Een leuk artikeltje over het voorbije weekend zit er vandaag niet in. De Belgische wielerwereld is in diepe rouw. Wouter Weylandt zou in september vader worden, maar het heeft niet mogen zijn. Ik heb toevallig de koers bekeken in uitgesteld relais. Had ze opgenomen omdat ik maandagnamiddag mijn vadertje ga bezoeken in het rusthuis. Ondertussen had ik vernomen dat er een wielrenner overleden was, het deed best raar als je de wedstrijd bekijkt en je weet al wat er gebeurd is terwijl onze reporters ter plaatse eigenlijk nog van niets wisten.
Een half dagje vorkliftchaufferen vandaag. Joepie eindelijk nog eens een ander jobke op mijn werk. Met mijn vrouwtje gaan lunchen, wordt stilaan een vrijdagse bezigheid en daarna wat gaan shoppen en nog gekocht ook. Geld moet rollen vrienden, daar dient het voor. Voor de rest lijkt alles rustig in mijn stad tenzij ... ... Een fietsersbrug over de Nete. http://www.gva.be/antwerpen/lier/provincie-bouwt-voetgangersbrug-over-grote-nete.aspx
Mijn vervoersmiddelen zijn meestal mijn voetjes, mijn fiets, de trein en de bus, maar af en toe heb ik de noodzakelijkheid om mijn auto te gebruiken. Vooral voor mijn woon-werkverplaatsingen en af en toe om onze dochter in Mol te bezoeken. Voor mij hoeft "koning auto" helemaal geen voorkeursbehandeling als het om verkeer gaat. Maar ... ... het is me nu toch even te gortig. Onze dochter bezoeken via Nijlen (http://www.nijlen.be/Nieuws_top-Omleiding-door-werken-Liersesteenweg.html) en de autostrade is helemaal niet aan de orde, Emblem en de autoweg naar Turnhout zijn onze codewoorden. Maar ook hier heb je al een probleem (http://www.gva.be/antwerpen/lier/uitbreiding-bedrijventerreinen-leidt-tot-extra-kruispunt-op-ring.aspx) voor je onze stad verlaten hebt. En dat op zichzelf blijkt voor sommige Lierenaars al een enorm gegeven te zijn. Gelukkig zijn er anderen die terug het gebruik van het voetganger zijn en/of hun fiets hebben ontdekt. Elk nadeel, heeft zijn voordeel (of was het net andersom). Gaan werken is een nog groter probleem. Wilrijk is the workplace-to-be maar voor enkele tijd niet zo evident. Dat men Mortsel moet vermijden hoef ik niemand uit te leggen, maar dat beperkt een deel van mijn mogelijkheden. Lint dan maar via Hove en Edegem, oeioeioei. Hove (http://www.hove.be/nieuwsdetail.aspx?id=246, http://www.hove.be/file_uploads/2658.pdf) is voor het eerstvolgende jaar zo goed als onbereikbaar terrein. Hove links laten liggen en van Lint via Kontich (http://www.lint.be/nieuws/667/default.aspx?_vs=0_n&id=621) rijden is geen optie. De kers op de taart is Edegem (http://www.edegem.be/nieuwsdetail.aspx?id=3789) ook daar heeft men het ongelooflijke idee geopperd om alles nog even vlug open te leggen. Geen doorgang in het centrum meer en aan het UZA zijn ze een nieuwe rotonde aan het leggen, alweer rondrijden dus. Nog iemand die goesting heeft om met me mee naar Wilrijk te rijden? Is het niet de taak van het beleid om alles "in goede banen te leiden"? Hebben de verantwoordelijke politici nog nooit van overleg gehoord, nee natuurlijk niet. Iedereen moet scoren want volgend jaar zijn er gemeenteraadsverkiezingen en mensen worden beschouwd als kortetermijndenkers. Maar dat je hierdoor Lier niet meer in of uit geraakt zal hen hierbij worst wezen. Besluit ... ... nog één en een half jaar vruchteloos je "weg" zoeken en dan zijn we voor 4 jaar gerust. De eerste 4 jaren na een verkiezing gebeurd er toch niets.