Hier ben ik dan met het eerste stukje van mn verslag. Tot mijn spijt is er niks van terechtgekomen om elke dag een verslag te maken van de reis. Dit komt omdat er op het ressort waar wij verblijven een computer stond waar e-mail berichten verstuurd kon worden. Ze dachten met die ene computer in een paar maanden rijk te worden want ze vroegen veel teveel om te mailen..
We zijn zaterdag 14 mei om 15.30 vanaf Schiphol met vlucht BD 108 naar Londen gevlogen we zouden dan om 21.00 door vliegen naar Mauritius. In Londen aangekomen kregen we de mededeling dat de vlucht 12 uur uitgesteld was door een technisch mankement. Dus we zouden pas zondag om 09.00 naar Mauritius vliegen. We zijn daar ondergebracht in een heel mooi hotel en hebben savonds ook heerlijk gedineerd op de kosten van Air Mauritius. Ze zijn dat gewoon verplicht volgens de internationale verdragen. We hebben zelfs nog te weinig gehad , onder andere drinken en een ontbijt. Het ontbijt kon niet in het hotel genomen worden omdat het restaurant op zondag pas om 0600 uur open ging en wij werden al weer om die tijd opgehaald om naar het vliegveld te gaan. We zullen de gemaakte kosten nu via Air Mauritius zien terug te krijgen. Maar de halve dag plus een avond vakantie plezier kan niemand ons vergoeden. Dus ook hier weer: de consument is toch weer het kind van de rekening.(uiteraard zonder ergens zelf schuldig aan te zijn)
We hebben ook nog wat telefoontjes gepleegd onder andere naar FOX ,de reis organisatie, die moest natuurlijk de vertraging even doorgeven aan het hotel omdat we nu later zouden aankomen. We moesten dan het noodnummer bellen dat 24uur bezet is. Eerst kreeg ik een dame aan de lijn die alle gegevens moest weten en ik zou terug gebeld worden door weer iemand anders, dat is ook keurig gebeurd. Ik werd in de hotel kamer gebeld door de medewerkster van Fox, alleen die eerste dame had weinig doorgegeven aan degene die ik aan de lijn had want ik kon alles wederom herhalen.
Onze vlucht op zondag, na 12 uur vertraging, is goed en soepel verlopen. We kwamen ongeveer aan om 23.50 plaatselijke tijd. Het is 12 uur vliegen en 3 uur tijdverschil met Londen dus 15 uur na vertrek uit Londen. Het vervoer stond keurig klaar en na 5 kwartier kwamen we aan in het hotel. Het is een mooi klein vliegveld in Mauritius. De weg naar het hotel was ook van prima kwaliteit. In het hotel aangekomen, midden in de nacht, werd alles ook heel vlot afgehandeld en werden we naar de kamer gebracht. Op de kamer stond ook nog een heerlijke vlees- vis schotel klaar dus we kregen eindelijk het vakantie gevoel. Nog even een drankje genomen en daarna om een uur of half vier naar bed.
|