Ik ben gery, en gebruik soms ook wel de schuilnaam gerylender.
Ik ben een man en woon in brugge (belgie) en mijn beroep is gepensioneerd.
Ik ben geboren op 06/05/1943 en ben nu dus 81 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: muziek film.
Suvarnabhumi bindt strijd aan met illegale taxichauffeurs
Bangkok (AP)Suvarnabhumi, de luchthaven bij Bangkok die op 29 september zijn eerste verjaardag viert, bindt de strijd aan met illegale taxichauffeurs en toergidsen. In de maanden juni en juli zijn meer dan 800 van deze 'snorders' gearresteerd. Daarmee is de overlast volgens de directie van de luchthaven met 70 tot 80 procent teruggedrongen. De 'snorders' proberen nietsvermoedende reizigers die op Suvarnabhumi aankomen naar hun illegale taxi te leiden. Voor de rit betalen de passagiers vervolgens veel te veel. De luchthaven heeft het eerste jaar na de opening veel klachten ontvangen van reizigers over de praktijken van illegale chauffeurs en toergidsen.
Vanaf 1 oktober hoeven aankomende reizigers niet meer 1 etage naar beneden om een officiële taxi te nemen. Op die datum verhuizen de taxi's naar de eerste etage, buiten de aankomsthal Bron: http://www.thaisverkeersbureau.nl
Bangkok (AP) Na dagenlange massale protestbetogingen tegen de militaire junta in Myanmar hebben in de economische hoofdstad Rangoon honderden ordehandhavers stelling genomen. Volgens ooggetuigen werden in de loop van de nacht nog bijkomende politieagenten en soldaten met vrachtwagens naar het centrum van de havenstad gebracht. Ze voerden vanochtend enkele charges uit rond de bekende Shwedagonpagode en dreven studenten en monniken met de wapenstok uit elkaar. Er werden tientallen mensen gearresteerd. De vrees voor een zeer harde confrontatie tussen de monniken en regeringstroepen neemt toe.
Bereid te sterven Ondanks de gespannen situatie toonden de monniken, die de protesten aanvoeren, zich vastberaden ook vandaag tegen de junta op straat te komen. "De meeste monniken willen marcheren", zei een boeddhistische monnik in Rangoon. "Wij zijn ook bereid te sterven".
Uitgaansverbod De junta is de protesten duidelijk zat en heeft een groot aantal soldaten samengetrokken in en bij Rangoon. In Rangoon en Mandalay is een uitgaansverbod ingesteld en zijn samenscholingen van meer dan vijf personen verboden. Gewapende soldaten hebben de belangrijkste boeddhistische kloosters en andere plekken waar de demonstrerende monniken de afgelopen week samenkwamen afgegrendeld.
Sancties Veel westerse landen riepen de junta dinsdag op zich van geweld te onthouden. De Amerikaanse president George Bush kondigde strengere economische sancties af tegen Birma. Ook de Europese Unie heeft de militaire machthebbers in Birma bedreigd met een verstrenging van de EU-sancties. China heeft volgens diplomaten de Birmaanse junta achter de schermen opgeroepen zich te verzoenen met de oppositie. In het openbaar houdt China, de belangrijkste bondgenoot van het Birmaanse regime, vol dat het zich niet met Birmaanse aangelegenheden zal bemoeien.
Samenscholingsverbod Met minstens twaalf vrachtwagens werden vanochtend om en bij de 480 soldaten en politieagenten naar het centrum van Rangoon gebracht. De militaire regering had gisteren de avondklok ingesteld in Rangoon en in de tweede grootste stad van het land, Mandalay. Bovendien werd een samenscholingsverbod uitgevaardigd. Met geluidswagens werd de bevolking van de maatregelen op de hoogte gebracht. Volgens medewerkers werd het ziekenhuis in Rangoon verwittigd zich voor te bereiden op de komst van mogelijke patiënten.
Opdracht om te schieten Twee legerdivisies zijn al in Rangoon of arriveren snel, zeiden diplomaten op voorwaarde van anonimiteit. De afgelopen dagen zijn bovendien al troepen in Rangoon gestationeerd, zeiden diplomaten. Een van hen, afkomstig uit een Zuidoost-Aziatisch land, zei dat de troepen volledig zijn uitgerust en luidruchtig aan het trainen zijn in de stad. Geruchten deden de ronde dat sommige soldaten hun hoofd kaal hebben geschoren om de demonstraties te infiltreren. Ook werd gefluisterd dat het leger al de opdracht heeft gekregen op de demonstranten te schieten. Ziekenhuizen en gevangenissen zouden in gereedheid worden gebracht voor een toestroom van gewonden en arresta nten.
Protestmarsen Net als de afgelopen week verzamelden de monniken zich gisteren bij de Shwedagon-pagode in Rangoon, het startpunt van de protestmarsen. Zij werden door duizenden burgers toegejuicht. Naar schatting tussen de 25.000 en 50.000 mensen namen deel aan de protesten. In Mandalay, Birma's tweede stad, verzamelden zich zo'n zevenhonderd monniken met hetzelfde voornemen. Gisteren werden de inwoners van Rangoon via luidsprekers gemaand zich niet bij het protest van de monniken aan te sluiten. Maandag gingen in Rangoon ruim honderdduizend mensen de straat op en ook in Mandalay, Hinthada en Monya werd tegen de junta betoogd.
Destructieve elementen De boeddhistische geestelijk leiders dienen ervoor te zorgen dat de monniken de protesten staken, anders zal het leger zelf ingrijpen, zei minister van Religieuze Zaken, brigadegeneraal Thura Myint Maung. De minister zei verder dat de monniken zich hebben laten ophitsen door de binnen- en buitenlandse vijanden van de junta. Volgens het ministerie worden die destructieve elementen onder anderen gevormd door leden van de partij van oppositieleidster Aung San Suu Kyi en aanhangers van de vroegere Birmaanse communistische partij.
Protestbeweging De betoging van maandag in Rangoon was de massaalste protestdemonstratie sinds 1988. Zondag gingen ook al vele duizenden mensen onder aanvoering van de monniken in Rangoon de straat op om te demonstreren tegen de junta. De monniken vormen de voorhoede van een protestbeweging die op 19 augustus op gang kwam naar aanleiding van een verdubbeling van de brandstofprijzen. Omdat de monniken de protesten leiden gaat de regering behoedzaam te werk. De monniken staan bij de bevolking in hoog aanzien; zij vertegenwoordigen voor de meeste Birmanen het hoogste morele gezag. (novum/ap/dpa/afp/tdb)
Vliegtuigramp kan goedkope maatschappijen duur komen te staan !
Vliegtuigramp in Thailand kan goedkope maatschappijen duur te staan
BANGKOK, 19 september 2007 (IPS) - Aziatische analisten voorspellen dat de luchtramp van zondag in het Thaise Phuket de goedkope luchtvaartmaatschappijen in de regio pijn zal doen. De budgetvluchten maken het ook gewone mensen in Zuidoost-Azië mogelijk te vliegen en de buurlanden te verkennen.
De crash van zondag was de op een na grootste vliegtuigramp uit de Thaise geschiedenis. Het toestel van One-Two-Go had 123 passagiers aan boord. De meesten van hen waren buitenlanders die op weg waren naar "de parel van de Thaise strandresorts".
Juliana Toh, een twintigjarige vrouw uit Singapore, was tot zaterdag 15 september van plan om samen met drie vrienden een goedkope vlucht naar Phuket te nemen. Toen hoorde ze dat een vliegtuig van One-Two-Go was gecrasht en dat er 89 passagiers waren omgekomen. "We waren geschokt toen we het nieuws vernamen", zei Toh. "We vragen ons af of het wel veilig vliegen is met die goedkope luchtvaartmaatschappijen." En daarmee staan ze niet alleen. "De goedkope luchtvaartmaatschappijen kunnen hun aantal passagiers in de komende maanden met twintig percent zien dalen als gevolg van de toenemende bezorgdheid om de veiligheid", citeerde de Thaise krant The Nation een bron uit de luchtvaartindustrie.
Toch probeert de oprichter van One-Two-Go de impact van de ramp te minimaliseren. "We hebben minder negatieve publiciteit gekregen dan we hadden verwacht", zei Udom Tantiprasongchai in de Bangkok Post. "De meeste experts schreven het incident aanvankelijk toe aan overmacht en niet aan technische problemen, en de overheid hield One-Two-Go niet aan de grond. Daardoor zijn de mensen met ons blijven vliegen."
Een aantal goedkope luchtvaartmaatschappijen in Indonesië en Thailand lag al eerder onder vuur omdat de veiligheid te wensen overliet. De Europese Unie heeft begin dit jaar enkele Indonesische maatschappijen de toegang tot het Europese luchtruim ontzegd, en in 2005 mocht ook Phuket Air niet meer op Europese bestemmingen vliegen. Maar dat kon de Zuidoost-Aziaten niet tegenhouden om hun eigen regio te verkennen met de goedkope maatschappijen. Toen het Maleisische Air Asia zes jaar geleden werd opgericht, was de toeloop enorm. Door de goedkope vluchten kon opeens een veel groter deel van de 550 miljoen inwoners van de regio gaan vliegen. Kort daarna kreeg Air Asia navolging in andere landen in de regio.
Girard Bonoten, een 27-jarige Filipijnse schrijver, zegt dat hij dankzij de goedkope luchtvaartmaatschappijen vaker kan reizen en de buurlanden kan bezoeken. "Ik ken veel families in de Filipijnen die nu op reis gaan naar Kuala Lumpur en Bangkok. Dat was vroeger alleen voor de rijken weggelegd. Ook de binnenlandse vluchten zijn populair en vervangen de schepen", zei hij.
"De goedkope maatschappijen hebben het toerisme in Thailand de laatste vijf jaar sterk aangezwengeld", zegt ook Imtiaz Muqbil van Travel Impact Newswire, een magazine voor de reisindustrie. "De plaatselijke bevolking kan nu vaker op reis gaan. De goedkope maatschappijen hebben de tien landen van Zuidoost-Azië ook veel dichter bij mekaar gebracht. De regio heeft er heel veel baat bij gehad. De landen zijn cultureel, sociaal en politiek naar mekaar toe gegroeid."
The Nation drong er bij de onderzoekers van de crash op aan om "de luchtwaardigheid van het toestel", de bekwaamheid van de piloten en de bemanning, het onderhoud van het vliegtuig en alle andere veiligheidsaspecten onder de loep te nemen. "We moeten ons ook afvragen of Orient-Thai Airlines (de moedermaatschappij van One-Two-Go) wel veel belang hecht aan de veiligheid van de passagiers", besloot het hoofdartikel.