>De toekomst?
>
>
>
>Hoe ziet onze toekomst eruit als wij de nieuwe elektronische
>identiteitskaart op zak hebben?
>
>Zo gaat dat in 2010.
>
>Een klein voorproefje:
>
>Telefoniste: "Pizza Hut, goede morgen."
>
>Klant: "Goede morgen, ik wil een paar pizza's bestellen."
>
>Telefoniste: "Mag ik uw Rijksregisternummer, meneer?"
>
>Klant: "Dat is 222 0033653 52."
>
>Telefoniste: "Dank U, meneer Jan Vandenbroecke. Uw adres is Haagstraat 256
>
>en uw vaste telefoonnummer is 288 54 22.
>
>Uw telefoon op uw werk bij Dexia is 678 89 65 en uw GSM 06-47 565 253.
>
>Vanuit welke locatie belt U ons?"
>
>Klant: "Euh.... ik ben thuis. Vanwaar haalt u al deze info over mij?"
>
>Telefoniste: "Wij zijn op Het Systeem aangesloten, meneer."
>
>Klant: (zucht diep) "Goed dan! Mag ik twee pizza?s met ham, mozzarella
>
>en..."
>
>Telefoniste: "Ik denk niet dat dit een goed idee is, meneer."
>
>Klant: "Hoezo?"
>
>Telefoniste: "U lijdt volgens uw medisch dossier aan hoge bloeddruk en u
>
>hebt ook een te hoog cholesterolgehalte; uw ziekteverzekering weigert de
>
>gevolgen van schadelijk eetgedrag te vergoeden in geval van problemen.
>
>Bovendien krijgen wij ook een boete voor het leveren ervan."
>
>Klant: "Oei! Wat raadt u mij dan aan?"
>
>Telefoniste: "Probeert u onze Pizza met yoghurt en sojabrokjes eens. U zult
>
>dat ongetwijfeld heel lekker vinden."
>
>Klant: " Waarom denkt u dat ik dat zal lusten?"
>
>Telefoniste: "Uw vrouw heeft onlangs het boek "Lekkere recepten met soja"
>
>in de lokale bibliotheek geleend".
>
>Klant: "Oké... stuurt u daar dan twee van. Voor mij en mijn vrouw."
>
>Telefoniste: "Goed. Dat kost samen dertig euro."
>
>Klant: "Prima. Ik geef u het nummer van mijn creditkaart. Dat is...."
>
>Telefoniste: "Sorry, meneer, maar u hebt uw toegestane bedrag al
>
>overschreden. U zult cash moeten betalen."
>
>Klant: " Okay! Ik haal het bedrag wel uit de muur voordat uw bezorger
>
>arriveert."
>
>Telefoniste: "Dat zal niet lukken, meneer, er staat niets meer op uw
>
>bankrekening."
>
>Klant (boos): "Dat is uw zaak niet! Stuur die pizza?s en ik zorg wel dat ik
>
>het geld heb. Hoelang duurt het"?
>
>Telefoniste: "U krijgt de pizza's over een uur bij u thuis. Hebt u haast,
>
>dan kunt u ze hier afhalen en contant betalen. Maar pizza's per motor
>
>vervoeren is niet aan te raden, meneer."
>
>Klant (getergd): "Hoe weet u dat ik een motor heb??"
>
>Telefoniste: "Ik lees hier dat u uw afbetalingen van uw auto niet meer hebt
>
>kunnen doorbetalen en dat uw wagen in beslag is genomen. Maar uw motor is
>
>betaald, dus ik veronderstel dat u die gebruikt."
>
>Klant: "@#%/$@&?#!"
>
>Telefoniste: "Mag ik u verzoeken om beleefd te blijven, meneer? U bent al
>
>eens veroordeeld geweest wegens belediging van een wetsdienaar. Een tweede
>
>aanklacht zou niet best zijn."
>
>Klant: (Sprakeloos)
>
>Telefoniste: "Nog iets anders, meneer?"
>
>Klant: "Neen... Of ja, toch wel: vergeet niet om ook de gratis twee liter
>
>Cola te leveren zoals in uw folder staat."
>
>Telefoniste: "Sorry, meneer, een uitsluitingsclausule in onze vergunning
>
>verbiedt ons om gratis dranken die suiker bevatten aan diabetici te
>
>geven.... wat dacht u van suikervrije Rivella, meneer? Die moet u
>
>natuurlijk wel betalen, maar..."
>
>Klant: Hangt op!
>
>
>
>
>
>
>
>
>----
>
> |