Eind september 2007.
xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
We hebben zo eens rond gekeken voor een rolstoel. De nodige documenten waren ingevuld door de dokter en nu was het aan de bandagist om het nodige te doen. Hij dacht dat JiePie in aanmerking kwam voor een elektrische rolstoel maar daar moesten dan nog bijkomende onderzoeken voor gedaan worden door een multi-diciplinair team.. De stoel die men voorstelde was een pracht stuk de Rolce Roys van de elektrische rolstoelen amai, das tof!
Maar na wikken en wegen was dat voor ons niet te doen. Zo'n stoel dat krijgt men niet meer in een gewone wagen en een andere camionetteachtige wagen kopen dat zit niet meer in onze financiële mogelijkheid.
Een kleinere versie zoals een gewone rolstoel met motor wordt niet aanvaard om met buiten te rijden maar voor binnen hebben we geen plaats voor een rolstoel, zelfs geen gewone. OK na 2 uur in de winkel te hebben door gebracht worden de documenten getekend voor een gewone rolstoel, we zullen die dan maar moeten gebruiken voor buiten, alhoewel JiePie de kracht niet heeft om zich daar zelfstandig in voor te bewegen.
Ik vond het zo onrechtvaardig dat men een stoel wou geven van 15000 en dat een versie op onze maat en doeleinden (van dan maar 5000 ) niet aanvaard werd.
Ik heb altijd een vechter geweest tegen discriminatie van gelijk welke vorm. En ik had een nieuwe kruistocht voor de boeg.
Eerst en vooral wou ik alle info over de stoel die WEL goed was voor JiePies handicap en die ik nog alleen in en uit de wagen krijgen. We wilden terug uitstappen maken naar musea en andere sociale eventen, dus dat moest kunnen met de rolstoel Esprit Action 4 van Invacare Dit is wel degelijk een model dat hem de mobiliteit kan geven die we beoogde en een stoel die ik toch in en uit de wagen kan halen gezien de kleine wielen (motor zit in de wielen) en batterij hier vlot te demonteren zijn.
Na het ontvangen van alle informatie en nomenclatuur codes zend ik een mail naar de bandagist met de melding dat we toch willen proberen om een goedkeuring te krijgen voor deze Esprit stoel.
Blijkbaar hadden ze de mail niet goed begrepen en ook niet op geantwoord.
We maakte zelf een afspraak met een multi-disciplinair team voor de nodige onderzoeken en documenten te bekomen.
Als dat allemaal klaar was midden oktober, ontvingen we de goedkeuring voor de gewone rolstoel! Men had blijkbaar de eerste aanvraag niet stopgezet... Deze goedkeuring is geldig tot 15 januari 2008.
Ook de nieuwe aanvraag wordt verstuurd met een uitgebreid verslag waarom de Esprit de ideale rolstoel is voor JiePie.(ontvangen bij de mutualiteit op 17 oktober 2007)
Op 6 november beslissen ze dat er eerst nog eens een verpleegster van de nationale bond, thuis moet langskomen om te kijken (of alle dokters verslagen nog niet genoeg waren). Dan voel je, je net als een vis in een glazen bol waar men eens komt naar kijken. Ik vind dat ook beschamend dat men de verslagen van een team specialisten nog niet genoeg vind.
Voor dat bijkomende onderzoeken hebben we moeten wachten tot 10 december 2007.
Uiteindelijk zie ik op 3 januari via de web site van de mutualiteit dat er een akkoord is voor de elektrische rolstoel van JiePie, wouw!
Ik stuur een copy van de site onmiddellijk door naar de bandagist (die normaal gezien daar ook een schrijven van ontvangt.
Ongeduldig om de stoel zo vlug mogelijk te gebruiken vraag ik herhaaldelijk wanneer is hij klaar? Om kort te gaan, de stoel blijkt al geleverd te zijn voor 16 januari gezien ik toen een mail ontving met DE ROLWAGEN STAAT HIER REEDS MAAR ER IS EEN ONDERDEEL DAT MOET VERVANGEN WORDEN.
Op 22 januari stuur ik een nieuwe mail met de vraag :
Welk onderdeel moest er vervangen worden aan de stoel? Het is toch een nieuwe stoel he?
Graag een up-date ivm beschikbaarheid datum voor het af halen van de stoel
Ik vond het stilzwijgen heel gênant en toen ik toch bleef aandringen op enige indicatie van beschikbaarheid kreeg ik het volgende antwoord: de besturing doos is gebarsten dat is hier bij ons gebeurt (bij bandagist) en we wachten op het nieuwe stuk, dan vervangen we dat, en dan is de wagen klaar. Men kon geen datum zeggen voor levering.
Op 1 februari krijg ik een mail met het volgende bericht van de bandagist : IK HEB DE ORDERBEVESTIGING GEKREGEN. HIEROP STAAT DAT ZE PAS 25 FEB KAN GELEVERD WORDEN. WAARSCHIJNLIJK GAAT DIT WEL VROEGER ZIJN. IK KOM DE ROLWAGEN ZO VLUG MOGELIJK LEVEREN ALS ALLES IN ORDE IS.
VRIENDELIJKE GROET
... voor het einde van dit verhaal te kennen ....wachten dus tot ...
|