verkleining zelf groter wordt.Het is als het overhevelen
van water uit het ene vat in het ander (le transvasement).
Zie ook het schilderij De Aanklacht (le soupèsement).
Levenservaringen zijn weining of niet mededeelzaam om-
dat God wenst dat zij uniek beleefd worden, in een leven
dat even uniek op u afkomt in de positieve of negatieve
zin.Zie het schilderij De Golven van Hokusai.
Ik denk dat op het einde het volgende kan gebeuren.
-Wij kiezen voor God en helpen mee om de aarde te be-
sturen .Dit impliceert, deelname in de last die Hij draagt.
Mee te lijden , bemiddelaar zijn tussen de mensen beneden
en de overledenen boven.De hemel wordt geen lachertje.
Dit lost de vraag op, of er een eventuele 'engelbewaarder'
kan bestaan tijdens ons leven.Het antwoord is ja.
Wanneer wij ons van de wereld en zijn problemen afke-
ren, dan is er contemplatie van God in een tijdloze zet-
ting.
De tijd is een opeenvolging van gebeurtenissen.
Een gebeurtenis is een waarneembaar feit.
Dit geeft ook een antwoord op de vraag:"Is er daar per-
ceptie van de tijd"?Ja,naar de wereld toe, een normale,
natuurlijke perceptie.Naar God toe valt de tijd weg.
-Zij die weigeren om God te zien op principiële redenen
(het aangedane fysieke of morele kwaad is te groot),ver-
zamelen zich om elkaar steun te geven en leven verder
met het oog op de aarde gericht.
-Zij die God afzweren.Gelijkgestemden kunnen zich niet
verenigen wegens hun Ik-drift,die hen uit elkaar drijft.
Zij leven apart,verward verder en doven uiteindelijk uit.
Men kan niet leven zonder God.Is dit de eindbestemming
van Hitler?
|