Inhoud blog
  • VILLA TE KOOP OP TOPLOCATIE HEIDE WAASMUNSTER
  • Foto's genomen te Heusden Noord-Brabant
  • Volgende trip naar Weesp
  • Van Spakenburg varen we naar Almere met als vaarwater het Eemmeer en het Gooimeer.
  • Spakenburg een voormalig vissersdorp aan de Zuidzee.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





      



    3 D  Afbeelding  :  Atlantic 50

    Technische Details
      Lengte over alles: 14.99 m
    Lengte waterlijn: 12.20 m
    Breedte: 4.50 m
    Diepgang: 1,22 m
    Gewicht, ca.: 18 ton
    Doorvaart hoogte: 3.48 m
    Inhoud brandstoftanks: 2400 l
    Inhoud watertanks: 675 l
    Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    Standaard motoren:
    Vovo Penta D6 
     2 x 435 pk (2 x 320kW)
     Andere motoren op aanvraag

    Ontwerper:
    John A. Bennett & Associate




    Wanneer u een Atlantic 50 in al haar
    pracht op het water ziet ,
    het gemakkelijk is om te
    vergeten enkel hoeveel organisatie ,
    ervaring en techniek
    in haar bouw zijn gegaan .





    Klik op de afbeelding om de link te volgen


















    Embleem
    Atlantic Moteryachts BV

    Suderséleane 15 
    8711 GX Workum
    Nederland

                    







    Embleem van .
    Vlaamse vereniging voor
    watersport.


    VVW . Telt 120 Clubs
    en meer dan 13000 Leden .






    Embleem van de
    Koninklijke Nederlandse
    Motorboot club

     

    De KNMC is een landelijke club
    van actieve en enthousiaste
    motorbootvaarders.
    Van mensen die van het water
     en het varen houden.






    De No Limit IV
    heeft 2 vierblads schroeven
    1 links en 1 rechts draaiend


    Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     





    Windroos

    Een windroos of windkruis is een
    Kruis dat de windrichting , Noord ,
    Oost , Zuid , en West  aanduidt.

    Een windroos kan teruggevonden
    worden op een Kompas of onder
     een Windhaan .
     




    De Atlantic 38 een luxe motorjacht

    Technische omschrijving
    Lengte over alles: 11.51 m
    Lengtre waterlijn: 9.90 m
    Breedte: 4.05 m
    Diepgang: 1.10 m
    Gewicht ca.. 11 ton
    Doorvaarthoogte: 3.40 m
    Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
    Inhoud watertank: ca. 450 l
    Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l
    Standaard motorisering:
    78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43

    Optioneel:

    117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160
    132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180
    Designer: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum





    De enige Atlantic die wordt gebouwd als
    verdringer is de   ATLANTIC 38.







    Nieuw in de Atlantic range,
    De Atlantic 40.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 12.10 m
  • Lengte waterlijn: 10.00 m
  • Breedte: 4.05 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l
  • Inhoud watertank: ca. 450 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
     1x ca. 100 l & 1x ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2x 191 kW (260 pk)
    Volvo Penta D4 260
    andere motoren op aanvraag
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • De gezellige dinette bied veel privacy.
    De ovale salonramen geven veel lichtinval
     en een prachtig uitzicht naar buiten.




    Het interieur is ruim genoeg
    om lange reizen te maken
    zowel op zee als op binnenwater. 

    Door het hele schip is
    veel kastruimte te vinden.








    De Atlantic 42 is een motorjacht bij uitstek.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 13.10 m 
  • Lengte waterlijn: 10.41 m 
  • Breedte: 4.25 m
  • Diepgang: 1.20 m
  • Doorvaart hoogte: 3.45 m
  • Gewicht: ca. 12 ton
  • Inhoud brandstoftanks: ca. 1340 l
  • Inhoud watertank: ca. 550 l
  • Inhoud vuilwatertanks:
    ca. 100 & ca. 80 l
  • Standaard motoren:
    2 x 272 kW (370 pk)
    Volvo Penta D6 370
    andere motoren op aanvraag
  • Maximale snelheid
    afhankelijk van belading ca. 25 knts
  • CE Categorie B

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates


    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum



  • Het interieur van de Atlantic 42
    is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.




    De ruime achterhut is gezellig en indien
    gewenst van alle gemakken zoals
    bijvoorbeeld tv voorzien.
    Uiteraard beschikt de achterhut over een
     douche- en toiletruimte.
    De voorhut is voorzien van een frans bed.
    Net als de achterhut is ook hier gedacht
     aan een gecombineerde
    douche en toiletruimte.
    Er is zelfs de mogelijkheid om v
    oor een derde hut te kiezen.
    De dinette komt dan te vervallen







    Atlantic 460

    De opvolger van de succesvolle Atlantic 444,
    de Atlantic 460!
    De Atlantic 460 heeft vaak bewezen
    dat ze zeer zeewaardig is.
    Op open zee valt de
    stabiliteit en koersvastheid op.
    Niet alleen op open water,
    maar zeker ook op binnenwater
    is de Atlantic 460
    een heerlijk jacht om mee te varen.

    Technische omschrijving

  • Lengte over alles: 14.30 m
  • Lengte waterlijn: 11.20 m
  • Breedte: 4.50 m
  • Diepgang: 1.25 m
  • Doorvaarthoogte: 3.40 m
  • Gewicht: ca. 16 ton
  • Snelheid: 25 tot 28 kts
  • Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
  • Inhoud watertank: ca. 675 l
  • Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
  • Standaard motoren:
    2 x 320 kW (2 x 435 hp)
  • Volvo Penta D6 435
    andere motoren op aanvraag
  • CE categorie A

    Ontwerper: John A. Bennett & Associates

    Atlantic Motoryachts bv
    Suderséleane 15
    8711 GX Workum




  • Voor wie in het dagelijkse leven alleen
    genoegen neemt met het allerbeste mag dit
    ook verwachten aan boord van zijn jacht.
    Deze stelling is volledig toepasbaar
    op het concept van de Atlantic 460.





    Met een lengte van minder dan
    15 meter hoeft u geen geristraties aan
    te vragen voor het bevaren
    van sommige vaarwegen.

    Nieuwe optie voor 2007:
    Volledig electrisch cabriosysteem
    en radarbeugel



    ATLANTIC  56

    Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck.
    In opdracht van Atlantic Motoryachts
    ontwikkelt Vripack Naval Architects
    uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56.
    In een markt waar veel aanbod is,
    maar ook veel van hetzelfde,
    komt Atlantic Motoryachts
    met een revolutionair ontwerp:




    Voordek met groot zonnedek,
    waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.

    • lengte over alles 17.00 meter
    • lengte waterlijn 13.40 meter
    • maximale breedte 4.86 meter
    • diepte 0,98 meter
    • CE categorie B (kustvaart)




    Inrichting salon / achterdek:
    Centraal in het schip de besturing,
    heeft de regie over het schip vanuit een luxe
    stuurstoel;
    Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit
    met aan stuurboord twee luxe clubs.
    Ruim achterdek met riante kuipbank waarin
    de salontafel opgeborgen kan worden.




    Inrichting onderdeks:

    Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met
     eigen gescheiden douche en toiletruimte.
    Voor in het schip bevindt zich een
    gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed.
    In het voorschip
    bevindt zich een tweede natte cel,
    voorzien van douche, toilet en wasmachine.




    Tender Garage
    met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;


    Uitgerust met twee nieuwe innovatieve
    6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren,
    435 pk per motor. Volvo Penta IPS –
    Inboard Performance System is
    een inboard innovatie.



    ATLANTIC 56HT

    Gebouwd volgens onze hoge standaard.




    Technische Details
    • Lengte over alles: 18.50 m
    • Breedte: 4.85 m
    • Diepgang: 1,30 m
    • Gewicht, ca.: 23 ton
    • Doorvaart hoogte: 3.48 m
    • Inhoud brandstoftanks: 2564 l
    • Inhoud watertanks: 790 l
    • Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
    • Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
    • Andere motoren op aanvraag
      Ontwerper: John A. Bennett & Associate

      Atlantic Motoryachts bv
      Suderséleane 15
      8711 GX Workum




    Stijl en details

    Naast de layout van het interieur verteld de
    styling veel over de
     persoonlijke smaak van de eigenaar.
    Het is echter ook mogelijk om gebruik
    te maken van zeer moderne vormen,
    materialen en stoffen.




    Een Schip Op Maat

    DE ATLANTIC MOTORJACHTEN








    De meest bekende
    Piraten Vlag
    Jolly  Roger




    Piraten Vlag
    Edward  England




    Piraten Vlag
    Edward Teach Zwartbaard




    Piraten  Vlag
    Emanuel  Wynne




    Piraten  Vlag
    Henry  Every




    Piraten  Vlag
    Jack  Rackham




    Piraten  Vlag
    Stede  Bonnet




    Piraten  Vlag
    Thomas  Tew





    Piraten Vlag
    Christopher Condent

    No Limit IV
    Informative Site Voor De Watersporter
    11-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onveilige toerboot mag niet meer varen op Maas in Luik

    Onveilige toerboot mag niet meer varen op Maas in Luik

    Een rondvaartboot die al enkele jaren toeristische boottochten doet op de Maas mag van het parket van Luik niet meer varen. De boot voldoet niet aan de veiligheidsvereisten.

    Geen zwemvesten
    Vandaag ging de politie naar de boot, die altijd vanuit Luik vertrekt, nadat ze informatie had gekregen dat de veiligheid op de boot ondermaats was. De agenten stelden vast dat er maar drie reddingsboeien aan boord waren, terwijl de boot een honderdtal passagiers kan vervoeren. Er waren ook geen zwemvesten aanwezig, en er was geen nooduitgang. Bovendien had de boot geen vergunning om uit te varen.

    De kapitein van de boot en de gerant van de exploitatiemaatschappij werden vandaag ondervraagd. (belga/eb)

    HLN.be

    11-04-2008 om 20:59 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volop kansen voor Haarlems water

    Volop kansen voor Haarlems water

    Haarlem.

    De pleziervaart moet voortaan kosteloos door Haarlem kunnen varen. Verder moeten de bruggen in het weekend wat vaker open kunnen. En komen er meer aanlegsteigers. Dat zijn een paar van de kansen die de gemeente ziet om het Haarlemse water de komende jaren aantrekkelijker te maken voor varende toeristen.
    Het Spaarne, maar ook de diverse randmeren bieden op dit moment nog veel onbenutte kansen, zo constateert de gemeente. De voorzieningenpeil kan omhoog en het aantal aanlegplekken kan verder worden uitgebeid. Zo verdient het aantal ligplaatsen met elektra en drinkwater uitbreiding. In de Molenplas en bij het jaagpad bij de Schouwbroekerplas kunnen extra steigers worden geplaatst. Verder staat het creëren van horecaterrassen aan het water hoog op het verlanglijstje.

    De doorvaart dient gratis te worden. Nu nog betalen passanten naar gelang de lengte van hun boot tussen de 5,40 euro en 19,10 euro om Haarlem door te mogen varen.

    Dit soort zaken zou binnen twee jaar gerealiseerd moeten worden. Op langere termijn wordt gedacht aan de uitbreiding van de ligplaatscapaciteit voor motorcharters aan de Hooimarkt en Friese Varkensmarkt en aan het realiseren van een passantenhaven voor motoren in de Nieuwe Gracht.

    Bron: IJmuider Courant

    Foto's: Van Joke
    Catharijnebrug , Haarlem  (Spaarne)
    Gravenstenenbrug , Haarlem (Spaarne)




    10-04-2008 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opening Bruine vlootseizoen in Harlingen

    Opening Bruine vlootseizoen in Harlingen

    Bron: Gemeente Harlingen


    Zaterdag 12 april
    In de Noorderhavenvan Harlingen zal voor de 16de keer de opening van het bruine vlootseizoen, feestelijk gevierd worden.

    In de Noorderhaven liggen meerdere traditionele schepen ter bezichtiging. De Kapiteins staan klaar om iedereen een rondleiding te geven. Van scheepsverlichting tot haringverkopers, er zijn veel verschillende bedrijven vertegenwoordigd op de gezellige nautische markt rondom de Noorderhaven. Er vinden verschillende demonstraties plaats waaronder een demonstratie palingroken van een meervoudig kampioen palingroker.
    Het Leeuwarder Shantykoor, De Harlingse visvrouwen "De Spitsters", het vrouwenshantykoor "De Feanwiven", "De Skûmkoppen", "De Raddraaiers" en het zeemanskoor "De Stuyvesant Sailors" luisteren de vlootdag muzikaal op met hun traditionele vissersliederen.

    Aan de allerkleinsten is ook gedacht: het Havenplein is omgetoverd tot het "space-adventure" speelparadijs, waar ze zich met het springkussen, de raket waarin je omhoog geblazen wordt, de limonaderobot, en de schminkstand zich de hele dag kunnen vermaken.
    Aan het havenplein zal een heus piratenschip aanleggen waar de kleine "piraatjes" kunnen gaan schat zoeken.

    Als hoogte punt van de vlootdag kunnen de bezoekers meevaren op één van de traditionele schepen. Tijdens een tocht op de Waddenzee kan men ervaren hoe het is om te zeilen op zo'n groot schip.

    De Vlootdag te Harlingen vindt plaats op zaterdag 12 april van 10.00 uur tot 17.00 uur, in de Noorderhaven en op het Havenplein.


    Watersport almenak.nl

    Foto's genomen door Joke , varend van Harlingen naar Terschelling.




     





    09-04-2008 om 20:06 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nu al 450 boten aangemeld voor HISWA te water 2008

    Nu al 450 boten aangemeld voor HISWA te water 2008

    Bron: Hiswa

    Watersportbeurs HISWA te water groter dan ooit
    De belangstelling voor deelname aan de HISWA te water 2008 is groter dan ooit. In totaal staan er nu al 240 exposanten met ruim 450 verschillende boten op de deelnemerslijst. Daarmee lopen de inschrijvingen ver voor op die van vorige jaren in dezelfde periode. Opvallend is het toegenomen aantal aanmeldingen van zeil- en motorjachten van 60 voet of langer. Zoals het de HISWA te water betaamt, zijn er ook weer tientallen primeurs aangekondigd.


    Foto's gemaakt op Hiswa 2007





    09-04-2008 om 19:54 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Noord-Holland blijft grootste watersportprovincie

    Noord-Holland blijft grootste watersportprovincie

    In opdracht van de provincie is onlangs de Watersportmonitor 2007 opgesteld. Uit dit onderzoek blijkt dat Noord-Holland nog steeds de grootste watersportprovincie is wat betreft aantal ligplaatsen en jachthavens.

    De Watersportmonitor 2007 is de tweede sinds 2000. Uit dit onderzoek onder alle 311 jachthavens in Noord-Holland blijkt dat het aantal ligplaatsen met 5,8% en het aantal boten met 7,8% is gestegen.
    Aangezien het aantal boten sneller stijgt dan de ligcapaciteit, loopt de bezettingsgraad steeds meer op. De bezettingsgraad van de jachthavens steeg tot 94%.

    Opvallend gegeven is, dat de groei van het aantal schepen in het binnengebied (6,4%) bijna even sterk is als die aan de Noord-Hollandse IJsselmeerkust (10,6%). Dit is tegen de verwachtingen in. De opkomst van het varen met sloepen in gebieden als Loosdrecht, de Kaag en Aalsmeer, is ongetwijfeld debet aan deze ontwikkeling.
    Een andere opvallende ontwikkeling is de groei (15,7%) van het aantal “passanten”-schepen in het binnengebied, voor een deel toe te schrijven aan de groei in de zeehavens van Texel, IJmuiden en Den Helder.

    De Watersportmonitor geeft een goed beeld van de ontwikkeling van de watersport in Noord-Holland. Hij wordt elke 5 jaar herhaald. Verantwoordelijk gedeputeerde Jaap Bond: “ Dit onderzoek bevestigt nogmaals dat we op de goede weg zijn met onze investeringen en inspanningen om Noord-Holland op de kaart te zetten als waterrijk van zee en meer.”

    Bron Watersport.info

    06-04-2008 om 20:31 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sluiting zandplaten is voorbarig

    Sluiting zandplaten is voorbarig


    VLISSINGEN - Een gedeeltelijke afsluiting van zandplaten in de Westerschelde vanwege een groei van de recreatievaart is voorbarig.

    Dat vindt Het Watersportverbond. "Wij varen om te genieten van de natuur, niet om die te vernielen", zegt Kees van der Vaart, bestuurslid regio Deltawateren en belast met de portefeuille Westerschelde.

    Provincie, Rijkswaterstaat en de gemeenten langs de Westerschelde denken na over een regeling om de toegankelijkheid van zandplaten te verminderen. Watersporters mogen daar nu het hele jaar door op komen, maar omdat er steeds meer watersporters op de Westerschelde komen, willen de overheden de toegankelijkheid van de platen verminderen. Om zeehonden en vogels te beschermen zouden sommige platen een deel van het jaar (met name tijdens het broedseizoen) verboden gebied moeten worden.

    Een betredingsverbod gaat de watersporters echter veel te ver, zegt Van der Vaart. "Wij verblijven nu soms op zandplaten, maar altijd in volledige harmonie met de natuur. Als ergens zeehonden liggen, gaan watersporters een stuk verderop liggen. Bovendien zijn het vooral de watersporters die hier in de buurt wonen, die recreëren op zandplaten. De Westerschelde is een moeilijke rivier om te bevaren. Passanten gaan meteen naar de havens. Alleen de lokalen komen op de platen."

    Van der Vaart verwacht mede daarom ook niet dat het door de toename van het aantal watersporters in Zeeland drukker zal worden op de zandplaten. "Het kan wel zo zijn dat Vlissingen aantrekkelijker wordt voor mensen met een jacht, maar dat zijn vooral mensen die naar het Veerse Meer willen, of naar zee."

    Het Watersportverbond en de Hiswa zijn niet faliekant tegen gesprekken over beheersmaatregelen voor de zandplaten, merkt Van der Vaart op. "Maar dan wel in een breder verband met andere plannen voor natuur, zoals Natura 2000 en Vogel- en Habitatrichtlijnen. We moeten die zandplaten er nu niet uit lichten omdat in Vlissingen plannen zijn voor een nieuwe jachthaven. Als we niet op een goede manier afspraken kunnen maken, moeten we misschien wel tegen de nieuwe jachthaven in Vlissingen protesteren en dat zou toch krom zijn."
    Bron PZC door Maurits Sep.

    05-04-2008 om 18:01 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Watersport weer wat voordeliger

    Watersport weer wat voordeliger

    Bron: Gemeente Anna Paulowna

    Afschaffen sluis- en bruggelden
    Vanaf april 2008 heft het hoogheemraadschap geen brug- en sluisgelden meer. Het gaat om de volgende complexen: de Haukesluis (De Haukes), de Stontelersluis (De Oever), de Zeesluis (Edam) en de Overlekersluis (Medemblik), de Schermersluis (Nauerna).

    De sluizen worden voornamelijk door de recreatievaart gebruikt, de opbrengsten zijn dermate gering dat het hoogheemraadschap afziet van de heffing. Het vervallen van de heffing gaat nog voor het nieuwe vaarseizoen in.

    01-04-2008 om 17:04 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Getijdentabellen 2008

    Getijdentabellen 2008

    Waterstanden 2008 - Hoogwater en laagwater 2008
    Nederland kent een aantal getijdenwateren. De Westerschelde, de Oosterschelde, de Waddenzee, de Eems en Dollard en natuurlijk de Noordzee. Het getij heeft niet alleen een stijging of daling van het water maar ook een horizontale stroming in het water. De waterstand bepaalt of u met uw diepgang, kunt varen. De stroming bepaalt de meest gunstige tijd om te vertrekken.

    Hoogte van de waterstand – de twaalfde regel
    Via de twaalfde regel kunt u de waterdiepte berekenen. We gaan er vanuit dat er 6 uur gemiddeld ligt tussen HW en LW.
    1. Het eerste uur verandert het verval met 1/12 dus 1/12 erbij of er van af
    2. Het tweede uur verandert het verval met 2/12 dus 3/12 erbij of er van af
    3. Het derde uur verandert het verval met 3/12 dus 6/12 er bij of er van af
    4. Het vierde uur verandert het verval met 3/12 dus 9/12 er bij of er van af
    5. Het vijfde uur verandert het verval met 2/12 dus 11/12 er bij of er van af
    6. Het zesde uur verandert het verval met 1/12 dus 12/12 er bij of er van af

    Het verval wordt dus door 12 gedeeld. Dit is een grove schatting maar hij voldoet.

    Springtij en doodtij
    Nu is er ook nog springtij en doodtij. In het eerste geval komt het water op zijn hoogst of op zijn laagst. In het tweede geval zal het niet maximaal dalen of stijgen. Het verval is dan ook minder. U kunt dan ook berekenen wat de verschillen zijn tussen HWS (spring) en HWD(dood). Dit doen we met de een-zevende regel. Er zitten n.l. 7 dagen tussen HWS en HWD. Nu geeft dit kleine verschillen maar als het kritisch wordt kunnen ze belangrijk zijn.

    De stroming - Het horizontale getij
    De getijbeweging zorgt voor een ebstroom of een vloedstroom. Op de meeste hydrografische kaarten kunt u gebruik maken van de stroomtabelen. In de HP 33 staan tegenwoordig de stroomatlassen. Ook kunt u gebruik maken van stroomschuifkaarten. Deze kaarten geven een globale indruk van de stroomrichting en stroomsterkte en zijn een handig hulpmiddel om te zien wanneer u kunt vertrekken of aankomt. Erg nauwkeurig zijn ze niet maar wel praktisch.


    Getijdentabel Waddenzee 2008

    Waddenzee Hoogwater en Laagwater
    Delfzijl
    Den Helder
    Den Oever
    Eemshaven
    Harlingen
    Kornwerderzand
    Lauwersoog
    Nieuwe Statenzijl
    Schiermonnikoog
    Oudeschild Texel
    Vlieland haven
     
    Getijdentabel Noordzee 2008
    Noordzee Hoogwater en Laagwater
    Breskens
    Cadzand
    Den Helder
    Den Oever
    Haringvlietsluizen
    Hoek van Holland
    IJmuiden
    Roompot buiten
    Scheveningen
    Vlissingen
     
    Getijdentabel Zeeland 2008
    Zeeland Hoogwater en Laagwater
    Breskens
    Bath
    Hansweert
    Haringvliet 10
    Haringvlietsluizen
    Hellevoetsluis
    Kats
    Krammersluizen west
    Oosterschelde 04
    Oosterschelde 11
    Oosterschelde 14
    Overloop van Hansweert
    Stavenisse
    Terneuzen
    Walsoorden
    Werkendam buiten
    Westkapelle
    Yerseke


    Bron Almanak.nl

    01-04-2008 om 16:59 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeiljacht op IJsselmeer gezonken: 4 opvarenden gered .

    Zeiljacht op IJsselmeer gezonken: 4 opvarenden gered

    Bron: Almanak.nl

    Zeiljacht op IJsselmeer gezonken: 4 opvarenden gered

    Zondagmiddag 30 maart zijn de 4 opvarenden van een zeiljacht gered terwijl het jacht zinkende was. 5 minuten nadat de watersporters gered waren door reddingsboot 't Span uit Andijk stak alleen de mast nog boven water uit. Aanvankelijk was de reddingsoperatie vertraagd omdat de schipper niet goed kon aangeven wat zijn positie was. In een gezamenlijke zoekactie met de Rien Verloop en de Watersport van de KNRM werd het IJsselmeer afgezocht wat uiteindelijk leidde tot de redding.

    Het schip is vertrokken uit Stavoren en voer richting Medemblik, ter hoogte van de LC 12 (zuid-westelijk onder Vrouwenzand) werd geconstateerd dat het schip water maakte en werd de reddingsdienst gewaarschuwd. Het schip is geheel gezonken, alleen een stukje van de mast steekt nog boven water. Ter plekke is het ca 6 meter diep.

    Foto's van Joke
    Varen op het IJsselmeer





    30-03-2008 om 17:54 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Watersportverbond: Meer ruimte voor toervaart in rivierengebied

    Watersportverbond: Meer ruimte voor toervaart in rivierengebied

    Bron: KNWV

    Watersport veilig en in harmonie over de grote rivieren
    Het beleid van Rijkswaterstaat in het rivierengebied moet gericht zijn op het veilig samengaan van de recreatie- en beroepsvaart. De hoofdtransportassen zijn niet alleen voor de beroepsvaart belangrijke ‘snelwegen’, ook voor de recreatievaart is het een belangrijk en uniek vaargebied. Het is dus ongewenst om de recreatievaart te ontmoedigen. De recreatievaarder zal zich moeten aanpassen aan de specifieke omstandigheden van de grote rivieren, maar Rijkswaterstaat zal mede moeten zorgen voor voldoende veilige ligplaatsen voor de recreatievaart. Dat schrijft het Watersportverbond in reactie op de ontwerp-ligplaatsenbeleidsplannen van Rijkswaterstaat Oost Nederland voor de Waal, de Rijn en Lek, de IJssel, de Twentekanalen, het Zwarte Water, het Keteldiep en het Meppelerdiep.

    Snelwegfunctie
    Het Watersportverbond onderschrijft de snelwegfunctie voor de beroepsvaart van een aantal grote rivieren, zoals de Waal. Recreatievaarders mogen niet verlangen, dat de beroepsvaart gas terug neemt om hinderlijke golfslag te voorkomen. Het is echter ongewenst om de recreatievaart te ontmoedigen en te verbieden ligplaats te nemen, zoals Rijkswaterstaat in haar ontwerpnota voorstelt. Er zijn buiten de vaargeul de nodige beschutte plekken te vinden waar de recreatievaart veilig en verantwoord voor anker kan gaan of kan afmeren, zoals bijvoorbeeld ontgrondingen langs de rivier of oude rivierarmen.

    Afstand tussen jacht- of passantenhavens te groot
    Voor bepaalde stukken van het rivierengebied zullen meer mogelijkheden moeten komen om tijdelijk ligplaats te nemen. Soms liggen de jacht- of passantenhavens meer dan twee uur varen van elkaar verwijderd. Ook als de recreatievaarder planmatig vaart, wat Rijkswaterstaat voorstaat en wat het Watersportverbond onderschrijft en er geen calamiteiten of plotselinge weersveranderingen plaatsvinden, is die afstand te groot. Het is dus van groot belang dat de ontgrondingen langs de rivieren open blijven voor de recreatievaart.

    Ook de wachtsteigers bij bruggen en sluizen kunnen, als er voldoende capaciteit is, een functie krijgen als tijdelijke ligplaats voor de recreatievaart. Belangrijk daarbij is wel dat er gescheiden wachtplaatsen zijn voor de recreatie- en beroepsvaart.


    Foto's van Joke
    Beroeps en pleziervaart op de Waal
    Samen met beroeps in de sluis op de Maas







    26-03-2008 om 16:23 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe brochure Staande Mastroute 2008 beschikbaar .

    Nieuwe brochure Staande Mastroute 2008 beschikbaar

    Bron: KNWV

    Verbeterde versie staat nu voor de watersport ook op internet
    De Staande Mastroute is een route voor (zeil)boten met een opbouwhoogte van meer dan 6 meter tussen het IJsselmeer en de deltawateren, via de binnenwateren. De bediening van de kunstwerken op deze route is zodanig op elkaar afgestemd, dat de route in beginsel binnen 24 uur te varen is. Het varen van deze route vergt wel een goede voorbereiding!

    De Staande Mastroute loopt vanaf het IJsselmeer, via het IJ, door Amsterdam en voert langs Gouda en Dordrecht naar het Hollands Diep.
    Op de kaarten in de brochure staat de route weergegeven en in de tabel met bedieningstijden vindt u de kunstwerken die u passeert.

    De nieuwe brochure heeft een metamorfose ondergaan en is uitgebreid en overzichtelijker geworden. De brochure is via e-mail te bestellen bij Denise Willaarts, denise.willaarts@watersportverbond.nl, en te downloaden via onderstaand adres.

    www.rws.nl/rws/scheepvaart/Staande%20Mast%20Route%202008.pdf

    25-03-2008 om 21:18 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Watersportseizoen definitief geopend volgens KNRM .

    Watersportseizoen definitief geopend volgens KNRM

    Bron: KNRM

    KNRM Station Enkhuizen is deze zaterdag drie maal uitgevaren voor schepen in problemen.
    Na dat er eerder op de dag al hulp was verleent aan twee vast gelopen zeiljachten moest men 's avonds laat nog een keer in actie komen voor en tjalk met brandstof problemen.
    Hier mee word nog maar weer eens duidelijk dat met de paasdagen het vaarseizoen weer begint. Dit was ook het geval op het station Lemmer.

    Met Hondenweer vast in Hondenest
    Wind Westnoordwest 4/5 - Koud en guur was het deze eerste paasdag toen om circa 14.00uur de pieper van de bemanning van station Lemmer af ging.
    De kustwacht wist te melden dat er zeilschip met 4 opvarenden was vast gelopen nabij Lemmer. Vaak is het dan de Steile bank waar als eerste op afgekoerst wordt, zo ook deze keer. Toen we de strekdam van de Prinses Margriet sluis voorbij waren, zagen we inderdaad een zeilschip varende in Zuidwestelijke richting langs de Steilebank.
    De Wouter Vaartjes heeft daarop koers gezet naar het betrokken schip, maar op hetzelfde moment zagen we ook een 'op één oor liggend' schip in het Hondenest. De Anna Dorothea heeft haar koers verlegd naar dat schip.

    Toch door naar Enkhuizen
    Toen de Wouter Vaartjes bij het schip langs de Steile bank aan kwam hebben we even een opstapper overgezet. De Duitse opvarenden hadden in de stuurstand van hun huurboot de plotter aan staan en ze voeren keurig langs de boeienrij die dient ter markering van de Steile bank. Aan boord was een echtpaar met twee kleine kinderen. Onze opstapper heeft gevraagd of alles OK was en of de kinderen het niet koud hadden. Daarop werd door de schipper geantwoord dat alles 'sehr gut' was. Onze opstapper heeft daarop kennelijk ietwat bedenkelijk gekeken zou later blijken.

    Behoorlijk zeeziek
    KNRM redding op Het HondenestDe Anna Dorothea had inmiddels het vastgelopen jacht bereikt, een sleeptros werd overgebracht en vervolgens is het schip van de zandbank, in het gebied wat Hondenest wordt genoemd, getrokken. Met dit hondenweer een zeer toepasselijke naam, gure wind, sneeuw, hagel, striemende regen. De bemanning van het schip bestond uit twee heren, welke in de kuip zaten, en twee dames, van wie er één binnenin zat met de puts op schoot. De zure lucht in het schip gaf aan dat ze behoorlijk zeeziek was. Onze opstapper moest namelijk naar binnen om de zwemvesten uit de bakskisten te halen, want de Duitse heren hadden geen reddingsvesten om, en wij wilden niet van boord stappen als ze geen reddingsvesten om zouden doen. Toen dat gebeurd was hebben we onze opstappers van boord gehaald en is het schip op eigenkracht naar Lemmer gevaren.

    Toch maar niet naar Enkhuizen
    Onderweg terug in de Lemsterbaai haalden we ook het eerder vermelde schip met het echtpaar en de twee kinderen in. Bij navraag gaven ze aan het toch wat oncomfortabel te vinden om tegen de wind in naar Enkhuizen te motoren !!!

    25-03-2008 om 21:17 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Watersportboek Vaardig Varen nu leverbaar

    Watersportboek Vaardig Varen nu leverbaar

    Bron: Watersportalmanak

    Heb je ooit overwogen eens manoeuvreerles te nemen maar door drukke bezigheden is het er mogelijk nooit van gekomen? Nu kun je jezelf tot zekere hoogte lesgeven uit het boek Vaardig Varen d.m.v. beschreven oefeningen en een kennistest. Dat betekent dat je kunt studeren wanneer het je zelf uitkomt.
    Het boek is ook geschikt als ondersteuning en voorbereiding wanneer je lesneemt. Met 110 pagina’s en prachtige full colour illustraties een prachtig cadeau.

    Manoeuvreren betekent in het Engels “klaar spelen” en dat kan in de praktijk best moeilijk zijn. Er wordt vaak gedacht dat het varen met een schip hetzelfde is als autorijden. Ondanks overeenkomsten zijn er toch specifieke vaardigheden nodig om je schip vaardig te varen op de motor. Immers, je hebt geen vaste grond onder de kiel en de wind of stroom bepaalt vaak mede je handelwijze.

    Het studieboek Vaardig Varen is bedoeld voor mensen die het bovenstaande herkennen en zich willen verdiepen in de contactmanoeuvres met een schip.
    De lezer maakt kennis met diverse vaartechnieken, waardoor je bewust leert kijken naar wat het schip doet. Door het verkrijgen van inzicht in het vaargedrag van het schip, kun je anticiperen op verschillende situaties.

    Basis motormanoeuvres en draaimanoeuvres
    Specifieke basis vaardigheden worden besproken in de eerste twee hoofdstukken. Je leert alles wat je nodig hebt tot aan het moment dat je contact maakt met de kade. In deze hoofdstukken bouw je ervaring op voor het schip te water.

    Contactmanoeuvres
    In het derde hoofdstuk ga je de basistechnieken uitbreiden met nieuwe vaardigheden die nodig zijn om aan en af te meren. Je bent nu in staat, door het verbeterde inzicht, om een plan van aanpak te maken en je kunt leiding geven aan je bemanning. Als je de aanleg- of afvaartechniek beheerst dan kun je deze manoeuvres ook toepassen op andere situaties, zoals bijvoorbeeld ……

    Bijzondere verrichtingen
    Het vierde hoofdstuk behandelt o.a. manoeuvres als het passeren van een brug of sluis en het ankeren ten behoeve van afmeren.

    Veiligheid
    Manoeuvreren kun je leren! Het bestaat uit veel eenvoudige weetjes, waardoor je het schip vaardig kunt varen. Dit is niet alleen handig bij het steeds drukkere scheepsverkeer, maar het geeft je als schipper ook enorme voldoening. Je ervaart de afvaart niet meer als een ‘lastige bijkomstigheid’, maar als een leuke en plezierige uitdaging bij aanvang van een tocht en is “op hoop van zegen” verleden tijd geworden.
    Manoeuvreren is niet alleen een vaardigheid van de schipper, maar van de gehele bemanning. En wanneer je alle vaardigheden beheerst, kun je plezierig en veilig varen. Niet alleen voor jezelf, maar ook veilig voor andere watersporters.

    25-03-2008 om 17:03 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Omleiding voor staandemastverkeer van Grou naar Leeuwarden

    Omleiding voor staandemastverkeer van Grou naar Leeuwarden

    Bron: KNWV

    Watersport met staande mast via Warten
    Van het voorjaar 2008 tot de zomer van 2009 wordt de recreatievaart met staande mast, vanaf het Prinses Margrietkanaal naar Leeuwarden en terug, grotendeels omgeleid via het dorp Warten. Reden hiervoor is de vertraging in de aanleg van de nieuwe Staandemastroute tussen Grou en Leeuwarden en het feit dat de brug Fonejacht alleen nog wordt bediend voor speciaal beroepstransport op het Prinses Margrietkanaal.

    Op de route door Warten gelden tot de zomer van 2009 de openingstijden van de bruggen over het Prinses Margrietkanaal. Dit betekent dat de pauzes van 12.00 uur tot 13.00 en van 16.15 uur tot 17.15 uur in de bediening van beide bruggen in het dorp vervallen. Hiermee wordt voorkomen dat de doorvaart teveel stagneert. Brugwachters houden bij het openen van de bruggen rekening met de schooltijden in Warten.

    Bediening Fonejacht
    In de drukke zomermaanden juli en augustus 2008 wordt het staandemastverkeer weer zoveel mogelijk via de brug Fonejacht geleid, om overbelasting van scheepvaartverkeer in Warten te voorkomen. Schepen langer dan 20 meter of dieper dan 1.80 meter kunnen niet door Warten. Deze te grote vaartuigen kunnen tot de zomer van 2009 via de brug Fonjeacht blijven varen. De brug wordt na afroep voor deze schepen geopend om 09:30 uur, 12:30 uur, 14:30 uur en 18:30 uur. Deze bedieningstijden vallen buiten de spits, waardoor de hinder voor het wegverkeer op de Wâldwei beperkt is.

    Waarom alternatieve routes
    Provincie Fryslân, Rijkswaterstaat en de gemeenten Leeuwarden en Boarnsterhim hebben in gezamenlijk overleg besloten om tijdelijk alternatieve routes beschikbaar te stellen om er voor te zorgen dat het staandemastverkeer door Fryslân kan blijven varen. In overleg met de gemeente Boarnsterhim en Plaatselijk belang Warten is besloten om de vaarroute via Warten daarbij zoveel mogelijk te benutten.

    25-03-2008 om 16:56 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vlaamse loodsen willen niet meer schepen bedienen na verdieping
    Vlaamse loodsen willen niet meer schepen bedienen na verdieping
    19-03-2008

    De kans bestaat dat er na de verdieping van de Westerschelde toch niet meer en grotere schepen naar Antwerpen kunnen varen.

    Vlaamse loodsen eisen dat gelijktijdig met de verdieping ook maatregelen worden genomen om de scheepvaart beter te kunnen bedienen. Als hun eisen niet worden ingewilligd, houden ze vast aan de huidige werkwijze.

    Wat de Westerschelde aan scheepvaart aan kan, zit al bijna tegen de grens aan, volgens secretaris Sven Deridder van de Vlaamse Beroepsvereniging van Loodsen (BvL). "Je kunt de infrastructuur vervolgens wel aanpassen door de vaarweg te verdiepen", stelt Deridder, "maar daarmee ben je er nog niet. In Antwerpen zijn te weinig sleepboten. De coördinatie vanaf de wal in de aanloop tot de Antwerpse haven moet ook verbeteren. Ander punt is dat de beloodingsvaartuigen in de Scheldemonding versleten zijn.
    Ze zijn dringend aan vervanging toe.
    De Vlaamse overheid zegt al jaren dat zij ermee bezig is, maar doet niks.
    Het is onder deze omstandigheden loodstechnisch onverantwoord meer en grotere schepen te bedienen, zeker gezien de toename van stroomsnelheden na de verdieping."

    De verdieping moet Antwerpen altijd bereikbaar maken voor grotere schepen Dit heet 'van levensbelang' te zijn. De Vlaamse loodsenactie ligt dan ook gevoelig. Nederlandse loodsen, die 27,5 procent van de schepen op België doen, steunen hen. Joost Waasdorp van het Nederlands Loodswezen: "Na de verdieping gaan we samen bekijken welke gevolgen dat heeft voor de beloodsing van schepen. We trekken één lijn."

    Bron: Harmen van der Werf PZC, 19 maart 2008

    Foto's van Joke
    zeevaart op Westerschelde
    zeevaart Antwerpse Haven





    20-03-2008 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jacht van 42 meter weer te water in de Zaan

    Jacht van 42 meter weer te water in de Zaan

    ZAANDAM - Een jacht van 42.10 meter lang, genaamd 'Life Saga' is vrijdagmiddag in de Zaan te water gelaten. De motorjacht is een 'revit', dat houdt in dat de boot al bestond maar helemaal opgeknapt is. Dit is gedaan door Holland Jachtbouw Zaandam. Er kunnen tien gasten verblijvenen 'het bootje' moet bestuurd worden door acht bemanningsleden. Van wie de boot is en hoeveel de boot gekost is, krijgen we als redactie van WebRegio.nl helaas niet te weten. WebRegio.nl

    Gemiddeld veertig mensen werkten dik een jaar aan de grootscheepse opknapbeurt van de Life Saga, de 42 meter lange kruiser die vrijdag weer te water ging in de Achtersluispolder.

    Wie denkt dat de boot nu klaar is en afvaart naar de Middellandse Zee komt bedrogen uit. ,,Dit soort grote schepen heeft nu nog een maand nodig om op te starten'', vertelt directeur Paul Dielemans van Holland Jachtbouw, dat de boot onder handen nam.







    18-03-2008 om 17:29 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oost-Vlaamse ambtenaren blokkeren scheepvaart

    Oost-Vlaamse ambtenaren blokkeren scheepvaart

    Vandaag is dag twee van de staking van de Vlaamse overheidsdiensten ingegaan. Na West-Vlaanderen is nu Oost-Vlaanderen aan de beurt. Alle personeelsleden van de Vlaamse overheid leggen in de provincie 24 uur het werk neer. Doordat alle complexen en sluizen op de Oost-Vlaamse rivieren niet meer bediend worden, ligt het verkeer op de waterwegen in de provincie stil.

    Sluizen geviseerd
    Om 9.30 uur verzamelden de actievoerders aan het station Gent-Dampoort. Net als gisteren kozen de vakbonden ervoor om enkele strategische punten te viseren. Het sluizencomplex van Evergem was eerst aan de beurt. "Van daaruit zal het naar de sluizen in Merelbeke gaan, om ten slotte door te gaan naar de brug van Zelzate over de R4", aldus Christoph Vandenbulcke van het ACV - Openbare diensten.

    In Aalst komt een stakingspost aan het gebouw van de Vlaamse Belastingsdienst. De autoveerboten van Langerbrugge en Ter Donk, op het kanaal Gent-Terneuzen, voeren stiptheidsacties.

    De Vlaamse ambtenaren protesteren omdat de Vlaamse regering niet wil ingaan op hun eis op een loonsverhoging van 5 procent. (belga/sd)

    Foto’s van Joke ( toen werden ze bediend )
    In en uitvaren van sluizencomplex van Evergem
    De autoveerboten van Langerbrugge
    Brug van Zelzate









    18-03-2008 om 15:05 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kanaal naar Parijs aanbesteed
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Kanaal naar Parijs aanbesteed

    BRUSSEL- De plannen voor een enorm kanaal van de Schelde naar de Seine komen in een stroomversnelling. In juni wordt de aanbesteding verwacht van deze waterweg, die in 2014 Rotterdam met Parijs verbindt.

    Dat bleek donderdag in Brussel op een conferentie van de Europese federatie voor de Bouwindustrie. Het project omvat de aanleg van 106 kilometer kanaal, zeven sluizen, drie aquaducten en 59 bruggen.

    Karla Peijs, commissaris van de Koningin in Zeeland, is een groot pleitbezorger van het kanaal. Zij ziet grote kansen voor de Nederlandse binnenvaartschippers. In haar vorige functie als minister van Verkeer zorgde ze er persoonlijk voor dat het kanaal in aanmerking kwam voor EU-subsidie.

    Het project heeft inmiddels 420 miljoen euro subsidie toegekend gekregen. Het is daarmee het op vier na grootste EU-transportproject tot 2013.

    Telegraaf , buitenland

    18-03-2008 om 14:24 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Concurrentie veerboot Terschelling
    Concurrentie veerboot Terschelling
    West - Rederij Doeksen krijgt concurrentie bij het passagiersvervoer van en naar Terschelling. Rederij Eigen Veerdienst Terschelling (EVT) brengt nog deze zomer een veerboot in de vaart.
    EVT heeft in Duitsland een schip gekocht voor 250 passagiers. Dat gaat drie keer per dag heen en weer varen, ook in de winter. Naast deze boot wil de veerdienst nog een tweede schip in de vaart brengen.
    Op Terschelling is veel discussie over het passagiersvervoer. Doeksen verzorgt het al jaren, maar een deel van de bevolking is niet tevreden over de rederij, onder meer vanwege de tarieven. Het is de bedoeling dat Terschellingers aandelen van de EVT kunnen kopen, zodat de rederij eigendom wordt van de eilanders. Die constructie bestaat al op Texel.

    UTC
    Foto's van Joke .

    Passeren van de veerboot op weg naar Terschelling

    Aanlegkade voor veerboten Terschelling





    18-03-2008 om 14:06 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.J24 Tune Up zondag 13 april

    J24 Tune Up zondag 13 april

    Oproep voor watersporters
    Op zondag 13 april organiseert de J24 klasseorganisatie, in samenwerking met 4 booteigenaren en WSV Braasemmermeer, een J24 tune up.
     Tijdens deze dag kun je of kennismaken met de J24, of de fijne kneepjes van het J24 zeilen leren van de J24 'cracks' zoals Remco van den Berg, meervoudig Nederlands kampioen.

    Op deze dag liggen er J24's zeilklaar in het water. De uitleg, toelichting en kennsimaking zal daarom voor een groot deel al zeilend gebeuren. Bij voldoende belangstelling zal er met de J24 een aantal 'match-races' gezeild worden. J24

    Schrijf je snel in voor deze dag. Iedereen kan zich aanmelden, wel of geen eigenaar van een J24, bemanning en zeilers die nog nooit op een J24 zeild, maar graag eens een keer kennis willen maken met deze leuke boot en de klasseorganisatie. Stuur je naam en telefoonnummer naar onderstaand adres. Je kunt je vanaf nu inschrijven. Zet 13 april alvast in je agenda!

    Oproep aan alle J24 zeilers:
    1) Natuurlijk kom je ook zelf. De NED 62 ligt zeilklaar op je te wachten. Het wordt een leerzame en gezellige dag.
    2) Als je iemand kent die enthousiast is om ook J24 te gaan varen, maar nog geen gelegenheid heeft gehad om echt met de boot en de klasse kennis te maken, nodig deze persoon dan uit! Of geef naam, emailadres en telefoonummer door aan de klasseorganisatie

    Aanvang van deze dag is 10:30. Aan het einde van de dag is er een hapje en een drankje in het clubgebouw.
    Lokatie: Jachthaven Noorderhem
    Noorderhem 2,
    2371 EC Roelofarendsveen

    18-03-2008 om 00:00 geschreven door Capitan

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)





    Foto

       



    De Vlaamse Vlag




    Provincie Vlag
    OOST- VLANNDEREN




    Vlag van WAASMUNSTER




    Vlag van EUROPA



    We zijn de 52de week van 2024
    Blog als favoriet !


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Archief per maand
  • 03-2014
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 10-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 05-2006
  • 04-2006
  • 03-2006




    Windrichting :
    Variabele wind rondom een front.

    Als warme en koude lucht op
     elkaar botsen dan ontstaat er een front.
    Bij een koufront hoort lage bewolking
    met veel wind alsook
    regenbuien of onweer.
    Bij een warmtefront zien we
     meer hoge bewolking met
    motregen en mist of nevel.




    Windrichting:
    Noord tot Noordoost

    Luchtsoort:
    Continentaal arctische lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Scandinavië en de Oostzee

    Weerbeeld:
    Koud en guur weer ,
    soms met sneeuw of
     hagelbuien komt in de
    zomer zelden of niet voor










    Windrichting:
    Oost tot Noordoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal polaire lucht

    Brongebied
    :
    Komt van het landgebied  
    Midden Europa en Rusland

    Weerbeeld
    :
     Droog en mooi weer
    vrijwel geen bewolking in de
     winters lage en de zomers
    hoge temperaturen





    Windrichting:
    Oost tot Zuidoost

    Luchtsoort
    :
    Continentaal gematigde lucht

    Brongebied:
    Komt van het landgebied
    Zuidoost Europa (Balkan)

    Weerbeeld:
    Droog en mooi weer 
    vrijwel geen bewolking
    in de winters lage en de
    zomers hoge temperaturen

     


    Windrichting:
    Zuid tot Zuidoost.

    Luchtsoort:
    Continentaal tropische lucht.

    Brongebied:
     Subtropisch Noord Afrika
    en Middellandse Zee.

    Weerbeeld:
    Hete en droge alsook een stabiele lucht
    geven weinig bewolking en zelden regen.



    Windrichting:
    Zuid tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem tropische lucht.

    Brongebied:
    Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.

    Weerbeeld:
    Warme en vochtige lucht,
    vaak regenluchten vooral in het
    najaar veel mist en regen.


    Windrichting:
    West tot Zuidwest.

    Luchtsoort:
     Maritiem gematigde lucht.

    Brongebied:
     Het zuidwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
    Veranderlijk weer met egale
     lage bewolkingmet regen en
    afgewisseld met droge perioden .

     



    Windrichting:
    West tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem polaire lucht.

    Brongebied:
    Het noordwestelijk deel
    van de Atlantische oceaan.

    Weerbeeld:
     Veranderlijk weer met lage
     bewolkingbuien of regen
     afgewisseld met droge perioden.


    Windrichting:
    Noord tot Noordwest.

    Luchtsoort:
    Maritiem arctische lucht.

    Brongebied:
    Het zeegebied bij de
    noordpool (Arctica).

    Weerbeeld:
    Koud en wisselvallig weer met
     stapelwolkenmeestal regenbuien,
    afgewisseld met zon.






















    Spoorbrug in Koningshaven
    Rotterdam met boven de Radar









    Alva




    Bravo





    Charlie





    Delta





    Echo





    Foxtrot





    Golf





    Hotel





    India




    Juliett




    Kilo




    Lima




    Mike




    November




    Oscar




    Papa




    Quebec




    Romeo





    Sierra





    Tango





    Uniform




    Victor




    Whisky





    X-ray





    Yankee




    Zulu



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!