Inhoud blog
  • 27 - 29/04/2012 Spa Italia
  • Aanpassen carburatie
  • De 6 uren van Francorchamps - Spa Six Hours
  • 23° Oldtimertreffen Wilrijk - 07/08/2011
  • Lac de Madine (F) 17 - 19/06/2011
    Archief per maand
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 05-2011
  • 01-2011
  • 10-2010
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 08-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 06-2006
  • 02-2006
  • 12-2005
  • 06-2005
  • 05-2005
  • 04-2005
  • 08-2004
  • 09-2003
  • 08-2003
  • 06-2003
  • 05-2003
  • 04-2003
  • 01-2003
  • 10-2002
  • 09-2002
  • 06-2002
    Zoeken in blog

    KLIK OP DE CENTRALE FOTO'S VOOR MEER FOTOPLEZIER ! ! ! !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Nobi's Cinquecento
    De levenswandel van een Fiat 500.
    Welkom aan de bezoekers van Nobi's Cinquecento. Op deze pagina zul je het wel en wee kunnen volgen van een kleine rode Fiat 500. Door op de begeleidende foto's te klikken kom je in diverse fotoalbums terecht.
    01-01-2003
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De avonturen kunnen beginnen
    Nadat ons 'bolleke' technisch in orde was gemaakt door Ronny Van Roosenbroek uit Kontich, we het koetswerk een flinke poetsbeurt hadden gegeven en het uiterlijk een extra sportieve toets had gekregen, konden de avonturen beginnen.
    Daar we als leken in het oldtimermilieu werden gekatapulteerd, besloten we, begin 2003, om lid te worden van de 'Fiat Club Belgio'.


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (3)

    15-09-2007
    Antwoord op reactie van Mr. De Brouwer
    Mijnheer De Brouwer, Sorry dat ik zo laat reageer maar mijn ik heb serieuze problemen gehad met mijn PC, waardoor ik slechts sporadisch op het net kan surfen. Het woord amateuristisch is in mijn verhaal niet slecht bedoeld. Toen ik de auto kocht was ik er helemaal weg van. Nadien is gebleken dat er toch meerdere verborgen gebreken waren. Vermoedelijk is dit normaal bij een auto van die leeftijd. Ik ben er zeker van dat ikzelf veel minder kennis heb van automechanica dat U. Ik zou er trouwens niet durven aan beginnen. Als je echter het stuurwiel een kwarttoer naar links en naar rechts kunt draaien ter wijl de auto rechtdoor blijft rijden; als hij een halve meter opzij springt als ge over een riooldeksel rijdt en als dan bovendien plots de remmen nog blokkeren zonder dat ge remt (gelukkig stapvoets), is het volgens mij hoogdringend dat er iets aan de auto wordt gedaan om de veiligheid van mijzelf en mijn familie te waarborgen. Herstellingswerken aan de remmen en besturing drongen zich dan ook op en werden uitgevoerd door Ronny Van Roosenbroek waar ik het volste vertrouwen in heb. Ik vermoed dat U, na de restauratie de kilometerteller op 0 hebt gezet. Wel, toen ik hem kocht, stond hij ± op 3000. (ik kan dit bij benadering nazien aan het kleine notaboekje dat nog aanwezig is). Op deze 3000 kilometer kunnen normaal de remmen en de fuseepennen toch niet versleten zijn. De auto werd niet gespoten in een spuitcabine. Dit is duidelijk te zien op de bijgevoegde fotos. Ik was dan ook niet echt tevreden over de lak, maar dit was bijkomstig. Een beetje simoniz doet wonderen en hij blonk zoals een spiegeltje. Zo heb ik er dan een jaar of 4 mee gereden. Daar ik zeer secuur ben op mijn bezittingen en toch altijd de perfectie nastreef, had ik reeds enkele keren gepolst om het voertuig te laten herspuiten. Door zowel Ronny Van Roosenbroek als door Guy Moerenhout werd ik overtuigd om er zo mee te rijden tot de toestand zou verslechteren. Vorig jaar begonnen dan de lak van de drempels onder de deuren af te blakeren. Toen ik hem wilde opkrikken na een lekke band brak de ligging van de krik gewoon af. Zoals U in mijn verder verhaal kan lezen heb ik toen zeer ernstig in overweging genomen om hem van de hand te doen en om een andere exemplaar aan te schaffen. Nadat ik 3 exemplaren had gaan bekijken heb ik besloten om hem bij te houden maar dan ook volledig te laten restaureren. Ik ben ik Nederland een volle aanhangwagen met nieuwe onderdelen gaan kopen. Het enige dat nog origineel is zijn de deuren, het dak tot onder de ruiten en de ruiten zelf. Bij het sloopwerk kwam bijvoorbeeld aan het licht dat de bodem bestond uit drie op elkaar gelaste platen. Dat U er veel werk aan gehad hebt en dat U dit werk niet graag bekritiseerd ziet, dat kan ik best aannemen, maar U moet ook kunnen inzien dat ik moeilijk kan schrijven dat de Fiat professioneel werd gerestaureerd. Indien dit zo zou zijn, dan ben ik wel goed gek als ik, enkele jaren na een eerste professionele restauratie, een tweede laat doen, en daar dan serieus wat eurokes voor neertel. Ik zeg inderdaad laat doen, want mijn eigen werk is beperkt tot de restauratie van de binnenruimte. De Fiat is voor mij nu tiptop in orde. Het geld dat ik er heb ingestoken zal ik er nooit meer uithalen, maar dit is voor mij bijkomstig. Ik beschouw het als mij hobby om er, in het weekend, mee rond te bollen en af en toe een schoonheidsprijsje mee te pikken zoals bijvoorbeeld dit jaar in Frankrijk, waar hij de achtste prijs haalde op 2500 oldtimers. Van de vorige eigenaars had ik wel Uw telefoonnummer gekregen. Ik heb nooit contact opgenomen en ken dus ook Uw volledige verhaal niet over de Fiat (of U hem hebt ingevoerd, enz.). Mijn mening is gebaseerd op de fotos van de restauratie die door U is uitgevoerd en op de gebreken die nadien aan het licht kwamen. Ik vond dat ik, in het tweede stukje, van mijn webpagina nog heel beleefd ben gebleven toen ik schreef over een opfrissingbeurt. Het is zeker niet mijn bedoeling om, via deze webpagina, ook maar iemand te kwetsen of door het slijk te halen. Indien U wenst dat Uw naam niet meer vermeld wordt op mijn webpagina, dan zal ik hem verwijderen. Indien U wenst dat het verhaal wordt aangepast, dan moet U het mij maar vertellen en zal ik er op ingaan. Indien U de auto nog eens wil zien, dan is dit ook geen probleem. Met welgemeende oldtimergroeten, Benny Nobels. PS: Dan ben ik nog vergeten te vermelden dat het echtpaar KOKKEN-BELLENS de Fiat, nadat ze hem van U hebben overgekocht, nooit hebben laten inschrijven op hun naam. Dit wil zeggen dat ze er slechts heel sporadisch met gereden hebben onder een kenteken van een ander voertuig. Bijgevolg maak ik mij sterk dat de verborgen gebreken die de auto vertoonde, door hun onzorgvuldig gebruik of onderhoud niet zijn veroorzaakt. Als ik dan één stap terug ga, dan kom ik bij de vorige eigenaar terecht, en dat bent U, de persoon die het voertuig gerestaureerd heeft.

    15-09-2007 om 14:08 geschreven door Benny Nobels


    23-08-2007
    fiat 500
    voila mijn man is geraakt tot het diepste van zijn oldtimer hart

    23-08-2007 om 11:44 geschreven door renny


    Fiat 500,Bolleke
    Hallo, hier De Brouwer Gilbert die een jaar dag en nacht aan de fiat 500 heeft gewerkt, als hij hier buiten ging was hij perfect in orde. Wat er bij de volgende eigennaar met de remmen is gebeurd kan ik niet weten, bij een nieuwe auto kunnen de remmen ook wel eens blijven hangen. Zo amateuristisch zal hij wel niet gerestaureerd zijn, als hij dezelfde lak nog heeft is hij wel goed behandeld geweest, een nieuwe fiat had na twee jaar al roest. Maar iemand zijn werk afbreken en zich uitgeven als fiat 500 specialist is simpel.

    23-08-2007 om 11:37 geschreven door DE Brouwer Gilbert




    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!