Foto
Inhoud blog
  • dikke kussen
  • dankjewel opa Hannah en Margot, Nore!
  • bedankt mama nelson
  • foto's carnaval
  • we gingen op stap naar de tandarts
  • joepie op uitstap
  • morgen, poetsdag
  • spiegeltje, spiegeltje aan de wand...
  • Jaap de krokodil
  • Mijn favorieten
  • www.sint-alena.be
  • carnaval
  • winterpret
  • sinterklaas in de wijkschool
  • gestart met de kersperiode met heel de wijkschool
  • bezoek aan de tandarts, thema tanden
  • naar de watermolen te Pede
  • naar de dierenarts
  • fakkeltocht
  • zoekspel rond cijfers en letters
    DONDERDAG 19/2 carnavalstoet vanuit de wijkschool! Zorg dat je erbij bent!
    GENIET JE GRAAG MEE VAN DE VELE FOTO'S - GEEF DAN VLUG EEN MEMORYSTICK AAN DE JUF
    reacties
  • Nieuwjaarswensen
  • Bezoekje aan dit mooie blog
  • Hallo
  • fijne middag
  • Vriendelijke groetjes van Trucker_John

    Druk oponderstaande knop om een reactie achter te laten

    lieve.hofmans@pandora.be

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    een toffe rakkerklas!

    30-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.pfff
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    'Juf, met mijn rechterhand weet ik heel goed hoe ik mijn stift moet vasthouden, maar met mijn linkerhand lukt dit echt niet.'  Een uitdaging en ervaring tegelijk!


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.met welk hand teken jij?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Onze rakkers vertelden aan elkaar met welk hand zij alles doen.  Weten we of het links of rechts is.  Dit bracht heel wat gespreksstof met zich mee.  Hoe moeilijk is het om te tekenen met een linkerhand als je normaal rechtshandig bent?  We proberen het... onze rakkers werden uitgenodigd om is omgekeerd te werken!  Niet makkelijk maar het proberen waard.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.links en rechts aan mijn eigen handjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Leen en rik vertelden ons genoeg!  Nu zelf aan het werk.  We omtrekten onze handjes met een schrijfpotlood.  Daarna mochten we kiezen: prikken of knippen.  Soms was wat hulp van een vriendje wel van belang... fijn motorisch werken, ooghandcoördinatie... het hoorde er allemaal bij.  En of dit nog niet genoeg was!  Dan kwam de juf met haar vraag: welk handje is het handje van leen en welk is het handje van rik?  Even zoeken, het huis hielp ons.  En ook de letter 'l' van links en van leen, die kunnen we alleen maar vormen met ons linkerhand.  Probeer zelf maar!


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de 'l' van links, de 'r' van rechts
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Onze rakkers leerden dmv het huis en de inwonende wat links en rechts was.  We werkten een stukje verder.  Met welke letter begint het woordje links en met welke letter begint het woordje rechts?  Onze rakkers probeerden de beginklank los te koppelen.  Zo werden enkele woorden gesorteerd (vb lopen, rennen, leeuw, land, lucht, rat,...)

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ken jij leen en rik?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ken jij leen en rik?  Neen?  Dan moet je dit zeker is vragen aan je rakkers... zij hebben heus wat te vertellen over deze 2 kapoenen.  De juf vertelde hen een intrigerend verhaal over een groot huis waar broer en zuslief in wonen.  Ieder zijn kant want echte dikke vrienden waren ze niet.  Leentje aan de linkerkant, rikje aan de rechterkant van het huis.

    >> Reageer (0)
    28-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zwemzak niet vergeten

    Op dinsdag staat meester Wannes weer te popelen om met ons het water in te springen.  Vergeet je zwemzak niet!!

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wat verschuivingen in ons schema

    Er is het één en ander wat verschoven ons programma.  Maandag en dinsdag beginnen we eindelijk te werken aan ons linkerhand en rechterhand.  Dit mbv leentje links en rikje rechts.
    Inoefenen maar...

    >> Reageer (0)
    24-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.meer kiekjes?
    Wil jij meer zien van onze verkeerswandeling?  Klik dan vlug bij favorieten 'gevaarlijke punten: verkeer'.  Zeker de moeite waard om te bekijken.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.veilig terug
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op het einde van de tocht konden al onze ukkepukken de weg veilig oversteken, al dan niet met een zebradpa!  Even testen...

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nu snappen we het
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Begrijpen we nu waarom we altijd de tunnel nemen niet de steenweg?  Wat of wie rijdt er boven de tunnel?  Wat mag er niet in de tunnel?

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eens iets anders
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Onze bedoeling was om de kleuters erop attent te maken dat we altijd de veilige weg nemen richting de centrumschool of richting de wijkschool.  Nu deden we dit niet, we probeerden de steenweg over te steken.  Een geluk dat er verkeerslichten stonden, maar dan nog was het opgepast geblazen.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een stuk eenvoudiger
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wanneer er een zebrapad op de weg is, maken we hier natuurlijk gebruik van.  Op welke manier?  Onze kleuters tonen het! Hé als wij op het zebrapad oversteken, stoppen de auto's van zelf?

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.niet altijd even makkelijk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We stappen op deze straat misschien wel heel veel maar toch zijn er enkele moeilijke punten. Wat doen we als we geen zebrapad hebben om over te steken?  Hoe noemt dat waar we op stappen?  Hoe moeten we oversteken waar geen zebrapad is?  Onze kleuters leerden de weg over te steken zonder een zebrapad en op een zo veilig mogelijke manier.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.op de straat
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag, woensdag 24 september, trokken we erop uit.  We deden mee aan de autoluwe dag: de strapdag!  Ofwel kwam je al trappend naar de klas ofwel kwam je al stappend naar de klas.  Met onze wijkschool deden we een extraatje... we maakten ons zichtbaar door fluovestjes en gingen op tocht!

    >> Reageer (1)
    20-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wist je dit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wist je dat onze rakkers met echt gereedschap in de timmerhoek werken?  Echte zagen, echte moeren, echte nagels, echte schroeven, echte hamers, echte figuurzagen, echte vijlen,...  Kijk maar!  Geloof je't nog niet?  Kom dan zeker is langs in onze klas.

    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sporten maar
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Als de zaal klaar staat met turntoestellen kunnen we beginnen met sporten.  Eerst enkele belangrijke afspraken maken daarna beginnen we eraan.  Onze kleuters krijgen tal van bewegingsmogelijkheden en verleggen keer op keer hun grenzen.
    Wil je meer foto's zien, kijk dan zeker bij favorieten 'wekelijkse portie sport'.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.uitkijkmoment voor al onze kleuters
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Elke vrijdag staan alle kleuters paraat in de sportzaal.  Eerst vlug de turnpantoffels aantrekken... daarna de juffen helpen met de zaal klaar te zetten.

    >> Reageer (0)
    17-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vormgevend knippen en kleven met glanspapier
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een groepje knipte en kleefde een kindje.  Met glanspapier, lijmstift, schrijfpotlood en schaar gingen zij aan de slag.  Staat alles erop?  Ook de details?

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.in de helft...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We bekeken alle details en keken elke helft na.  Daarna werd alles aan elkaar teruggepuzzeld. 
    Juf tekende een helft op een blad, de andere helft mochten onze rakkers zelf aanvullen.  Heel wat denkwerk kwam hierbij kijken.  Een halve neus?  een halve mond?  Maar wel een volledig oog en een ganse arm en been... gek hé.  Op deze manier gingen kinderen om met asymmetrie en symmetrie.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ons lichaam
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze week werken we in onze rakkerklas rond het lichaam.  Heel wat nieuwe woordenschat wordt aangebracht alsook gebruikt.  We hebben het over de lichaamsdelen over de functie van de lichaamsdelen,...  Vandaag werkten we rond symmetrie.  We knipten een lichaamsschema in 2 en dan bespreken maar...

    >> Reageer (0)

    >

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!