Foto
Inhoud blog
  • dikke kussen
  • dankjewel opa Hannah en Margot, Nore!
  • bedankt mama nelson
  • foto's carnaval
  • we gingen op stap naar de tandarts
  • joepie op uitstap
  • morgen, poetsdag
  • spiegeltje, spiegeltje aan de wand...
  • Jaap de krokodil
  • Mijn favorieten
  • www.sint-alena.be
  • carnaval
  • winterpret
  • sinterklaas in de wijkschool
  • gestart met de kersperiode met heel de wijkschool
  • bezoek aan de tandarts, thema tanden
  • naar de watermolen te Pede
  • naar de dierenarts
  • fakkeltocht
  • zoekspel rond cijfers en letters
    DONDERDAG 19/2 carnavalstoet vanuit de wijkschool! Zorg dat je erbij bent!
    GENIET JE GRAAG MEE VAN DE VELE FOTO'S - GEEF DAN VLUG EEN MEMORYSTICK AAN DE JUF
    reacties
  • Nieuwjaarswensen
  • Bezoekje aan dit mooie blog
  • Hallo
  • fijne middag
  • Vriendelijke groetjes van Trucker_John

    Druk oponderstaande knop om een reactie achter te laten

    lieve.hofmans@pandora.be

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    een toffe rakkerklas!

    20-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nu actie!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na de verwelkoming, legden de juffen het spel uit en konden de grootouders samen met hun kleinkind aan de slag.  5 dobbelstenen, 6 kleuren verbonden met 1 stip of 2,3,4,5.    De opdracht was gooien met de dobbelsteen, goed kijken naar de kleur - tellen hoeveel stippen.  Daarna samen zoek gaan naar de gegooide kleur en de stippen... Kaartje juist gevonden?  Dan leest oma of opa het opdrachtje voor!

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verwelkoming met een dansje door onze kleuters
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Al onze grootouders werden verwelkomd met 2 dansjes.   Iedereen op zijn plaats?  Dan kunnen we beginnen... het applaus was voor later!


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.onze grootouders in de bloemetjes...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op dinsdag 20/11 was het dan zover.  De 1ste groep grootouders stonden klaar om 9.30u.  Wat stond hen te wachten... heel wat!  Niet alleen kijken en luisteren maar ook actief deelnemen hoorde erbij!  Vooraf werd alles uitgelegd wat er die voormiddag op het programma stond!

    >> Reageer (0)
    19-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.op visite bij juf Karen


    Joepie, op vrijdag 23/11 worden we voor de 2x dit jaar uitgenodigd bij juf Karen in het laptopklasje.
    Na onze turnles haasten we ons naar de laptopklas.  Daar kunnen we individueel werken, ieder op eigen niveau/tempo,...
    Er wachten weer een heleboel aan leuke spelletjes op ons.


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vergeet je naam niet...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wanneer we klaar zijn, tekenen we onze naam op ons blad of ons symbooltje.  Juf, waar moet mijn naam?  Tja... in begin van het schooljaar was dit echt wel een raadsel... maar nu we wat verder staan weten we dat beslist zelf.  En als dit nog niet alleen lukt, hebben we een hulpje in de klas.  Op onze kast hangen 2 bladen (verticaal/horizontaal) . Onze rakkers en bengels houden hun blad in de positie dat ze tekenden en kunnen zo heel goed zien waar de linkerkant is of de 'leenkant'.
    Ziezo, zoeken maar ...

    Tom ging naar huis met een prachtige zelfportret, een zelfgemaakte kroon en mooie tekeningen van de andere vriendjes van de klas!

                               Dankjewel mama en papa voor de lekkere cake en het drankje!


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tekenen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Niet iedereen schilderde.  De overige bengels en rakkers kregen een papier waar ze Tom ook op tekenden - eveneens gedetailleerde weergave van hoe Tom er nu uitziet.  We verdeelden ons blad ook in lucht en grond door een lijn te trekken.  Wat heeft Tom onder zijn hoofd?  Een nekje... voor sommigen was dit een moeilijk stuk om weer te geven.  Hoeveel ogen heeft Tom?  Kijk eens goed, wat zie je boven zijn ogen, en in zijn oog?  Heb ik dat ook op mijn blad staan?
    Een geluk dat Tom aanwezig was in onze klas, want effe terugblikken was soms toch wel nodig.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.het krijgt kleur...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Langzaam maar zeker krijgt het grote zelfportret de juiste kleur.  Heel wat werk en vooral samenwerken staat hier centraal!!

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.en de jarige...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Onze jarige, Tom, die werkte zelf aan zijn kroon.  Knippen, plakken, tekenen, kleuren,... het hoorde er allemaal bij.   Tom is jarig, hij maakt zijn kroon naar eigen wens.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gedetailleerd kijken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Terwijl Tom op het grote papier lag, bekeken we zijn kledij.  Wat heeft Tom aan?  Welke kleur?  Lange of korte mouwen?  Hoe is zijn trui aan zijn nek?  Welke kleur van haar heeft Tom?  Heeft hij haar tot op zijn voorhoofd?  Wat voor kleur ogen heeft hij? Kortweg, Tom onderging een gedetailleerde waarneming alvorens echt te werk te gaan met enerzijds verf en anderzijds kleurpotloden en stiften.

    Tom koos 2 rakkers en 2 bengels die het grote portret mochten kleur geven. Goed kijken wat we nodig hebben. Afspreken wie wat gaat doen?  In welke kleur moet alles? 

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tom is jarig
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op maandag 19/11 werd de verjaardag van Tom in onze klas gevierd.  Op dinsdag 20/11 wordt hij 5 jaar.  Daar het op dinsdag grootouderfeest is, werd er voor Tom in de klas gefeest op maandag.
    Wanneer er een rakker jarig is zijn er zo wat vaste gewoontes: oa. we maken een afdruk van het lichaam van de jarige.
    Tom ging op een groot blad papier leggen, andere kleuters maakten de omtrek van zijn lichaam met een schrijfpotlood.  Op deze manier leren onze bengels en rakkers omgaan met het lichaamsschema.

    >> Reageer (0)
    18-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 jarigen deze week


    Niet alleen onze grootouders worden deze week gevierd!!

    Ook Tom en Julia, 2 rakkers, worden 5 jaar!

    We vieren Tom op maandag 19/11!
    Julia vieren we op donderdag 22/11!


    >> Reageer (0)
    17-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.grootoudersfeest!!!


    Op dinsdag 20/11: alle grootouders welkom in onze wijkschool!!

    Jullie kleinkind zal jullie die dag extra verwennen.

    Het wordt beslist een fijne, actieve dag.


    >> Reageer (0)
    15-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.overleggen...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Soms was overleggen echt wel nodig.  Ben je wel juist?  Laat is zien?  Ik denk dat het zus of zo moet...

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.juf, ik vind het niet
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Alle prenten met hun passend woord hingen overal... voor onze rakkers was het echt een puzzel -en zoekwerk!!


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een echt zoekwerk...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het was niet altijd even makkelijk.  Eerst op zoek gaan naar het prentje en dan goed kijken naar het woordje eronder.  Zoveel verschillende letters!


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gekleurde kaartjes???
    Klik op de afbeelding om de link te volgen En waarvoor dienen die gekleurde kaartjes dan?  Kijk eens goed. Onze rakkers werden uitgenodigd om eens goed te kijken naar het verschil tussen de witte kaartjes en de gekleurde kaartjes.  Al vlug kwamen ze tot de ontdekking dat de witte prentjes ook beeldtaal was, de gekleurde prentjes waren de woorden die het beeld weergaven. 
    Aan het werk... de prenten werden in de klas opgehangen en zo gingen alle rakkers individueel zoeken naar het juiste woord.  Telkens beginnend van de kant van leen, de linkerkant dus!!!

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.opbouwen...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Alles geknipt?  Dan zijn we klaar om onze brief eens te horen.  Samen werd de brief in de kring aangebracht.  Onze rakkers probeerden het woord te visualiseren door het juiste prentje.  Zo bouwden ze de brief voor oma en opa op. Nu individueel werken.. ieder zijn eigen brief, zijn eigen uitgeknipte kaartjes.  Samen met de juf werd elke zin aangepakt.  Welk prentje hoort hierbij?  Zoeken maar...


    >> Reageer (0)
    14-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.en de rakkers?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Onze rakkers dachten er goed vanaf te komen.  Neen, hoor, ook voor hen ligt een brief klaar.  Deze weliswaar ietsipietsie moeilijker. Zij werken rond letters visueel te herkennen en dit binnen woorden.  Zij leren ook het belang om van links naar rechts te kijken en zoeken naar verschillen in letters/ woorden.
    Vooraf wat knipwerk.  Onze rakkers knipten alles woord-en beeldkaartjes uit.  Morgen proberen zij hun brief op te bouwen.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oefenen maar...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De 2de keer gaat het al veel beter.  Hoe? Juf, moeten wij deze brief 2 keer maken?  Hoe komt dat?  We houden even halt om in de kring wat meer uitleg te geven.  Onze rakkers konden de link leggen naar ouders van mama en ouders van papa.  Via een duidelijke weergave op het prikbord begrepen onze bengels het heel vlug.
    Is deze 2de keer ook zo moeilijk?  Neen, hoor, nu kan het misschien helemaal alleen!! Zoeken maar...

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.heel wat zoekwerk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vind je de kusjes in je potje wel?  Oei, neen, het zijn er 2 en dan 3 en dan 4 en zo tellen we er elke keer 1 zoentje bij.  Goed volgen hoor, want alleen is het nog wat moeilijk.
    Zo leren onze bengels aandachtig, geconcentreerd volgen met een oefening alsook hun brief wordt ingeoefend!

    >> Reageer (0)

    >

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!