Tekst totaal van blog. reacties op artikelen
Foto
Foto
Foto
Foto
Inhoud blog
  • Overbevolking is een milieu probleem, en er is helemaal geen klimaat probleem.
  • Minster Israël onderwijst Amerikaanse Joden: vrede alleen met erkenning bestaansrecht Israël en stoppen GESUBSIDIEERDE haathersenspoeling van Palestijnse jeugd
  • Foto
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    sluffertjes_creations
    blog.seniorennet.be/sluffer
    Foto
    Foto
    Een interessant adres?
    Mijn favorieten
  • seniorennet.be
  • E.J.Bron
  • reacties op artikelen

    Untitled

    Stop de Islamisering van Nederland
    17-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Politici van de Autohaat willen alle auto's verbieden

     De PvdA wil auto's verbieden.

    Bij een dieselmotor wordt ongeveer 40% van de in de brandstof omgezet in de nodige mechanische energie om te rijden. De rest “verdwijnt” als warmte in de atmosfeer (en een deel in de passagiersruimte).

    Voor elektrische auto’s

    • moet eerst brandstof worden omgezet worden in elektriciteit; het rendement van de huidige centrales zit rond de 40%.
    • Dan moet deze elektriciteit getransporteerd worden tot bij de gebruiker, daarbij gaat ca. 7% verloren, dus rendement 93%.
    • Dan moet deze omgevormd worden naar laagspanning, daarbij gaat ca. 25% verloren (voel eens hoe warm uw uw batterij-oplader wordt); dus rendement 75%.
    • Dan… bij de beste batterijen krijgt men ongeveer 72% van de energie terug die men erin gestopt heeft.
    • De elektrische motor zelf heeft wel een beter rendement dan de dieselmotor, maar toch gaat er nog ca. 10% verloren (dus rendement 90%).

    Maken we nu even het rekensommetje: 90% van 72% van 75% van 93% van 40% = 18%. M.a.w.: een elektrische auto verbruikt dus in totaal meer dan 2 maal zoveel als een diesel-auto!

    En dan heb ik nog geen rekening gehouden met het feit dat het fabriceren en recykleren van batterijen ook zeer milieubelastend is, dat die het gewicht (en dus verbruik) van de auto serieus vergroten, en dat ze bij snel opladen nog veel minder rendement en levensduur hebben. Bovendien hebben we het ’s winters toch graag warm in de auto; deze warmte krijgen we bij de gewone motor sowieso, terwijl ze bij de elektrische auto ook nog eens uit diezelfde batterijen moet komen. Met waterstofbatterijen is het rendement nog veel lager.

    Okee, centrales van het nieuwe “STEG”-type (die we dan nog moeten bouwen) halen een rendement van 60% i.p.v. 40%, maar dan komen we in totaal nog maar aan 27% rendement.

    Wie dus nog durft zeggen dat elektrische auto’s “milieuvriendelijk” zijn, moet dringend eens het ganse plaatje bekijken!

    Is het trouwens niet zeer eigenaardig dat de overheid ons altijd heeft ontraden om ons huis elektrisch te verwarmen, en ons nu wel stompt in de richting van elektrische auto’s? En dat terwijl een elektrisch verwarmingstoestel (simpel met weerstand) toch een rendement heeft van praktisch 100% (alle elektriciteit wordt in warmte omgezet), maar inderdaad, vanwege de verliezen onderweg wordt het minder interessant.

    _________________________________________________________________

    Als de PvdA dit wil mag ze eerst eens nadenken over het energienet. Politici in een steeds technischer wereld zijn nog altijd alfa's. 'België en Nederland tellen samen 12,5 miljoen personenauto’s (7,4 miljoen in Nederland en 5,1 miljoen in België). Als die allemaal tegelijk zouden worden opgeladen in 10 minuten tijd, dan is er 1.937 gigawatt nodig.

    Dat is twee keer meer dan de volledige elektriciteitsproductie in de hele Europese Unie (ongeveer 800 gigawatt).

    Als slechts 12.500 van deze auto’s (0,1 procent) tegelijk zouden worden opgeladen zijn er al twee extra elektriciteitscentrales van elk 1 gigawatt nodig. Eén op honderd auto’s die tegelijk worden opgeladen staat gelijk aan een piekvermogen van 10 gigawatt.

    Evenementen

    De vraag is niet hoeveel auto’s er gemiddeld gezien zullen worden opgeladen doorheen de dag, maar hoeveel er tegelijk worden opgeladen op eender welk mogelijk moment van de dag, de week, de maand of het jaar.

    De energie-infrastructuur moet voorbereid zijn op de hoogst mogelijke vraag – bijvoorbeeld wanneer iedereen naar een festival of een sportevenement wil rijden. Iemand die een trip wil maken van 900 kilometer moet de batterij bovendien 5 maal opladen.

    Dit probleem kan je niet oplossen met betere batterijen – integendeel, je kan het alleen maar erger maken. Batterijen met een hogere capaciteit kunnen weliswaar het aantal stops verminderen, maar er zal opnieuw meer piekvermogen nodig zijn per oplaadbeurt.' www.lowtechmagazine.be...

    seven  | 17-03-16 | 09:10
    De kerncentrale in Borsele heeft 485 Megawatt.

    Als alle auto's in Belgie en Nederland tegelijkertijd opladen, dan zijn er 4000 kerncentrales zoals Borselle nodig?

    En als we uitgaan van 1 procent die tegelijkertijd oplaadt, dan zijn er 40 kerncentrales zo groot als Borselle nodig?

    De PvdA pleit dus voor 40 a 4000 kerncentrales in Nederland. Gaaf, ik ben voor. Weten ze dit zelf ook?
    tipo  | 17-03-16 | 09:41

    ___________________________________________________________________________________

    Volgens plannen van de PvdA mogen er over 10 jaar geen brandstof verbruikende auto’s meer verkocht worden. Alleen hun rekensom klopt niet, betoogt Ruud Metzelaar:      
                       

    „Als we er van uitgaan dat binnen 15 tot 20 jaar alle auto’s elektrisch zijn dan zal het volgende moeten veranderen: Een elektrische auto verbruikt 5000 kWh per jaar bij 25.000 km (bron Tesla). Bij een totaal van 7 miljoen auto’s is dat 35.000 MWh extra.

    Een huishouden verbruikt momenteel 3100 kWh per jaar en bij 7,7 miljoen huishoudens is dat een totaal van 24.000 MWh. We praten dan over 130% méér elektrisch energieverbruik. Er zijn momenteel 50 centrales en dat worden dan 115 stuks. Dat zijn een hoop extra centrales. Dan komt Nederland ’s avonds thuis en ligt iedereen aan de stekkerm met een gigantisch piekvermogen tot gevolg, waarvoor misschien nog eens 50 centrales extra nodig zijn! Als we deze extra energie willen opwekken met windmolens dan moeten er 6.400 tot 12.000 grote molens van 3 MW bij komen, maar dan moet het wel waaien…. En dan hebben we het nog niet eens over de accijnsinkomsten van brandstoffen die we dan missen.

    Ruud Metzelaar, Bergen



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gehoord:
    Ik heb nooit geleerd om voor mijn vrijheid te vechten, alleen maar om ervan te genieten.
    Ik heb wel geleerd om diegenen die wél willen vechten voor mijn vrijheid, zonder nadenken te verketteren.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto

    Foto

    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!

    Archief per week
  • 09/03-15/03 2020
  • 11/09-17/09 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 05/12-11/12 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!