Foto
Foto
Foto
Foto
Over mijzelf
Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
01-04-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ford custom cabriolet
Klik op de afbeelding om de link te volgen ford custom cabriolet
in de custom cabriolet was de bekleding van leer
tegen een meerprijs kon een overdrive worden besteld

01-04-2007 om 07:56 geschreven door skodaman


31-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat 1900 B
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat 1900 B
het parade paartje van fiat was in 1952 de fiat 1900 B
het model was gebaseerd op de 1400,maar had een 1901cc viercilindermotor met 60pk/4300tpm.
de 1900 was de grote broer van de 1400.
het model werd in 1952 in parijs gepresenteerd
 

31-03-2007 om 21:19 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat 1800
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Fiat 1800
de eerste naoorlogse zescilinder van fiat werd in de 1800 en
2100 geplaatst .
deze modellen werden ook voor het eerst voorzien van voorwielvering met torsiestaven
de 1800 en 2100 werden in geneve voorgesteld in 1959.
de beide autos hadden dezelfde carrosserie maar een verschillende
zescilindermotor met 1795cc en 2054cc
er was ook een stationcar leverbaar.


 

31-03-2007 om 21:18 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hillman
Klik op de afbeelding om de link te volgen

31-03-2007 om 18:26 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat 1400
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat 1400
de fiat 1400 werd in 1950 gepresenteerd op de autotentoonstelling van geneve.
het was de eerste echte nieuwe naoorlogse fiat.
deze keer had de auto een zelfdragende carrosserie .
speciaal voor italie werd er een dieselversie gebouwd.
dat jaar kwam er ook een cabrio versie uit.

31-03-2007 om 18:24 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat 1200 Granluce
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat 1200 Granluce
de opvolger van de 1100 TV was de fiat 1200.
de motor was de zelfde als die in de TV met 1221cc en 55pk/5300tmp .
de motor verbruikte 8,5 liter op 100km en was  sterk genoeg voor een top van 140km
in 1957 stond de 1200 voor het eerst op de autoshow in turijn .
 

31-03-2007 om 18:22 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Austin A40
Klik op de afbeelding om de link te volgen Austin A40
de A40 was de eerste nieuwe naoorlogse Austin .
de Dorset was de tweedeurs en de Devon de vierdeursuitvoering.
het was een 1200cc kopklepper met 40pk en 4300tpm bij een topsnelheid van 115km
van de Ausin A40 zijn er in 1952 en 1953 ...174.306 van verkocht
 

31-03-2007 om 14:35 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ford zodiac
Klik op de afbeelding om de link te volgen

31-03-2007 om 14:33 geschreven door skodaman


30-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault 4cv
Klik op de afbeelding om de link te volgen Renault 4 cv
Tijdens de Tweede Wereldoorlog produceert Renault zowel machines en gevechtsvoertuigen voor de geallieerden als voor de Duitsers. Louis Renault wordt na de bevrijding van Frankrijk in 1944 gearresteerd en kort daarna overlijdt hij in de gevangenis, nog voordat de rechtszaak tegen hem kon beginnen. Renault Frères wordt eigendom van de staat en hernoemd naar Régie Nationale des Usines Renault. Na de Tweede Wereldoorlog wordt de populaire 4CV geïntroduceerd. Renault komt snel bovenop de klap van de Tweede Wereldoorlog en onder president-directeur Pierre Lefaucheux worden er allerlei berlines gelanceerd die Renault in binnen- en buitenland populair moeten maken.

30-03-2007 om 22:24 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.prince skyline
Klik op de afbeelding om de link te volgen

30-03-2007 om 22:18 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ford super de luxe
Klik op de afbeelding om de link te volgen

ford super de luxe
de klant had in 1946 de keuze uit een deluxe of een super deluxe
het model werd geleverd met een zescilinder lijnmotor of met een v8 .
de dure uitvoering had verschroomde raamlijsten een chroomlijst van voor
naar achteren en twee zonnekleppen

van de custom deluxe werden er 50.299 stuks als zespersoonscabriolet geleverd .
in de drieversnellingsbak waren alleen de tweede en derde versnelling gesynchroniseerd.
 

30-03-2007 om 19:55 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ford consul mark 2
Klik op de afbeelding om de link te volgen ford consul mark 2
de consul werd voor het eerst  in 1956  in geneve aan het publiek getoond.
de auto verbruikte gemiddeld 9 tot 11 liter benzine per 100km
en haalde een top van 125km

30-03-2007 om 19:53 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ford anglia
Klik op de afbeelding om de link te volgen

ford anglia
de kleine fords waren in heel europa en in het bijzonder in engeland
zeer geliefd omdat je er zo goed zelf aan kon sleutelen.
van 1953 tot 1959 bleef de anglia in productie onder de naam popular
van dit model zijn er maar liefst 55.340 exemplaren verkocht

de eerste naoorlogse anglia had nog een apart  chassis met
voor en achter een starre as met bladveren. 

30-03-2007 om 16:02 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Facel Vega
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Facel Vega
Facel Vega was een Franse luxeautomerk met Parijs als thuisbasis. FACEL (Forges et Ateliers de Construction d'Eure et de Loire), in 1938 opgericht door Jean Daninos, was een staalperserij die koetswerken leverde aan automerken als Delahaye, Panhard en Simca. In 1953 werd besloten auto's te gaan bouwen waarmee in 1954 werd begonnen. Na 1178 grote en een 1500 kleine auto's te hebben geproduceerd ging Facel in 1964 failliet.

Verschillende oorzaken hadden de vooroorlogse Franse luxeautomerken begin jaren 50 kreupel gemaakt. De bezetting, materiaaltekorten, een te kleine afzetmarkt en taksen op krachtige luxeauto's waren allen mede verantwoordelijk. Uiteindelijk werden in Frankrijk geen luxeauto's meer gemaakt. In 1953 kreeg Daninos het idee om zelf een nieuwe luxewagen te gaan bouwen. Dat was het begin van het automerk Facel Vega, waarbij de naam Vega een idee was van zijn broer Pierre Daninos.

 

In 1961 verscheen de Facel Vega II. Door het lagere gewicht van 1633 kg en de 390-pk motor was die nog sneller dan de toch al snelle I. De zaken gingen echter slecht en het bedrijf had vers geld nodig. Credit National was bereid tot een lening van 6 miljoen Franse frank op voorwaarde dat twee partners werden gevonden. Van de Franse overheid moest nog een derde partner worden gevonden. Daardoor werd Jean Daninos minderheidsaandeelhouder. Hij nam ontslag als algemeen directeur en werd nu technisch directeur. De nieuwe algemene directeur beloofde alle Facellia-klanten een nieuwe motor. Zo'n 300 gingen daarop in. Dit kostte niet alleen een pak geld maar kwam ook slecht over waardoor de verkoop in elkaar stortte en enorme verliezen werden geleden.

Credit National schrapte 2 miljoen van de beloofde lening en op de algemene aandeelhoudersvergadering van 10 juli 1962 werd besloten het faillissement aan te vragen. Jean Persin werd de nieuwe directeur en die probeerde samen met Daninos het bedrijf te redden. De verbeterde Facellia F2, de Facel Vega III en de Facel Vega 6 werden gelanceerd. Die krikten de verkoop weer op maar niet voldoende. In juli 1963 werd het bedrijf nog een jaar gegeven om er weer bovenop te komen. Dat lukte echter niet en op 31 oktober 1964 werd de productie stopgezet. Er waren in totaal nog geen drieduizend Facel Vega's gebouwd.


in een laatste en tevergeefse poging om te overleven ontwikkelde de fabriek de facel 3 eerst met een volvo motor
en later toegerust met de zescilinder uit de austin healey
de wagens waren nu van de kinderziekten genezen maar het herstel was te laat gekomen
facel ging failiet in 1964

30-03-2007 om 16:00 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cadillac serie
Klik op de afbeelding om de link te volgen

cadillac serie 62
cadillac was de eerste onder de gm merken die in 1948 met een nieuwe carrosserie uitkwam
motorisch was er niet veel veranderd maar dit was ook niet dringend noodzakelijk

de carrosserie van de cadillac serie 62 was gelijk aan die van de oldsmobile
en de buick van dat zelvde jaar
de v8 motor had een inhoud van 5675cc en leverde 156pk/3400tpm

in 1946 kon cadillac alleen de serie 62 als cabriolet aanbieden
er werden dat jaar 1.342 stuks van verkocht.

30-03-2007 om 10:20 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cadillac serie 62
Klik op de afbeelding om de link te volgen

30-03-2007 om 10:18 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cadillac eldorado & brougham
Klik op de afbeelding om de link te volgen

cadillac eldorado & brougham
de cadillac eldorado had een hydra-matic automatiche versnellingsbak behoorde
bij deze auto tot de standaarduitrusting
evenals een lederen interieur en verschroomde spaakwielen

de eldorado brougham werd met de hand gemaakt en was te koop in vijftien verschillende
kleuren terwijl de klant de keuze had uit maar liefst 44 verschillende interieurs
in 1958 werd de eldorado brougham voor het laatst gebouwd in detroit
vanaf dat jaar zou pinifarina in italie de speciale autos voor cadillac bouwen. 

30-03-2007 om 10:16 geschreven door skodaman


29-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.datsun 112
Klik op de afbeelding om de link te volgen Datsun A112
de datsun 112 was gebaseerd op de austin die bij nissan in licentie werd gebouwd .
de motor was een 860cc viercilinder.
het was moeilijk te geloven dat de a 112 een japanse carrosserie had
voor en achter had de auto nog stare assen.
het model werd aangedreven door een zijkleppertje  met 25pk
.

29-03-2007 om 23:58 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ASTON MARTIN
Klik op de afbeelding om de link te volgen Aston Martin
TECHNISCHE GEGEVENS
 Motor: langs-voorin 12 benzine-V, 4 kl./cil., multipoint injectie, cil.inh. 5935 cc, boring x slag 89,0 x 79,5 mm, compr. verh. 10,5:1, max. vermogen 336 kW/457 pk bij 6500 tpm, max. koppel 556 bij 5000 tpm.
Onderstel: aandrijving achterwielen, 6-versnellingsbak, voorwieloph. onafhankelijk, dubbele draagarmen + stabilisator, achter dubbele draagarmen + stabilisator, stuurbekrachtiging, draaicirkel 12,8 m, remmen voor geventileerde schijven, achter geventileerde schijven, ABS.
Maten/gewichten: l/b/h 4,67/1,93/1,32 m, wielbasis 2,69 m, banden voor 255/40 ZR 19 - achter 285/40 ZR 19, kofferruimte 180 l, tankinh. 95 l, gewicht 1820 kg, laadverm. - kg, aanhanger geremd - kg.
Prestaties: Topsnelheid 306 km/h, acceleratie 0-100 km/u 5,0 s, 80-120 km/u in 4/5 -/- s, testverbruik - l/100 km, geluid bij 100/120 km/u -/- dB
 

29-03-2007 om 21:46 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.toyota mr-s
Klik op de afbeelding om de link te volgen Toyota Mr-s
 MOTOR
aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1794 cm3
boring x slag 79,0 x 91,5 mm
compressieverh. 10,0:1
max. vermogen 103 kW (140 pk)
  6400tpm
max. koppel 170 Nm
  4400tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo nee
katalysator geregeld
   
 ONDERSTEL
aandrijving achter
wielophanging voor onafh., McPherson
wielophanging achter onafh., dubb.dr.
vering voor schroefveren
vering achter schroefveren
stabilisator voor ja
stabilisator achter ja
remmen voor gev. schijven
remmen achter gev. schijven
bandenmaat 205/50R15
draaicirkel 10,0 m
   
 MATEN & GEWICHTEN
lengte 3,88 m
breedte 1,70 m
hoogte 1,24 m
wielbasis 2,45 m
spoorbreedte voor 1,48 m
spoorbreedte achter 1,46 m
massa leeg 950 kg
max. toelaatbare massa 1235 kg
laadvermogen 285 kg
aanhanger geremd - kg
aanhanger ongeremd - kg
kogeldruk - kg
dakbelasting 0 kg
inh. bagageruimte - l
inh. brandstoftank 48 l
   
 PRESTATIES
topsnelheid 210 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,9 s
verbruik binnen beb. kom 10,1 l/100km
verbruik buiten beb. kom 5,9 l/100km
verbruik gecombineerd 7,4 l/100km
CO2 uitstoot - g/km

29-03-2007 om 21:44 geschreven door skodaman




vervolg op skodaman2
  • skodaman2

  • Come And See On skodaman2
  • skodaman2

  • kom ook eens kijken op skodaman2
  • skodaman2

  • Zoeken in blog


    Categorieën


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!