Foto
Foto
Foto
Foto
Over mijzelf
Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
22-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHEVROLETE MALOBU COUPE
Klik op de afbeelding om de link te volgen

22-05-2007 om 18:49 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.chevrolet monte carlo 1975
Klik op de afbeelding om de link te volgen Chevrolet Monte Carlo 1975

de chevrolet monte carlo haalde een topsnelheid van 180 tot 210km per uur,afhankelijk van de ingebouwde motor.
alle monte carlos werden voorzien van een V8 motor.
de klant kon kiezen uit vijf motoren met inhouden van 5.7 tot 7.4 liter.
het waren uitsluitend tweedeurscoupes die op het chassis van de Chevelle waren gebouwd.

22-05-2007 om 18:48 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oldsmobile toronado 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen Oldsmobile Toronado 1972

de toronado was in 1972 maar met 1 type motor te koop .
maar wat voor een motor!!.
de V8 had een inhoud van 7446cc en stuwde een vermogen van 253 echte din pks naar de voorwielen.
met de toronado begon een nieuw tijdperk.
voor het eerst sinds de Cord uit de jaren dertig bouwde een Americaanse fabriek weer een grote wagen met voorwielaandrijving.
de Toronado had alles wat de Americaanse koper van een sportieve wagen kon verwachten .
het was een coupe met een ellenlange motorkap.

22-05-2007 om 18:47 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oldsmobile toronado 1966
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Oldsmobile Toronado 1966

met de toronado bewees Oldsmobile dat de voorwielaandrijving niet alleen voor kleine autos geschikt was.

 

22-05-2007 om 18:45 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cheecker taxi
Klik op de afbeelding om de link te volgen Cheecker

wie in de jaren zestig of zeventig New York heefd bezocht ,kent ongetwijfeld de Cheecker.
het merk is beroemd geworden als  ( gele ) taxi!
het waren onverwoestbare autos ,die het niet zelden een miljoen kilometers uithielden.
de eerste taxi werd in 1923 door de Checker Cab Manufacturing Companie geleverd.
tot 1960 hadden ze nog een zescilinder zijklepmotoren die door de firma Continental werden geleverd.
in 1959 werd de Checker voor het eerst als personenwagen aangeboden,maar een echt succes is dit nooit geworden.

22-05-2007 om 00:32 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Fairlane 500 Skyliner
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Fairlane 500 Skyliner

Het idee een cabriolet de voordelen van een coupé mee te geven door een afneembare stalen kap te monteren, was niets nieuws. Peugeot had dat al in de jaren dertig geconstrueerd. Nu was de beurt aan Ford die de Retractable uitbracht. Dozijnen van elektromotoren lieten de stalen kap in de kofferruimte verdwijnen of naar voren toveren. De auto werd om diverse redenen geen verkoopsucces en heeft Ford vele miljoenen dollars gekost. Twintig miljoen daarvan ging naar garantieclaims. Een interessante wagen. Is in actie een absolute eyecatcher als het dak opent of sluit.
 
 
Soort: cabriolet met stalen dak Aantal cilinders: V8
Cilinderinhoud: 4457 of 5766 Vermogen: 193/4500 of 304/4600 (SAE)
Topsnelheid: 155-175 Chassis: afzonderlijk chassis
Productiejaar: 1957-1959 Productieaantallen: 48.394
 

22-05-2007 om 00:30 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ford coupe 1946
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Coupe 1946

in 1946 werden alle fords van een nieuwe carrosserie voorzien .
bovendien kreeg de klant dat jaar de keuze tussen een acht of een zescilindermotor

22-05-2007 om 00:28 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Studebaker Commander
Klik op de afbeelding om de link te volgen Studebaker Champion & Commander

Voor 1950 kregen de Studebakers een facelift die toen minder beviel en nu meer gewaardeerd wordt. Vliegtuigen waren in en Studebaker had al eerder met zijn dashboards aan de instrumentenpanelen van een vliegtuig herinnerd. Nu kregen de wagens een zogenaamde 'Bullet-nose', die samen met de luchtinlaten voor de radiateur de indruk wekte dat men met een vliegtuig zonder propellor te maken had. Het Studebaker-aanbod bestond uit de Champion en de Commander. 
 
Soort: coach, sedan, coupé en cabriolet Aantal cilinders: 6 en V8
Cilinderinhoud: 2786, 4024 en 3811 Vermogen: 86/400, 103/3200 en 121/4000
Topsnelheid: 130, 140 en 150 Chassis: afzonderlijk chassis
Productiejaar: 1950-1951 Productieaantallen: Champion: 430.840 en Commander: 158.834
 

22-05-2007 om 00:27 geschreven door skodaman


21-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dodge royal series 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen Dodge Royal Series 1957

in 1955 verkocht chrysler in totaal 273.286 autos.
een groot deel daarvan was van het type Royal.
de Royal Series had niet alleen de sterkste motor,maar ook alle mogelijke accessoires,tot een pickup aan toe !
in 1957 waren de vinnen op de achterspatborden zeer populair.

21-05-2007 om 20:36 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dodge royal series
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Dodge Royal Series

de royal series werd uitsluitend met een v8 hemimotor geleverd.
in 1954 had de v8 nog een inhoud van 3954cc en een vermogen van 152 sae pk/4400tpm.
in 1959 was dit respctivelijk 6286cc en 345 sae pk/5000tpm.

21-05-2007 om 20:34 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.chrysler 1950
Klik op de afbeelding om de link te volgen Chrysler

in 1950 verkocht chrysler 167.316 autos,een aantal dat men sinds 1928 niet meerhadbereikt.
een jaar later kwam chrysler voor het eerst met een 5426cc v8 motor.

21-05-2007 om 20:31 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nash
Klik op de afbeelding om de link te volgen nash rambler

in 1949 kwamen de eerste nieuwe modellen met carrosserieen van Pinifarina.
deze zogenaamde Airflyteserie had een zeer gestroomlijnde vorm.
zowel  de voor als de achterwielen waren gedeeltelijk achter de spatborden verborgen.
de wagens hadden een voorruit uit 1 stuk en een voorbank waarvan de rugleuning naar achteren kon worden geklapt,waardoor een soort tweepersoonsbed ontstond.
de wagens gingen als warme broodjes de deur uit .
in dat jaar verbeterde Nash alle persoonlijke records.
er werden maar liefst 142.592 autos aan de man gebracht!
in 1950 steeg dit aantal zelfs tot 191.865.

21-05-2007 om 14:17 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nash Rambler
Klik op de afbeelding om de link te volgen Nash Rambler

de rambler was als Compact car zijn tijd ver vooruit.
de eerste exemplaren waren -en dat was voor die tijd heel bijzonder- maar 447cm lang.
toen de Rambler in 1956 een eigen merk werd,was hij al tot 505cm gegroeid !

21-05-2007 om 14:16 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hudson rambler
Klik op de afbeelding om de link te volgen hudso nash rambler

Nash besloot in 1954 te fuseren met het merk Hudson.
het nieuwe bedrijf werd America Motors Corporation genoemd.
de grote Nash en Hudson modellen bleven onveranderd,maar de Rambler,het meest verkochte model,kon zowel als Hudson als Nash worden geleverd.
vanaf 1956 werd de Rambler als eigen merk verkocht.

21-05-2007 om 14:15 geschreven door skodaman


20-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CADILLAC V12 ROADSTER TYPE 370 A
Klik op de afbeelding om de link te volgen CADILLAC  V12 ROADSTER TYPE 370 A

De tweezitter heeft een ,dickeyseat, voor de kinderen en voldoende bagageruimte achter het deurtje voor het achterspatbord.
het merk was geliefd bij de rijken van deze aarde.
op een rolling chassis werden vaak de mooiste carrosserieen gebouwd.
bij de motoren had men de keuze uit een V8,een V12 of een V 16.

20-05-2007 om 21:47 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.delage
Klik op de afbeelding om de link te volgen Delage

nadat twee delages in 1913 tijdens de Franse Grand Prix als eerste en tweede eindigden,schoot de verkoop de hoogte in.
de fabriek verkochten toen meer dan 150 rolling chassis per maand .
de firma bleef groeien en in 1918 stonden er bijna 3.000 werknemersop de loonlijst.
de twee autos die in 1913 de Grand Prix hadden gewonnen,waren technisch gezien heel bijzonder.
ze hadden remmen op allevier  de wielen en een motor met twee bovenliggende nokkenassen,die de kleppen niet alleen openden,maar ook sloten.
in 1914 won deze wagen ook de 500-mijlsrace van indianapolis

20-05-2007 om 21:46 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fiat 501
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat 501

de fiat 501 was het eerste naoorlogse model .
tussen 1919 en 1926 werden er zon 45.000 stuks van verkocht.
van de open uitvoering van de 501 was de carrosserie ontworpen door de advocaat Carlo Cavalli.

20-05-2007 om 21:44 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VW KEVER
Klik op de afbeelding om de link te volgen

DE KEVER

De kever behoort tot een van de meest succesvolle auto's en heeft een belangrijke rol ingenomen in de geschiedenis van auto's. Van de kever zijn veel verschillende varianten gemaakt. Vrijwel elk onderdeel is wel eens gewijzigd.

Veel modellen
Er zijn veel verschillende modellen kevers in de loop van de jaren gemaakt. Een ruwe indeling wordt vaak gemaakt aan de hand van de achterruit (brilkever, ovaaltje), het motorvermogen (1200/1300/1500), de superkever (1302/1303) en de "L" en "S" uitvoeringen.

20-05-2007 om 17:05 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Audi Quattro
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Audi Quattro

Audi Qattro is een auto van het automerk Audi. De Audi quattro was een van de eerste modellen voor óp de weg met vierwielaandrijving, die in grote seriën werd geproduceerd.

Quattro is Italiaans en betekent 4.

In maart 1980 werd de Audi quattro, een sportcoupe met turbo motor en vierwielaandrijving, op de Autosalon in Genève de eerste keer gepresenteerd. Dit werd door de vakjournalisten als een sensatie ontvangen.

Audi nam in die tijd actief deel aan autorally's en vierwielaandrijving biedt daarbij de betere tractie.


[bewerk] Overige informatie
Van de Audi quattro, bij kenners en liefhebbers ook wel "urquattro" genoemd, werden maar 11.452 auto's gebouwd. Ur is toegevoegd in de naam vanwege het feit dat dit de eerste auto is geweest die het concept van vierwielaandrijving voor personenauto's succesvol in de markt heeft gezet. Zijn vierwielaandrijving werd ook voor andere Audi-modellen gebruikt en verder ontwikkeld. De van vierwielaandrijving voorziene auto's van Audi dragen nog anno 2006 de vermelding "quattro" in de modelaanduiding, hoewel de techniek die er achter zit niet meer hetzelfde is.
Heden ten dage heeft de oer-quattro een hoge liefhebberwaarde en is dus bijgevolg niet goedkoop (10.000 - 25.000 Euro), als ze al verkrijgbaar zijn.
Het begrip quattro staat ook voor de quattro GmbH, een onderneming van Audi, die zoals de AMG GmbH bij Mercedes-Benz of M GmbH bij BMW op serieproductie van bijzondere sportwagens gespecialiseerd is.
 
De beginjaren van Groep B
Voor de Groep B klasse waren het de klasses 2 en 4 die de rally-scene domineerde. Dit waren in meeste gevallen achterwiel-aangedreven auto's die zo rond de 250 pk hadden. Om deze auto's te laten rijden in onder andere het WK, moesten er een massaproductie van tevoren gedaan worden. Zo waren er volgens de FIA 400 exemplaren nodig voor homologatie.

In 1979 legalizeerde de FIA vier-wielaandrijving in de rallysport. In het begin stonden constructeurs niet aan te dringen deze functie te gebruiken. Vele zagen er geen potentieel en hielden het op twee-wielaandrijving. De auto's in die tijd hadden voornamelijk achterwiel-aandrijving. Het was het team van Audi die de spits ging afbijten. In 1980 debuteerde ze met de toepasselijke naam Audi Quattro tijdens de Oostenrijkse Jänner rally. Dit bracht gelijk succes, want de Oostenrijker Franz Wittmann won de rally. De meesten realiseerden toen dat het tijdperk twee-wielaandrijving zo langzamerhand wel over was. Het jaar daarop bleek Audi al een serieuze deelnemer te worden in de WK-scene. Audi won in 1981 3 WK rally's, in Zweden, Italië en Groot-Brittannië. In Italië was het zelfs de vrouwelijke coureur Michèle Mouton die naar de overwinning greep. De eerste en nog steeds enige vrouwelijke coureur die dat wist te volbrengen. Het jaar daarop greep Audi al naar de WK-titel voor constructeurs en het greep maar net langs de rijdertitel.

Al in 1982 maakten de eerste echte Groep B auto's hun entrée. De Audi Quattro stond op dat moment nog onder Groep 4 regels. Het was Lancia die tijdens de Tour de Corse in mei haar debuut maakte met hun Groep B auto, de Rally 037. Dit was de eerste echte serieuze uitdager voor de Quattro. Lancia had echter wel nog steeds een achterwiel-aangedreven auto. De Italië fabrikant was nog steeds onzeker over de betrouwbaarheid van vierwiel-aandrijving. De Quattro liet de rijders namelijk geregeld in de steek. Ook bevatte de Rally 037 over een kompressor en geen turbo, zoals de Quattro.

Een verdere Groep B entrée was er van Porsche met de 911. Echter was dit op kleine schaal en werd dit verder niet gesteund door de fabriek.

 

20-05-2007 om 17:01 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FORD RS200
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 

20-05-2007 om 16:59 geschreven door skodaman




vervolg op skodaman2
  • skodaman2

  • Come And See On skodaman2
  • skodaman2

  • kom ook eens kijken op skodaman2
  • skodaman2

  • Zoeken in blog


    Categorieën


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!