Foto
Foto
Foto
Foto
Over mijzelf
Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
03-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mitsubishi Pajero Evolution
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Mitsubishi Pajero Evolution 2004 

Mitsubishi won met het coureurs-team Peterhansel/Cottret de 26e Dakar-Rally en bezette ook nog de 2e plaats.

Statistieken:
- Jaartal: 2004 (F)
- Motor: 6 cylinder, 4.000 ccm
- Motor capaciteit: 270 pk

03-06-2007 om 21:53 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Nissan Pick-up
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Nissan Pick-up

Zeven Nissan Pick-ups  haalden Dakar. Colin McRae stapte in 2004 van de WRC over naar de Dakar-Rally.

Statistieken:
- Jaartal: 2003 (J)
- Motor: 6 cylinder, 3.500 ccm
- Motor capaciteit: 206 kW
- Gewicht: 1.750 kg

03-06-2007 om 21:51 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VW Race Touareg
Klik op de afbeelding om de link te volgen

VW Race Touareg

Beide VW Race-Touareg wisten Dakar te bereiken. Jutta Kleinschmidt -- die de rally in 2001 wist te winnen -- won in 2004 met haar bijrijdster Fabrizia Pons de 16e etappe.

Statistieken:
- Jaartal: 2003 (D)
- Motor: 5 cylinder in-lijn met TDI
- Motor capaciteit: 260 pk

03-06-2007 om 21:49 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.X-raid BMW X5
Klik op de afbeelding om de link te volgen

X-raid BMW X5 2003 
De beide uitzonderlijke BMW's eindigden in Dakar op de plaatsen 4 en 8.

Statistieken:
- Jaartal: 2003 (D)
- Motor: 3 liter, 6 cylinder bi-turbo
- Motor capaciteit: 206 kW
- Gewicht: 1900 kg

03-06-2007 om 21:46 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Mercedes Benz 230 G Paris-Dakar
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Mercedes Benz 230 G Paris-Dakar

In 1979 werd een nieuwe serie modellen geïntroduceerd die nog nooit door het bedrijf uit Stuttgard was geproduceerd: een lijn terreinwagens die ontstaan was uit de samenwerking tussen Daimler-Benz en de Oostenrijker Stayer Puch. Zo ontstond de “G” serie, voertuigen die in staat waren op onverharde wegen optimale prestaties te leveren met een hoog rijcomfort. Een typische eigenschap van Mercedes Benz auto’s. Deze gelukkige samenwerking resulteerde in een onmiddellijk succes voor deze nieuwe serie modellen, die voor Mercedes de weg baande in deze nieuwe marktsector. De 230 G was oorspronkelijk voorzien van een 4-cilinder lijnmotor van 2308 cc en 90 pk en vervolgens werden nieuwe uitvoeringen ontwikkeld met krachtigere motoren. Eén van deze modellen, dat speciaal voor de gelegenheid was aangepast, won in 1982 de beroemde Paris-Dakar rally met J. Ickx-C. Brasseur, die na een lange en uitputtende wedstrijd een groep vastberaden tegenstanders versloegen.

03-06-2007 om 21:44 geschreven door skodaman


02-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hudson jet 1954
Klik op de afbeelding om de link te volgen Hudson Jet 1954

de hudson jet leek in geen enkel opzicht op de hudson .
deze relatief kleine wagen stond op een wielbasis van 265cm .
de lengte was 459cm.
de 3310cc motor leverde 105 en in de super jet 115pk.

02-06-2007 om 23:33 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hudson hornet 1953
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Hudson Hornet 1953

de hornet was niets anders dan een comodore met een opgevoerde motor.
met deze wagens werden  belangerijke races gewonnen.
tot 1953 leverde de hutson hornet de 5047cc zescilinder 146pk/3800tpm.
daarna haalde de men 172pk/4000tpm uit dezelfde cilinderinhoud.
in 1955 had het publiek ook de keuze uit een v8 (van packard!) met 5237 of 5773cc.
deze motor bleef tot 1957 in productie 

02-06-2007 om 23:31 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hudson hornet 1952
Klik op de afbeelding om de link te volgen Hudson Hornet 1952

tot in 1953 leverde de 5047cc zescilinder 146pk/3800tpm.
daarna haalde men 172pk 4000tpm uit dezelfde cilinderinhoud.
in 1955 had het publiek ook de keuze uit een v8 (van packard!) met 5237 of 5773cc.
deze motor bleef tot 1957 in productie.

02-06-2007 om 23:30 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hudson Commodore eight 1950
Klik op de afbeelding om de link te volgen Hudson Commodore eight 1950

in 1948 kwam hudson met zijn beroemd geworden Step-Down-Body.
in tegenstelling tot de andere carrosserieen lag de vloer van de wagen onder de chassisbalken in plaats van erboven .
hierdoor had je bij het instappen het gevoel naar beneden te stappen.

02-06-2007 om 23:28 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hudson super six 1946
Klik op de afbeelding om de link te volgen Hudson Super Six 1946

in 1946 en 1947 presenteerde hudson de super en de commodore in respectivelijk vijf en drie carrosserievormen.
de carrosserie van deze wagen was,afgezien van een andere grill,dezelfde als in 1942 .
de auto had een wielbasis van 307 en een lengte van 525cm.

02-06-2007 om 23:20 geschreven door skodaman


01-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mercury comet gt 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercury Comet gt 1972

in 1970 werden er geen comets gebouwd en toen het model in 1971 opnieuw werd geintroduceerd,had de wagen een geheel nieuwe carrosserie.

01-06-2007 om 22:41 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mercury comet 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercury Comet 1972

de nieuwe comet was gebaseerd op de ford maverick.
het model had een zescilindermotor met 2796cc en 101pk of 3272cc met 117pk.
voor de liefhebber was er een v8 met 4945cc en 213pk/4600tpm.

01-06-2007 om 22:39 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mercury comet 1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercury Comet 1960

01-06-2007 om 22:36 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BUICK
Klik op de afbeelding om de link te volgen Buick

01-06-2007 om 00:36 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ALFA ROMEO 1900 SS
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Alfa Romeo SS

01-06-2007 om 00:34 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.chrysler 400
Klik op de afbeelding om de link te volgen Chrysler 400

01-06-2007 om 00:32 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MERCURY COMET 1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercury Comet 1965

01-06-2007 om 00:00 geschreven door skodaman


31-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bertone abarth gt 750
Klik op de afbeelding om de link te volgen Bertone Abarth GT 750

31-05-2007 om 20:11 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.U.S. Army WWII Motorcycle
Klik op de afbeelding om de link te volgen  U.S. Army WWII Motorcycle

Deze indrukwekkende motorfiets, in het einde van de jaren dertig gebouwd voor de Amerikaanse politie en in beperkte aantallen voor de civiele markt, werd tijdens de Tweede Wereldoorlog ook gebruikt door het Amerikaanse leger. Deze motorfiets was zeer degelijk en betrouwbaar en was in gebruik bij de militaire politie en bij eenheden aan het front voor snelle koeriers-diensten, waar hij goede diensten bewees dankzij zijn goede wegligging en sterke motor.

31-05-2007 om 20:09 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Yamaha YZR 500cc 1974
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Yamaha YZR 500cc 1974

De jarenlange race-ervaring van de onvergetelijke J. Saarinen leidde tot de bouw van deze motorfiets maar door zijn veel te vroege dood maakte hij de voltooiing helaas niet meer mee. De machine had twee gekoppelde 2-cilinder 2-takt motoren van 250 cc. die 95 pk. leverden bij 10.000 omw./min., een 6-versnellingbak, een topsnelheid van meer dan 280 km./u., een enkele schijfrem achter en een dubbele schijfrem vóór. Deze door G. Agostini bestuurde motor won het wereldkampioenschap in 1975, toen de resultaten van MV Agusta terugliepen.

31-05-2007 om 20:07 geschreven door skodaman




vervolg op skodaman2
  • skodaman2

  • Come And See On skodaman2
  • skodaman2

  • kom ook eens kijken op skodaman2
  • skodaman2

  • Zoeken in blog


    Categorieën


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!