Foto
Foto
Foto
Foto
Over mijzelf
Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
20-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Honda NSR 500 1994
Klik op de afbeelding om de link te volgen Honda NSR 500 1994 

20-06-2007 om 19:55 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BRM B 56 Jacky Stewart 1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen BRM B 56 Jacky Stewart 1965

brm (british racing motors) wordt in 1947 door peter berthon en raymond mays , die ook in de jaren 30 e.r.a in het leven hadden geroepen,opgezet
brm contracteerde in de jaren 60 een courreur met een goede toekomst :de schot jacky stewart,die in 1965 de grand prix van italie wint met zijn brm b56.

20-06-2007 om 14:40 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lotus 79 Mario Andretti 1978
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lotus 79 Mario Andretti 1978

na een paar mindere seizoenen komt lotus in de jaren 1977/78 terug aan de top van de formule 1 met de modellen 78 & 79
de eerste racewagens van het type wing car wat het einde van de conventionele autos betekent.
de komst van deze wing cars maken van mario andretti de wereldkampioen van 1978.

20-06-2007 om 14:38 geschreven door skodaman


19-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Focus WRC 2000
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ford RS versus WRC

 wel, een rallywagen is niet geschikt voor gebruik op de openbare weg. Toch komt de Focus aardig in de richting van zijn afstammeling: voor de Focus RS wordt gebruik gemaakt van dezelfde 2.0 L 16V ZETEC als waar tijdens het wereldkampioenschap rally mee wordt gereden. De WRC uitvoering beschikt over een vermogen van 300 pk (6500 tpm) en een trekkracht van 550 Nm. De straatversie heeft voorwielaandrijving, terwijl Colin McRae, Carlos Sainz en Piero Liatti met permanente vierwielaandrijving rijden. De Focus WRC heeft een zesversnellingsbak.

19-06-2007 om 21:20 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Citroen DS

De Citroën DS is een beroemd automodel van het merk Citroen
In het Frans spreekt men de naam uit als déesse, wat godin betekent. Hiervan is ook de troetelnaam 'godin van de weg' afgeleid. Andere bijnamen zijn Snoek en Strijkijzer (Vlaanderen, Nederland), Haifisch (haai - Duitsland), Tiburón (eveneens haai - Spanje), Squala (Italië), en Padde (Vlaanderen, Noorwegen).

De DS werd op 6 Oktober 1955 gepresenteerd op de Parijse autosalon en sloeg in als een bom. De auto bevatte verschillende nieuwe eigenschappen en technieken, die tot dan toe nog niet in één auto waren gecombineerd. Op de eerste dag werden 12.000 orders voor de nieuwe auto geplaatst en aan het eind van de week was dit aantal zelfs opgelopen tot 80.000, een aantal dat de fabriek voor grote productieproblemen plaatste. Pas in de loop van 1956 kon men feitelijk beginnen met afleveren. In de tussentijd waren al heel wat bestellingen geannuleerd. Eind 1956 kwam een eenvoudigere versie op de markt: de ID. De ID/DS werd in verschillende modellen geleverd. Zowel als berline ,Sedan, break (Stationwagen), als Cabrio.

19-06-2007 om 17:51 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.santa fe super chief 1948
Klik op de afbeelding om de link te volgen Santa Fe Super Chief 1948

gestroomlijnde locomotieven waren medio jaren dertig de grote rage en bekende industriele ontwerpers kregen de opdracht om ze fraai te stileren.
indertijd moeten deze schitterende gestroomlijnde machines ronduit verbluffend geleken hebben.

19-06-2007 om 13:05 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Peugeot 403
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Peugeot 403
 
De 403 werd ontworpen door de beroemde Italiaans ontwerper Pininfarina. De motor was 1500 CC. rechtstreeks 4, met duwstaven en halfronde of dwarsstroomverbrandingskamers, het geven van 65 paardenkacht bij ongeveer 5000 t/min. en 75 pond. voet. torsie bij 2500 t/min.

Columbo

De inspecteur Columbo reed in een Peugeot 403
Columbo is een Amerikaanse detectiveserie met in de hoofdrol Peter Falk, die liep tussen 1968 en 2003. In elke aflevering wordt een moord gepleegd, en inspecteur Columbo van de LAPD probeert deze vervolgens op te helderen door zich op details te concentreren. In de VS werd de serie uitgezonden door NBC, en in Nederland en Vlaanderen in de jaren zeventig door respectievelijk AVRO en één. De serie werd diverse malen herhaald door de TV-zenders RTL4, SBS6 en VT4.

19-06-2007 om 13:03 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pontiac Boneville Brougham
Klik op de afbeelding om de link te volgen Pontiac Boneville Brougham 1976

19-06-2007 om 12:54 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.pontiac parisienne brougham
Klik op de afbeelding om de link te volgen Pontiac Parisienne Brougham 1976

19-06-2007 om 12:51 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda Fabia S2000
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Skoda Fabia S2000 
 
Al eerder maakte ik er melding van dat Skoda op het Salon Automobile de Geneve, een studie van een nieuw Fabia S2000 presenteerde, een wagen waarmee de Tsjechen hun comeback in de rallysport willen maken.

In hal 2 op het immense Salon complex was het een ontwerp voor de Fabia S2000 die de aandacht van de rallysport liefhebber voor zich opeiste. De wagen waarmee het merk zich weer in het WRC gebeuren wil voegen betreft een vierwielaangedreven voertuig dat net geen vier meter lang is, maar wel een fabuleuze strakke lijn heeft.
   

 

19-06-2007 om 00:06 geschreven door skodaman


18-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari 360 Challenge
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ferrari 360 Challenge

In 1993 werd door Ferrari de Ferrari Challenge in het leven geroepen, een serie racewedstrijden voor de semi-profs onder de coureurs. Aanvankelijk werden deze races gereden met de Ferrari 348, later kwam de F355 aan bod en sinds 2002 wordt de 360 Challenge gebruikt om Ferrari-coureurs van over de hele wereld tegen elkaar te laten aantreden. De matches voor het kampioenschap worden op de meest bekende circuits van Europa georganiseerd: Monza, Francorchamps en de Nürburgring zijn slechts een paar van de decors op de weg naar de grote finale op het 'thuiscircuit' van Ferrari in Monza.


Statistieken:
- Motor: v8, 3.586 ccm
- Motor capaciteit: 296 kW
- Snelheid: 296 km/u
- 0-100 km/h: 4,5 sec.
- - Gewicht: 1.170 kg

18-06-2007 om 19:22 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FERRARI 360 CHALLENGE 1993
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ferrari 360 Challenge 1993

18-06-2007 om 19:19 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.us takel truck
Klik op de afbeelding om de link te volgen Us Takel Truck

18-06-2007 om 19:17 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Scania Millenium Heavy Recovery
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Scania Millenium Heavy Recovery

Met de toename van zwaar goederenverkeer op de Europese wegen wordt steeds vaker gebruik gemaakt van zware voertuigen die een carrosserie met drie assen hebben. Deze voertuigen maken bij ongelukken de weg opnieuw vrij. Ze beschikken over een volledige uitrusting van werktuigen aan de diverse zijafdelingen van de bak. Op de bak zelf is een hijskraan geïnstalleerd voor het verslepen van voertuigen die defect zijn of bij een ongeluk betrokken waren.

18-06-2007 om 19:15 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.chevrolet vega coupe 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen Chevrolet Vega Coupe 1972

in 1971 presenteerde chevrolet een nieuwesub-compact,de vega.
de auto had een aluminium viercilindermotor met 2.3-liter inhoud die 90pk leverde bij 4600tpm.
met een wielbasis van 247 en een lengte van 446cm had de vega 2300,europese afmetingen.

18-06-2007 om 12:12 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oldsmobile dynamic 88 1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen Oldsmobile Dynamic 88 1959

18-06-2007 om 12:10 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chevrolet Camaro 1970-1973
Klik op de afbeelding om de link te volgen Chevrolet Camaro 1970-1973

Voor het modeljaar 1970 hadden de designers de Camaro-carrosserie voor het eerst grondig onder handen genomen. Intussen waren de Amerikaanse wetten wat veiligheid en milieuvervuiling betreft steeds strenger geworden. De bumpers van de wagens waren daarom zwaarder uitgevoerd en de motoren verloren aan kracht. De cabrioletuitvoering was na 1969 (voorlopig) niet meer te koop. Vanaf '74 is er de derde generatie met zeer zware bumpers.
 
 
Soort: coupé Aantal cilinders: 6 en V8
Cilinderinhoud: 4093 en 5025 Vermogen: 101/3600 en 117/3600
Topsnelheid: 160 en 170 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1970-1973 Productieaantallen: 117.604, 107.496, 68.656 en 96.756
 

18-06-2007 om 12:08 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mercury commuter 1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercury Commuter 1959

18-06-2007 om 12:05 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mitsubishi lancer wrc 5
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mitsubishi Lancer WRC 5

18-06-2007 om 00:00 geschreven door skodaman


17-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault Alpine A110 1971
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Renault Alpine A110 1962-1977

 Jean Rédélé, ooit de jongste Renault-dealer van Frankrijk, bouwt al in 1954 zijn eerste echte sportwagen, in zeer kleine aantallen. Vanaf 1962 vestigt hij zijn naam definitief met de Alpine A110.
Hoewel de A110 grotendeels is opgebouwd met onderdelen van de R8, is dat er totaal niet aan af te zien. De fraai gelijnde carrosserie is opgetrokken uit polyester. Eronder schuilt – ongeveer zoals bij de Lotus Elan – een backbone chassis met daarmee samengebouwde motor, versnellingsbak en achterwielophanging. De A110 wordt gebouwd in het Franse Dieppe. Wanneer Rédélé de Alpine onder Renault-vlag mag verkopen, neemt de vraag met sprongen toe.
Vanaf 1963 wordt de 1.108 cc metende Gordini-motor achterin de A110 geplaatst; deze brengt 84 paarden op de been. In de loop der jaren worden ook diverse 1300, 1500 en 1600 versies leverbaar, waarvan de 1600 S met 138 pk de sterkste is. Uiteindelijk wordt de sportwagen tevens – in licentie – gebouwd in Brazilië, Bulgarije, Mexico en Spanje. De A110 is vanwege zijn wegligging en handling erg populair bij rally’s, waaronder de Rallye Monte Carlo, die hij diverse keren weet te winnen.
De A110 verkoopt zo goed, dat hij zelfs naast zijn opvolger, de A310, wordt doorgebouwd en de productie pas in 1977 stopt. De laatste versie van de A110, de 1600 SX uit 1976, heeft een 1.647 cc met 95 pk (uit de R16 TX) en wordt 389 maal gebouwd.

type Alpine A110 A110-1100 Alpine A110 A110-1600 S Alpine A110 A110-1600 SX
bouwjaren 1962-1965 1970-1973 1976-1977
bouwwijze 4 cil.,lijn 4 cil.,lijn 4 cil.,lijn
cilinderinhoud 1108 cc 1565 cc 1647 cc
brandstof benzine benzine benzine
aandrijving achter achter achter
vermogen 84 138 pk/6000 tpm 95 pk/6000 tpm
lengte 385 cm 385 cm 385 cm
breedte 146 cm 152 cm 152 cm
hoogte 113 cm 113 cm 113 cm 
massa 545 kg 635 kg 790 kg
topsnelheid - 215 km/h 195 km/h
productieaantal 531 1.550 389
 

17-06-2007 om 21:23 geschreven door skodaman




vervolg op skodaman2
  • skodaman2

  • Come And See On skodaman2
  • skodaman2

  • kom ook eens kijken op skodaman2
  • skodaman2

  • Zoeken in blog


    Categorieën


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!