Foto
Foto
Foto
Foto
Over mijzelf
Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
23-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VW Kever Type 87 1941
Klik op de afbeelding om de link te volgen VW Kever Type 87  1941

23-06-2007 om 09:42 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vw kever type 93 1944
Klik op de afbeelding om de link te volgen VW Kever Type 93 1944

23-06-2007 om 09:38 geschreven door skodaman


22-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Honda RA 271 1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen Honda RA 271 1964

honda besluit om in 1964 in de hoogste klasse van de autosport te debuteren met een eigen auto: de RA271.
de motor en de aerodynamica van de japanse racewagen zijn zeer concencioneel,om niet te zegen ouderwets.
de architectuur van de motor is echter verrassend.
voor het debuut in de formule 1 kiest honda voor een 60° v12-motor van 1495cc, die in staat is een vermogen te ontwikkelen van 220pk.
voor die tijd een aanzienlijk vermogen.
ook de plaatsing van de motor is ongewoon: de motor van de RA271 is dwars achter de coureur in de auto gemonteerd.
ondanks het zeer innovatieve ontwerp blijven de resultaten achter.
de coureur van het japanse team is de americaan ronnie bicknum,die drie keer uitvalt in evenveel races.
hij wordt dan ook vervangen door de onfortuinlijke richie ginther.

22-06-2007 om 18:22 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Honda RA 300 John Surtees 1967
Klik op de afbeelding om de link te volgen Honda RA 300 John Surtees 1967

de tweede overwinning voor honda komt met het model RA300 .
de racewagen waarmee john surtees in Moza wint beschikte namelijk over een Lolaframe,afkomstig van de wagens die aan de 500 mijl van indianapolis deelnamen.
   

22-06-2007 om 18:19 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda RTTN Truck 1969
Klik op de afbeelding om de link te volgen Skoda RTTN Truck 1969

22-06-2007 om 14:00 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda 706 RTO Lux Bus 1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Skoda 706 RTO Lux Bus 1956

22-06-2007 om 11:57 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Renault Clio Super 1600
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Renault Clio Super 1600

De Renault Clio Super 1600, ingezet door Renault België Luxemburg en Renault Sport

Renault Clio
 
De Renault Clio is een compacte hatchback van de Franse autofabrikant Renault. De Clio is in 1990 geïntroduceerd als de opvolger van de Renault 5. De tweede generatie werd in 1998 gelanceerd, en de derde volgde in 2005. De Clio was erg belangrijk voor Renault dat in de jaren 1980 in zware financiële problemen kwam. Mede door dit model kwam het merk er terug bovenop.

Met de Clio werd ook geraced, zoals in de Renault Clio Cup, de Renault Clio V6 Cup (Een speciale cup voor de Renault Clio V6) en in rallies met de Renault Clio Super 1600.

De Clio werd in 1991 auto van het jaar en opnieuw in 2006.

In Japan werd de Clio verkocht als Renault Lutecia. In sommige markten werd ook een sedan-versie verkocht met de namen Clio Symbol, Clio Sedan of met de naam Renault Thalia. In sommige Latijns-Amerikaanse landen werd die sedan ook verkocht als Nissan Platina.

 

22-06-2007 om 11:54 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lancia Delta Integrale Evo
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Lancia Delta Integrale Evo

De Lancia Delta Integrale Evo is een compacte sportwagen, hij werd voorgesteld in 1991. De Lancia Delta Integrale zal je ongetwijfeld wel kennen, kan moeilijk ook anders, de wagen heeft een indrukwekkend palmares bijeen gereden in de rallysport! De Lancia Delta Integrale Evo is een klein, vinnig wagentje. 210 paarden staan te trappelen van zodra je het gaspedaal finaal naar beneden duwt. De Delta Integrale Evo haalt een topsnelheid van 220 km/u en heeft slechts 5,7 seconden nodig om 100 km/u te rijden! De wagen overbrugt 1000 meter in 26,1 seconden. De Delta Integrale voelt zich prima op een bochtige omloop, maar ook als het rechtdoor gaat haalt hij een puike topsnelheid. Een lancia met pit!

 

22-06-2007 om 11:50 geschreven door skodaman


21-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault Maxi 5 Turbo 1984
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Renault Maxi 5 Turbo 1984

De 5 Turbo is in 1976 ontwikkeld door Jean Terramorsi, plaatsvervangend directeur van de afdeling Ontwikkeling, en zijn assistent Henry Lherm. Men wilde een krachtige uitvoering van de goed verkopende Renault 5. Jean Terramorsi heeft het resultaat niet kunnen meemaken, omdat hij in de loop van 1976 overleed. De ontwikkeling van de auto nam enkele jaren in beslag. Het eerste prototype werd op het testcircuit Arques-la-Bataille gepresenteerd aan een selecte groep van ingenieurs in 1978. In hetzelfde jaar kreeg het grote publiek de auto te zien op de autotentoonstelling van Parijs.

De auto werd niet alleen voor Rally’s gebruikt, maar in Europa werd er voor de Grand Prix in het bijprogramma gereden met de snelle Turbo’s. Dit kampioenschap werd verreden in de periode 1981-1986.
  
Monte Carlo

Het waren boeiende tijden in de rallysport. Audi, met de beroemde Quattro, Lancia en Renault voerden hevige strijd om de overwinningen in de jaren tachtig.
De uitvoering van de eerste Renautl 5 Turbo van Fly is gebaseerd op auto waarmee de eerste overwinning werd behaald; de Rally van Monte Carlo in 1981. De Renault werd toen bestuurd door Jean Ragnotti. Het was slechts de vierde rally van de auto.

 

21-06-2007 om 20:51 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault Maxi 5 Turbo 1984
Klik op de afbeelding om de link te volgen Renault Maxi 5 Turbo 1984

21-06-2007 om 20:48 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari 312 T5 1980
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ferrari 312 T5 1980

de resultaten van het seizoen 1980 zijn beslist niet goed .
de ferrari 312 t5 blijkt een regelrechte ramp en ferrari eindigt pas als tiende in het klassement van de constructeurs.
om er weer bovenop te komen,ziet ferrari zich genoodzaakt de roemrijke twaalfcilinder boxermotor te vervangen door een onbekende v6 turbomotor van 1500cc voor het jaar 1981.

21-06-2007 om 17:53 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari 312B Jacky Ickx 1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ferrari 312B  Jacky Ickx 1970

in 1970 sluit ferrari een contract met fiat .
de partner uit turijn brengt vers kapitaal en een zeer waardevolle technische ondersteuning mee, het eerste voortbrengsel van deze samenwerking is de ferrari 312b.
de eerste racewagen van ferrari,aangedreven door een twaalfcilinder boxermotor van drie liter.
het afstellen van het nieuwe model blijkt veel bewerkelijker dan verwacht,maar desondanks nestelt zich in de jaren 1970/71 weer een ferrari aan de top van de formule 1.
men moet echter tot 1974 wachten totdat een rode racewagen weer een echte hoofdrol speelt.

21-06-2007 om 14:04 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LOTUS 49 B GRAHAM HILL 1969
Klik op de afbeelding om de link te volgen LOTUS 49 B GRAHAM HILL 1969

in 1969 wordt lotus geen wereldkampioen, door een niet altijd optimale betrouwbaarheid en iets te veel ongelukken.
maar het team van colin chapman laat wel steeds van zich horen.
de reden voor de grote interesse is het vervangen van de nationale kleuren (groene auto met gele streep) door het anoniemere rood en goud van sponsor gold leaf.
git is beroemde britse sigarettenmerk dat het fenomeen sponsoring in de autosport inleidt.
tot het eind van 1970 neemt de lotus 49 deel aan de races.

21-06-2007 om 14:02 geschreven door skodaman


20-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Matra MS 11 Jean-Pierre Beltoise 1968
Klik op de afbeelding om de link te volgen Matra MS 11 Jean-Pierre  Beltoise 1968

in 1968 windt jackie stewart met de matra ms 10,voorzien van een ford cosworth-motor, drie grand prix.
zijn teamgenoot  beltoise laat de versie ms 11 op het circuit debuteren ,aangedreven door een nieuwe twaalfcilindermoto

20-06-2007 om 23:09 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aprilia RSV 500
Klik op de afbeelding om de link te volgen Aprilia RSV 500 ...(2000)

20-06-2007 om 20:04 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Honda NSR 500 1994
Klik op de afbeelding om de link te volgen Honda NSR 500 1994 

20-06-2007 om 19:55 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BRM B 56 Jacky Stewart 1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen BRM B 56 Jacky Stewart 1965

brm (british racing motors) wordt in 1947 door peter berthon en raymond mays , die ook in de jaren 30 e.r.a in het leven hadden geroepen,opgezet
brm contracteerde in de jaren 60 een courreur met een goede toekomst :de schot jacky stewart,die in 1965 de grand prix van italie wint met zijn brm b56.

20-06-2007 om 14:40 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lotus 79 Mario Andretti 1978
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lotus 79 Mario Andretti 1978

na een paar mindere seizoenen komt lotus in de jaren 1977/78 terug aan de top van de formule 1 met de modellen 78 & 79
de eerste racewagens van het type wing car wat het einde van de conventionele autos betekent.
de komst van deze wing cars maken van mario andretti de wereldkampioen van 1978.

20-06-2007 om 14:38 geschreven door skodaman


19-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Focus WRC 2000
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ford RS versus WRC

 wel, een rallywagen is niet geschikt voor gebruik op de openbare weg. Toch komt de Focus aardig in de richting van zijn afstammeling: voor de Focus RS wordt gebruik gemaakt van dezelfde 2.0 L 16V ZETEC als waar tijdens het wereldkampioenschap rally mee wordt gereden. De WRC uitvoering beschikt over een vermogen van 300 pk (6500 tpm) en een trekkracht van 550 Nm. De straatversie heeft voorwielaandrijving, terwijl Colin McRae, Carlos Sainz en Piero Liatti met permanente vierwielaandrijving rijden. De Focus WRC heeft een zesversnellingsbak.

19-06-2007 om 21:20 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Citroen DS

De Citroën DS is een beroemd automodel van het merk Citroen
In het Frans spreekt men de naam uit als déesse, wat godin betekent. Hiervan is ook de troetelnaam 'godin van de weg' afgeleid. Andere bijnamen zijn Snoek en Strijkijzer (Vlaanderen, Nederland), Haifisch (haai - Duitsland), Tiburón (eveneens haai - Spanje), Squala (Italië), en Padde (Vlaanderen, Noorwegen).

De DS werd op 6 Oktober 1955 gepresenteerd op de Parijse autosalon en sloeg in als een bom. De auto bevatte verschillende nieuwe eigenschappen en technieken, die tot dan toe nog niet in één auto waren gecombineerd. Op de eerste dag werden 12.000 orders voor de nieuwe auto geplaatst en aan het eind van de week was dit aantal zelfs opgelopen tot 80.000, een aantal dat de fabriek voor grote productieproblemen plaatste. Pas in de loop van 1956 kon men feitelijk beginnen met afleveren. In de tussentijd waren al heel wat bestellingen geannuleerd. Eind 1956 kwam een eenvoudigere versie op de markt: de ID. De ID/DS werd in verschillende modellen geleverd. Zowel als berline ,Sedan, break (Stationwagen), als Cabrio.

19-06-2007 om 17:51 geschreven door skodaman




vervolg op skodaman2
  • skodaman2

  • Come And See On skodaman2
  • skodaman2

  • kom ook eens kijken op skodaman2
  • skodaman2

  • Zoeken in blog


    Categorieën


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!