Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
25-06-2007
Buick Wilcat ll 1954
Buick Wilcat ll 1954
25-06-2007 om 11:58
geschreven door skodaman
Ford Woody 1935
Ford Woody 1935
25-06-2007 om 11:53
geschreven door skodaman
24-06-2007
Mini Cooper 1994
Mini Cooper 1994
De mini Cooper had een 998 cc motor, de Cooper S biedt voortaan keuze uit een 970 cc en een 1.275 cc viercilinder in plaats van de 1.071 cc. In 1965 wordt een mijlpaal bereikt: er zijn al 1 miljoen Minis geproduceerd. In 1967 lost de Mk 2, met lichte aanpassingen aan het exterieur, de eerste serie Minis af. De Mini is ook als luxe Wolseley en in licentie door Innocenti in Italië gebouwd. Van de Austin Mini verscheen ook de Countryman, een stationwagonuitvoering. De Mini is in talloze varianten doorgebouwd tot 2000.
24-06-2007 om 21:27
geschreven door skodaman
Porsche 356
Porsche 356 (1100, 1300 & 1500)
De constructies van het projectnummer 356 waren afstammelingen van de drie stroomlijncoupés die voor de oorlog op Volkswagen-chassis gebouwd zijn. Ze ontstonden in 1939 en waren bedoeld voor een race van Berlijn naar Rome. De eerste wagens van het type 356 ontstonden in het Oostenrijkse dorp Gmünd. Hun carrosserie werd op een houten mal uit aluminium plaat geklopt. Pas in april 1950 verhuisde de firma naar Stuttgart.Vanaf '52 is er een gebogen voorruit uit één stuk. In dat jaar verschijnt ook de 1500.
Soort: coupé, cabriolet en speedster Aantal cilinders: 4 Cilinderinhoud: 1086, 1268, 1290 en 1488 Vermogen: 40/4000, 44/4200, 60/5500 en 55/4400 Topsnelheid: 140-170 Chassis: afzonderlijk chassis Productiejaar: 1950-1955 Productieaantallen: 7.627
24-06-2007 om 21:18
geschreven door skodaman
Porsche 356A 1959
Porsche 356A 1959
De Porsche 1600 A is lang genoeg in productie geweest om een trouwe klantenkring op te bouwen. De gelukkige klant had de keuze uit verschillende modellen, uit de coupé, de cabriolet en de speedster . Wie met een Porsche 1600 Super met een 75 pk motor reed, kon zich de koning van de weg noemen. Ingehaald werd hij maar zelden. De prijzen voor een 356A liggen tegenwoordig onder die van zijn opvolgers B en C. Maar goedkoop is hij niet. In Duitsland zelf is tot 1958 de 1300-motor nog leverbaar in de 356A.
Soort: coupé, cabriolet en speedster Aantal cilinders: 4 Cilinderinhoud: 1582 Vermogen: 60/4500 en 75/5000 Topsnelheid: 160-175 Chassis: afzonderlijk chassis Productiejaar: 1955-1959 Productieaantallen: 21.045
24-06-2007 om 21:13
geschreven door skodaman
Ducati 996 2001
Ducati 996 2001
Vloeistofgekoelde tweecilinder 4-takt L-motor Boringxslag: 98x66 Cilinderinhoud: 996cc Vermogen 123 pk bij 9.500 tpm Koppel: 99 Nm bij 7.000 tpm Topsnelheid: 270 km/u 6 versnellingen 190 kg
24-06-2007 om 09:52
geschreven door skodaman
Yamaha R1 2005
Yamaha R1 2005
24-06-2007 om 09:51
geschreven door skodaman
Peugeot 1933
Peugeot 1933
24-06-2007 om 09:49
geschreven door skodaman
23-06-2007
Talbot T26 Saoutchik 1948
Talbot T26 Saoutchik 1948
De gedachten gaan onmiddellijk uit naar de late jaren dertig als je de aërodynamische vormen van deze Talbot-Lago bekijkt. Klopt, want de basis is in die periode gelegd. Toch is de auto naoorlogs, waardoor het ineens een nog te vereffenen rekening uit het verleden lijkt. De wereld was in 1948 nog aan oorlogsherstel bezig.
Voor de auto-industrie betekende dit simpelweg de maatschappij weer mobiel krijgen, met alle mogelijke middelen. Grote autofabrikanten brachten vooroorlogse modellen uit (Mercedes-Benz 170, Citroën Traction Avant) en hielden zich wat nieuwe zaken betreft bezig met basale gezinsautootjes als de Kever en de 2CV of zelfs met uitzonderlijk kleine autos als de BMW Isetta en de Messerschmitt Kabinenroller.
Het was dus eigenlijk zakelijk niet handig en maatschappelijk misschien wel ongepast om in die periode een extreme sportauto als deze Talbot-Lago uit te brengen. Extreme sportauto inderdaad, want dankzij zijn 4,5-liter zescilinder van 190 pk kon hij een top van ruim 200 km/h bereiken, waardoor het een van de snelste street legal autos van zijn tijd was.
Ondanks de verpletterende indruk die deze door Saoutchik vormgegeven automobiel tijdens zijn introductie op de Parijse Autosalon van 1948 maakte, was het aantal potentiële kopers na de oorlog gering. Wat leidt tot de vraag of het flamboyante van deze Talbot-Lago uiting gaf aan het optimisme voor de toekomst of dat het teruggreep op de tijden van overvloed die niet meer terug leken te komen.
23-06-2007 om 15:27
geschreven door skodaman
Bugatti 57 SC Atlantic (1938)
Bugatti 57 SC Atlantic (1938)
Nog een klassiek ontwerp. Van deze auto is slechts een handvol exemplaren gebouwd. Eentje is in het bezit van Ralph Lauren, die er het Pebble Beach Concours d'Elegance mee won. Een ander exemplaar heeft hetzelfde concours ook al eens gewonnen. Het is mogelijk dat dit een foto is van een replica van het beroemde model. Zelf ben ik de trotse eigenaar van een schaalmodel van deze auto.
23-06-2007 om 15:01
geschreven door skodaman
Ferrari 166 Inter 1948
Ferrari 166 Inter 1948
De 166 sedan was een van de eerste Ferrari GT's, een lelijke eend vergeleken met de latere Ferrari produkten, maar tegenwoordig zeer gezocht vanwege zijn zeldzaamheid.
Motor type 1995cc, 12 cylinders, 24 kleppen Vermogen 110 PK bij 6000 toeren/min. Versnelling 5 bak, handgeschakeld. Gewicht 800 kilo. Topsnelheid 170 kilometer per uur. 0-100 Km/uur 10 seconden
23-06-2007 om 14:56
geschreven door skodaman
VW Kever Type 60 1946
VW Kever Type 60 1946
als het woord volkswagen valt,denken jongeren gelijk aan de golf gti en de ouderen aan de kever. geen wonder,want van beide modellen zijn er miljoenen gebouwd. maar de mensen in Wolfsburg hebben ook nog anderemodellen gebouwd,soms zelfs complete mislukkelingen,die de goede naam van de firma in diskrediet brachten. het eerste ontwerp van de kever werd al op 17 januari 1934 door Ferdinant Porsche aan Adolf Hitler aangeboden. de productie van de Kraft Durch Freude Wagen kwam echter pas in 1938 op gang. de fabriek stond in het dorp Fallersleben,dat nu als Wolfsburg bekend is . er werden verschillende Types gebouwd waaronder de Types 93,87,60 & nog andere Types.
23-06-2007 om 09:55
geschreven door skodaman
VW Kever Type 87 1941
VW Kever Type 87 1941
23-06-2007 om 09:42
geschreven door skodaman
vw kever type 93 1944
VW Kever Type 93 1944
23-06-2007 om 09:38
geschreven door skodaman
22-06-2007
Honda RA 271 1964
Honda RA 271 1964
honda besluit om in 1964 in de hoogste klasse van de autosport te debuteren met een eigen auto: de RA271. de motor en de aerodynamica van de japanse racewagen zijn zeer concencioneel,om niet te zegen ouderwets. de architectuur van de motor is echter verrassend. voor het debuut in de formule 1 kiest honda voor een 60° v12-motor van 1495cc, die in staat is een vermogen te ontwikkelen van 220pk. voor die tijd een aanzienlijk vermogen. ook de plaatsing van de motor is ongewoon: de motor van de RA271 is dwars achter de coureur in de auto gemonteerd. ondanks het zeer innovatieve ontwerp blijven de resultaten achter. de coureur van het japanse team is de americaan ronnie bicknum,die drie keer uitvalt in evenveel races. hij wordt dan ook vervangen door de onfortuinlijke richie ginther.
22-06-2007 om 18:22
geschreven door skodaman
Honda RA 300 John Surtees 1967
Honda RA 300 John Surtees 1967
de tweede overwinning voor honda komt met het model RA300 . de racewagen waarmee john surtees in Moza wint beschikte namelijk over een Lolaframe,afkomstig van de wagens die aan de 500 mijl van indianapolis deelnamen.
22-06-2007 om 18:19
geschreven door skodaman
Skoda RTTN Truck 1969
Skoda RTTN Truck 1969
22-06-2007 om 14:00
geschreven door skodaman
Skoda 706 RTO Lux Bus 1956
Skoda 706 RTO Lux Bus 1956
22-06-2007 om 11:57
geschreven door skodaman
Renault Clio Super 1600
Renault Clio Super 1600
De Renault Clio Super 1600, ingezet door Renault België Luxemburg en Renault Sport
Renault Clio
De Renault Clio is een compacte hatchback van de Franse autofabrikant Renault. De Clio is in 1990 geïntroduceerd als de opvolger van de Renault 5. De tweede generatie werd in 1998 gelanceerd, en de derde volgde in 2005. De Clio was erg belangrijk voor Renault dat in de jaren 1980 in zware financiële problemen kwam. Mede door dit model kwam het merk er terug bovenop.
Met de Clio werd ook geraced, zoals in de Renault Clio Cup, de Renault Clio V6 Cup (Een speciale cup voor de Renault Clio V6) en in rallies met de Renault Clio Super 1600.
De Clio werd in 1991 auto van het jaar en opnieuw in 2006.
In Japan werd de Clio verkocht als Renault Lutecia. In sommige markten werd ook een sedan-versie verkocht met de namen Clio Symbol, Clio Sedan of met de naam Renault Thalia. In sommige Latijns-Amerikaanse landen werd die sedan ook verkocht als Nissan Platina.
22-06-2007 om 11:54
geschreven door skodaman
Lancia Delta Integrale Evo
Lancia Delta Integrale Evo
De Lancia Delta Integrale Evo is een compacte sportwagen, hij werd voorgesteld in 1991. De Lancia Delta Integrale zal je ongetwijfeld wel kennen, kan moeilijk ook anders, de wagen heeft een indrukwekkend palmares bijeen gereden in de rallysport! De Lancia Delta Integrale Evo is een klein, vinnig wagentje. 210 paarden staan te trappelen van zodra je het gaspedaal finaal naar beneden duwt. De Delta Integrale Evo haalt een topsnelheid van 220 km/u en heeft slechts 5,7 seconden nodig om 100 km/u te rijden! De wagen overbrugt 1000 meter in 26,1 seconden. De Delta Integrale voelt zich prima op een bochtige omloop, maar ook als het rechtdoor gaat haalt hij een puike topsnelheid. Een lancia met pit!