Foto
Foto
Foto
Foto
Over mijzelf
Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
27-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Packard Patrician 1951
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Packard Patrician 1951

de lange achtcilindermotor van deze wagen had een inhoud van 5358cc en leverde 157pk,waarmee hij dat jaar de sterkste motor van de firma was
de Patrician was de top of the line;
in 1951 was dit model uitsluitend als vierdeurslimousine te koop.

27-06-2007 om 15:34 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari 250 MM Corsa 1953
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ferrari 250 MM Corsa 1953

27-06-2007 om 15:28 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari Europa 1953
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ferrari Europa 1953

27-06-2007 om 15:25 geschreven door skodaman


26-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jeep Wrangler Unlimited Rubicon
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Jeep Wrangler Unlimited Rubicon 2007
 
dit is de nieuwe jeep wrangler voor 2007
het Americaans leger is zeer geintreceerd in dit nieuwe model

 Standaarduitrusting  
  4-trapsautomaat
  ABS 

Motor
  
   Configuratie :   6-in V   
   Cil. inh. (cm³) :    3778   
   Brandstof :   Benzine   
   Voeding :     Atmosferisch   
   Vermogen (kW) :   146   
   Vermogen (pk) :   199   
   Overbrenging :    4x4   
   Versnellingsbak :   Automaat 4 versn.   
   Emissienorm :    E4   
   Fiscale PK :   19    
     
   Specificaties   
   Aantal deuren :   4   
   Aantal plaatsen :    5   
   Lengte (mm) :   4751    
   Breedte (mm) :    1877   
   Hoogte (mm) :   1840   
   Gewicht (kg) :    1950   
   Sleep onger. (kg) :   900   
   Sleep geremd (kg):    3500   
   Tankinhoud (l) :   70   
   Banden voor:    215/55 R 17   
   Banden achter:   215/55 R 17
    
  
  Prestaties   
   Optrekken 0-100 km/h (s):      10.5   
   Optrekken 1000 m (s) :     NM   
   Topsnelheid (km/h):    180   
   Gem. verbruik (l/100km):   11,90
    
 
   antistartsysteem
  boordcomputer
  centrale vergrendeling met afstandsbediening
  donkergetinte ruiten
  elektrische ruiten voor
  extra tapijten
  frontale airbags
  geavanceerde audio-installatie
  hardtop
  in hoogte verstelbare bestuurdersstoel
   Isofix-bevestigingspunten
  laterale airbags voor
  lichtmetalen velgen
  manuele airco
  mistlichten voor
  MP3-speler
  neerklapbare achterbank
  radio-cd-speler
  snelheidsregelaar
  stuur met leerbekleding
  stuurbekrachtiging
 
 

26-06-2007 om 21:44 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jeep Rubicon 2005
Klik op de afbeelding om de link te volgen Jeep Rubicon 2005

26-06-2007 om 21:36 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chevrolet Blazer 2002
Klik op de afbeelding om de link te volgen Chevrolet Blazer 2002

26-06-2007 om 21:33 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opel Kapitän 1951
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Opel Kapitän 1951
 
De Opel Kapitän was tussen 1939 en 1970 het topklassemodel van de Opelfabrieken. De Opel Kapitän-modellen zijn meestal uitgerust met een zescilinder lijnmotor met een cilinderinhoud van 2,5 tot 2,8 liter.

De Opel Kapitän was voor de Tweede Wereldoorlog het laatste door Opel geconstrueerde model en werd in 1939 op de Autosalon van Genève als wereldprimeur gepresenteerd. Het was tevens het eerste model dat na de Tweede Wereldoorlog in 1948 weer van de band kwam.

 Generaties
1939-1940 - Eerste generatie
1947-1950 - Tweede generatie
1951-1953 - Derde generatie
1954-1957 - Vierde generatie
1958 - Kapitän P1
1959 - Kapitän P2
1964 - Kapitän A
1969 - Kapitän B

26-06-2007 om 14:17 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opel Kapitan 1951
Klik op de afbeelding om de link te volgen Opel Kapitan 1951

26-06-2007 om 14:14 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda Buggy MTX 1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen Skoda Buggy MTX 1970

eind jaren zestig begon een groep enthousiastelingen aan de bouw van hun droom.hun honger naar rzceautos werd gestild in de MTX werkplaatsen van de firma Metalex,een specialist in metaallak.
de autos werden gefinancierd uit winst van Metalex. metertijd werden de werkplaatsen steedsprofesioneler en waren ongeevenaard ten ooste van Duitsland.vanaf 1970 produceerden zij kleine oplages van de tweezitter MTX Skoda Buggy (4x2) , de eerste Tjechische autocros special ,met onderdelen uit de Skoda 100/110.
in 1973 kwam de Buggy MTX 2-02 (met dezelfde technische specificaties) op de markt, in 1988 gevolgd door de MTX 2-04 met een motor uit de Lada 1600 er was ook een MTX Beach Buggy.
in mei 1992 voltooide MTX het prototype van de Verold Bagheera met onderdelen uit de Skoda Favorit.

26-06-2007 om 14:11 geschreven door skodaman


25-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.X tram 1930
Klik op de afbeelding om de link te volgen X tram 1930

Deze X tram reed in 1930 in Moscou en was de trots van de toenmalige USSR

25-06-2007 om 22:51 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gaz M1 1940
Klik op de afbeelding om de link te volgen Gaz M1 1940

25-06-2007 om 22:48 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.UAZ 469 1980
Klik op de afbeelding om de link te volgen UAZ 469 1980

UAZ 469 is een  Russisch militair voertuig  .
op 15 december  1972 rolde de 1st UAZ 469 voor het eerst van de lopende band .
de auto zag er trendy uit ;de ontwikkeling had tien jaar in beslag genomen.het eerste exemplaar staat nog altijd op een voetstuk voor het hoofdkantoor van de firma de auto is voorzien van  een 2500cc volgamotor .de auto bied plaats aan 7 personen
de wagen had ook een  afneembaare bache

25-06-2007 om 12:12 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Buick Wilcat ll 1954
Klik op de afbeelding om de link te volgen Buick Wilcat ll 1954

25-06-2007 om 11:58 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Woody 1935
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ford Woody 1935

25-06-2007 om 11:53 geschreven door skodaman


24-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mini Cooper 1994
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Mini Cooper 1994

De mini Cooper had een 998 cc motor, de Cooper S biedt voortaan keuze uit een 970 cc en een 1.275 cc viercilinder in plaats van de 1.071 cc. In 1965 wordt een mijlpaal bereikt: er zijn al 1 miljoen Mini’s geproduceerd. In 1967 lost de Mk 2, met lichte aanpassingen aan het exterieur, de eerste serie Mini’s af. De Mini is ook als luxe Wolseley en – in licentie door Innocenti – in Italië gebouwd. Van de Austin Mini verscheen ook de Countryman, een stationwagonuitvoering. De Mini is in talloze varianten doorgebouwd tot 2000.

24-06-2007 om 21:27 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche 356
Klik op de afbeelding om de link te volgen Porsche 356 (1100, 1300 & 1500)

De constructies van het projectnummer 356 waren afstammelingen van de drie stroomlijncoupés die voor de oorlog op Volkswagen-chassis gebouwd zijn. Ze ontstonden in 1939 en waren bedoeld voor een race van Berlijn naar Rome. De eerste wagens van het type 356 ontstonden in het Oostenrijkse dorp Gmünd. Hun carrosserie werd op een houten mal uit aluminium plaat geklopt. Pas in april 1950 verhuisde de firma naar Stuttgart.Vanaf '52 is er een gebogen voorruit uit één stuk. In dat jaar verschijnt ook de 1500.
 
 
Soort: coupé, cabriolet en speedster Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 1086, 1268, 1290 en 1488 Vermogen: 40/4000, 44/4200, 60/5500 en 55/4400
Topsnelheid: 140-170 Chassis: afzonderlijk chassis
Productiejaar: 1950-1955 Productieaantallen: 7.627
 

24-06-2007 om 21:18 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche 356A 1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen Porsche 356A 1959

De Porsche 1600 A is lang genoeg in productie geweest om een trouwe klantenkring op te bouwen. De gelukkige klant had de keuze uit verschillende modellen, uit de coupé, de cabriolet en de speedster . Wie met een Porsche 1600 Super met een 75 pk motor reed, kon zich de koning van de weg noemen. Ingehaald werd hij maar zelden. De prijzen voor een 356A liggen tegenwoordig onder die van zijn opvolgers B en C. Maar goedkoop is hij niet. In Duitsland zelf is tot 1958 de 1300-motor nog leverbaar in de 356A.
 
 
Soort: coupé, cabriolet en speedster Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 1582 Vermogen: 60/4500 en 75/5000
Topsnelheid: 160-175 Chassis: afzonderlijk chassis
Productiejaar: 1955-1959 Productieaantallen: 21.045
 

24-06-2007 om 21:13 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ducati 996 2001
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ducati 996 2001

Vloeistofgekoelde tweecilinder 4-takt L-motor
 Boringxslag: 98x66
 Cilinderinhoud: 996cc
 Vermogen 123 pk bij 9.500 tpm
 Koppel: 99 Nm bij 7.000 tpm
 Topsnelheid: 270 km/u
 6 versnellingen
 190 kg

24-06-2007 om 09:52 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Yamaha R1 2005
Klik op de afbeelding om de link te volgen Yamaha R1 2005

24-06-2007 om 09:51 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Peugeot 1933
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Peugeot 1933

24-06-2007 om 09:49 geschreven door skodaman




vervolg op skodaman2
  • skodaman2

  • Come And See On skodaman2
  • skodaman2

  • kom ook eens kijken op skodaman2
  • skodaman2

  • Zoeken in blog


    Categorieën


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!