Foto
Foto
Foto
Foto
Over mijzelf
Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
28-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes Benz 190 SL 1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Mercedes Benz 190 SL 1956

in de lente van 1955, bracht Mercedes voor het eerst de SL op de markt. Het werd de voorloper van een reeks coupé’s en cabrio’s die tot op heden de catalogus van het merk met de ster sieren.
In september 1953 werd de Amerikaanse Mercedes-importeur Hoffman door de directie van het automerk uitgenodigd om deel te nemen aan een vergadering die in essentie handelde over nieuwe concepten en afzetmogelijkheden in de VS. De directie stelde op een gegeven moment voor een tweedeurs cabriolet te maken op basi van de nieuwe 180 Sedan. Hoffman liep daar niet warm van, tenzij het model zoveel mogelijk zou lijken op de spectaculaire 300 SL (met de vleugeldeuren). De ontwikkeling moest razendsnel verlopen, want het prototype moest op de New Yorkse tentoonstelling van 1954 geïntroduceerd worden.

De eerste schetsen lagen na twee weken op tafel, na vier weken was er een schaalmodel in 1:10, na 12 weken op 1:5 en na twintig weken een houten model in 1:1. Na amper 150 dagen stond het model te pronken in New York. Maar alles had niet zo snel kunnen gaan als er niet wat kunstgrepen waren toegepast. Uitgangspunt was dat de nieuwe roadster zoveel mogelijk onderdelen moest gebruiken van de Mercedes-Benz 180, inclusief het onderstel. Dat laatste werd eenvoudigweg ingekort en vormde met de carrosserie een zelfdragende constructie.

De indrukken op de New Yorkse show waren dermate gunstig dat Mercedes-Benz besloot tot serieproductie over te gaan. Op de Salon van Genève in 1955 verscheen de 190 SL officieel. Drie versies werden gepresenteerd: een Cabriolet A (de typerende oude Mercedesnaam voor een tweezitscabriolet), een Coupé met afneembare hardtop en een Coupé-cabriolet met zowel een hardtop als linnen kap. Aangezien Mercedes-Benz de 190 SL als behoorlijk compleet uitgerust beschouwde, werd de optielijst bewust beperkt gehouden. Er kon lederen bekleding besteld worden en ook een op maat gemaakte kofferset, banden met witte zijvlakken, een buitenspiegel aan de passagierszijde en mistlampen. Het meest geliefde extra was de radio van het merk Becker. Die maakte in die tijd uitstekende radio's die een prachtige geluidsweergave hadden, maar helaas geen FM-stations konden ontvangen. Natuurlijk stond dan ook een elektrisch bedienbare antenne op de accessoirelijst. Het interieur was afgewerkt met een in koetswerkkleur gelakt dashboard in metaal, met een onder en bovenzijde die bekleed waren in de kleur van het interieur.

Tijdens de ganse productcyclus zou het uiterlijk bijna ongewijzigd blijven. Aanpassingen op technisch vlak waren er wel. Al een half jaar na de introductie werden de overbrengingsverhoudingen in de versnellingsbak gewijzigd. In 1956 betekende het standaard aanbrengen van een rembekrachtiger en hele verbetering en vanaf dat jaar werden de motorkap en het koferdeksel ook uitgevoerd in staalplaat. Het aluminium dat er oorspronkelijk voor werd gebruikt, bleek onvoldoende stijf. In 1959 kwam dan een opvallende nieuwe hardtop met een panoramische achterruit. Die maakte het interieur lichter en leverde meer zicht op.

De 190 SL was een auto voor degenen die het gemaakt hadden en dat ook wilden laten zien. Het model was een schot in de roos, en het aanvoelen van Hoffman was juist geweest. De VS tekende voor 40% van de afzet. Moederland Duitsland nam, nu de wederopbouw van de Bondsrepubliek was voltooid, 20% voor z’n rekening. De rest werd over de gehele wereld verkocht, overal waar Mercedes –Benz vertegenwoordigd was, tot aan Australië toe. In 1963 verdween de 190 SL en werd opgevolgd door de volgende SL, de 230 SL. Er waren 26.000 stuks van gebouwd

28-06-2007 om 19:55 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes Benz 190 SL 1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercedes Benz 190 SL  1956

28-06-2007 om 19:53 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Austin A60 Cambridge 1969
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Austin A60 Cambridge 1969

de cambridge was in 1957 als a55 met een 1489cc motor begonnen.
in  1961 kreeg hij een nieuwe carrosserie en een grotere,1622cc,viercilinder motor.

de vierversnellingsbak had een vloerversnelling,maar kon op verzoek ook met een hendel aan de stuurcolom worden geleverd.

28-06-2007 om 19:51 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Borgward Goliath 700. 1953
Klik op de afbeelding om de link te volgen Borgward Goliath 700. 1953

de goliath had een moderne pontoncarrosserie,maar daarentegen een ouderwetse tweecilinder tweetactmotor die voorin de auto was geplaatst.
er zijn  ook 26 sportwagens gebouwd met bodys van rometch
.  

28-06-2007 om 19:47 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Honda acura NSX
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Honda acura NSX

De Honda NSX is Honda's super-sportcoupé (vergelijkbaar met de sportmodellen van Ferrari).

Het model
De NSX is op hoofdlijnen ongewijzigd sinds zijn introductie in 1991. In juli 2005 is bekend geworden dat de laatste voor de Europese markt gebouwde NSX in september 2005 de fabriek zal verlaten. Daarmee zullen dan na ongeveer 15 jaar ruim 18.000 exemplaren van de NSX (verschillende type's) zijn gebouwd.

In 2006 worden nog dertig exemplaren van de NSX-R GT gebouwd (waarvan er vijf worden verkocht), teneinde de auto te homologeren.

De NSX staat bekend om zijn - in vergelijking met alle andere super-sportcoupés - lage onderhoudskosten en een hoge betrouwbaarheid.

De NSX staat niet bekend om zijn fraaie belijning, alhoewel die belijning wel tot de ideaal geachte 50%/50%-verdeling van het gewicht over voor- en achteras bijdraagt.

De NSX was een van de eerste Honda's die het fraaie VTEC - variabele kleppentiming en dito lifthoogte - systeem toegepast kreeg: uniek in het begin van de jaren 90. Gecombineerd met het al even fraaie Honda PGM-Fi - injectiesysteem (destijds ontwikkeld in de Formule 1) realiseerde de NSX met zijn 3.0 V6 prestaties waar de toenmalige concurrentie een V8 - blok van minstens 4 liter inhoud voor nodig had.

 

28-06-2007 om 14:28 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche 996
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Porsche 996
 
De Porsche 996 is een auto geproduceerd door Porsche. Het is de opvolger van de 993. De 993 was de laatste 911 met een luchtgekoelde 6-cilinder boxer motor. Kenners spreken daarom ook van een 911 die eigenlijk geen 911 meer is, de auto was namelijk altijd luchtgekoeld geweest. Porsche wist toch nog een heel aardig toontje te componeren uit de uitlaten.

Het design van de 996 is ook radicaal anders, de ronde koplampen verdwenen en de langwerpige achterlichten moesten ook wijken voor modernere exemplaren. Alleen de 4S versies hadden deze langwerpige balk nog in het midden. Ook het interieur moest er aan geloven, de klokken werden niet meer op een rij geplaatst maar meer in elkaar.

Prestaties
Ondanks dat Porsche de cilinderinhoud moest verkleinen naar 3,4 liter gingen de prestaties toch omhoog, de standaard 911 had een topsnelheid van 280 km/h en een standaardsprint van 0 naar 100 km/h werd gerond in 5,2 seconden. Men kon kiezen uit een handgeschakelde 6-bak maar ook uit een 5-versnellings Tiptronic bak.

Modellen
Behalve de Carrera werd er in 1998 ook een vierwielaandrijver gelanceerd. Natuurlijk was de cabriolet ook weer van de partij, de kap was volledig elektrisch bedienbaar. Ook werd er weer een S versie leverbaar, deze was nog weer ee ntikje sneller dan de "gewone" 911. De 4S kreeg de dikke billen van de 911 Turbo. Een GT3 versie bleef ook niet uit: deze was er zelfs in drie soorten: een gewone, een lichtere Cup versie en een (nog weer snellere) RS versie. En zelfs een GT2 moest komen: deze had aanvankelijk een top van 315 km/h maar na een update kwamen er weer 4 bij, de top lag dus ontzettend hoog: 319 km/h

Het einde
Inmiddels heeft de 996 ook alweer moeten wijken voor een nieuw model: de 997. Dit model lijkt weer wat meer op de vorige versies van de 911.

 

28-06-2007 om 14:20 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche 911 Turbo 1993
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Porsche 911 Turbo 1993

de Porsche 911 volgt al lange tijd een evolutieproces,  Het begon allemaal op het circuit, en in 1975 kwam de eerste 911 Turbo. Aangezien het nogal verwarrend is dat ongeveer elk model 911 heet, kregen verschillende generaties verschillende ‘codes’. De eerste heette 930, en daar lag een 6 cilinder boxermotor met turbo in, die 260pk leverde. Later kreeg die auto een 3,3 liter motor, en die auto werd in 1989 opgevolgd door het afgebeelde model: de 965 Turbo. Van 1991 tot 1993 lag er een zescilinder boxermotor in van 3,3 liter met een maximum vermogen van 320pk, later werd dat 3,6 liter en een vermogen van 360pk. Een 911 Turbo is een redelijk zeldzame verschijning, afgezien van de 996 Turbo.

 

28-06-2007 om 14:14 geschreven door skodaman


27-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari 550 Barchetta 2001
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ferrari 550 Barchetta 2001

De Ferrari 550 Barchetta Pininfarina is van een oogverblindende schoonheid en herbergt het beste dat Ferrari op dat  moment in huis had. De auto is technisch volledig gebaseerd op de ultieme sportwagen uit de Ferrari modellenlijn: de 550 Maranello. Het fraaie lijnenspel van deze Coupé is op onnavolgbare wijze gecombineerd met de unieke karaktertrekken van een pure open sportwagen. Vanzelfsprekend biedt de 550 Barchetta Pininfarina ook de hoogwaardige techniek en verbluffende prestaties die Ferraris snelste Gran Turismo kenmerken. Zijn lichtmetalen V12-motor met een inhoud van 5.474 cm3 levert bij 7.000 tpm een maximum vermogen van 357 kW/485 pk en bezorgt de 1.690 kg wegende schoonheid een topsnelheid boven de 300 km/u. En de auto kan in slechts 4,4 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u accelereren!

27-06-2007 om 21:51 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dodge Viper 2004
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Dodge Viper 2004
 
De Dodge Viper is een Amerikaanse sportwagen, gemaakt door Dodge. In sommige markten gaat de auto door het leven als Chrysler Viper.

 

27-06-2007 om 21:48 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Corvette C5
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Corvette C5

In Amerika werdt de 2004-Corvette een ‘herdenkingseditie’ genoemd omdat hij de 50ste verjaardag herdachte en bovendien de laatste versie was van de C5-generatie

27-06-2007 om 21:45 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Corvette 06 convertible 2005
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Corvette 06 convertible 2005

De Corvette maakt als eigen merk zijn debuut op de Auto RAI  in 2005. Gelijk kwam het merk ook met een volledig vernieuwd model. De Corvette kwam als coupé en cabrio naar de beurs. De vernieuwde Amerikaanse sportwagen was compacter en lichter dan zijn voorganger. de wagen heefd  een topsnelheid van 300 km/h en een sprint van 0-100 km/h in 4,3 s  . hij had een 6,0-liter V8-blok dat met 402 pk maar liefst 60 pk meer vermogen heeft dan zijn voorganger.
 

27-06-2007 om 21:39 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Packard Patrician 1951
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Packard Patrician 1951

de lange achtcilindermotor van deze wagen had een inhoud van 5358cc en leverde 157pk,waarmee hij dat jaar de sterkste motor van de firma was
de Patrician was de top of the line;
in 1951 was dit model uitsluitend als vierdeurslimousine te koop.

27-06-2007 om 15:34 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari 250 MM Corsa 1953
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ferrari 250 MM Corsa 1953

27-06-2007 om 15:28 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari Europa 1953
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ferrari Europa 1953

27-06-2007 om 15:25 geschreven door skodaman


26-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jeep Wrangler Unlimited Rubicon
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Jeep Wrangler Unlimited Rubicon 2007
 
dit is de nieuwe jeep wrangler voor 2007
het Americaans leger is zeer geintreceerd in dit nieuwe model

 Standaarduitrusting  
  4-trapsautomaat
  ABS 

Motor
  
   Configuratie :   6-in V   
   Cil. inh. (cm³) :    3778   
   Brandstof :   Benzine   
   Voeding :     Atmosferisch   
   Vermogen (kW) :   146   
   Vermogen (pk) :   199   
   Overbrenging :    4x4   
   Versnellingsbak :   Automaat 4 versn.   
   Emissienorm :    E4   
   Fiscale PK :   19    
     
   Specificaties   
   Aantal deuren :   4   
   Aantal plaatsen :    5   
   Lengte (mm) :   4751    
   Breedte (mm) :    1877   
   Hoogte (mm) :   1840   
   Gewicht (kg) :    1950   
   Sleep onger. (kg) :   900   
   Sleep geremd (kg):    3500   
   Tankinhoud (l) :   70   
   Banden voor:    215/55 R 17   
   Banden achter:   215/55 R 17
    
  
  Prestaties   
   Optrekken 0-100 km/h (s):      10.5   
   Optrekken 1000 m (s) :     NM   
   Topsnelheid (km/h):    180   
   Gem. verbruik (l/100km):   11,90
    
 
   antistartsysteem
  boordcomputer
  centrale vergrendeling met afstandsbediening
  donkergetinte ruiten
  elektrische ruiten voor
  extra tapijten
  frontale airbags
  geavanceerde audio-installatie
  hardtop
  in hoogte verstelbare bestuurdersstoel
   Isofix-bevestigingspunten
  laterale airbags voor
  lichtmetalen velgen
  manuele airco
  mistlichten voor
  MP3-speler
  neerklapbare achterbank
  radio-cd-speler
  snelheidsregelaar
  stuur met leerbekleding
  stuurbekrachtiging
 
 

26-06-2007 om 21:44 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jeep Rubicon 2005
Klik op de afbeelding om de link te volgen Jeep Rubicon 2005

26-06-2007 om 21:36 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chevrolet Blazer 2002
Klik op de afbeelding om de link te volgen Chevrolet Blazer 2002

26-06-2007 om 21:33 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opel Kapitän 1951
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Opel Kapitän 1951
 
De Opel Kapitän was tussen 1939 en 1970 het topklassemodel van de Opelfabrieken. De Opel Kapitän-modellen zijn meestal uitgerust met een zescilinder lijnmotor met een cilinderinhoud van 2,5 tot 2,8 liter.

De Opel Kapitän was voor de Tweede Wereldoorlog het laatste door Opel geconstrueerde model en werd in 1939 op de Autosalon van Genève als wereldprimeur gepresenteerd. Het was tevens het eerste model dat na de Tweede Wereldoorlog in 1948 weer van de band kwam.

 Generaties
1939-1940 - Eerste generatie
1947-1950 - Tweede generatie
1951-1953 - Derde generatie
1954-1957 - Vierde generatie
1958 - Kapitän P1
1959 - Kapitän P2
1964 - Kapitän A
1969 - Kapitän B

26-06-2007 om 14:17 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opel Kapitan 1951
Klik op de afbeelding om de link te volgen Opel Kapitan 1951

26-06-2007 om 14:14 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda Buggy MTX 1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen Skoda Buggy MTX 1970

eind jaren zestig begon een groep enthousiastelingen aan de bouw van hun droom.hun honger naar rzceautos werd gestild in de MTX werkplaatsen van de firma Metalex,een specialist in metaallak.
de autos werden gefinancierd uit winst van Metalex. metertijd werden de werkplaatsen steedsprofesioneler en waren ongeevenaard ten ooste van Duitsland.vanaf 1970 produceerden zij kleine oplages van de tweezitter MTX Skoda Buggy (4x2) , de eerste Tjechische autocros special ,met onderdelen uit de Skoda 100/110.
in 1973 kwam de Buggy MTX 2-02 (met dezelfde technische specificaties) op de markt, in 1988 gevolgd door de MTX 2-04 met een motor uit de Lada 1600 er was ook een MTX Beach Buggy.
in mei 1992 voltooide MTX het prototype van de Verold Bagheera met onderdelen uit de Skoda Favorit.

26-06-2007 om 14:11 geschreven door skodaman




vervolg op skodaman2
  • skodaman2

  • Come And See On skodaman2
  • skodaman2

  • kom ook eens kijken op skodaman2
  • skodaman2

  • Zoeken in blog


    Categorieën


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!