Foto
Foto
Foto
Foto
Over mijzelf
Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
20-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wanderer W24 1938
Klik op de afbeelding om de link te volgen Wanderer W24 1938
De W24 leek een verkleinde uitgave van de W23.
de auto had een 1767cc viercilindermotor en haalde een topsnelheid van 105km

20-07-2007 om 12:55 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wanderer W25 Roadster 1936
Klik op de afbeelding om de link te volgen Wanderer W25 Roadster 1936
de Wanderer W25 leek heel wat , maar in de practijk viel de auto zwaar tegen
hij had een compressormotor, maar de motor bleek helaas niet erg betrouwbaar en daarom werden er slechts 250 stuks van verkocht.
Ferdinand Porsche had de compressormotor voor de sportwagen getekend.
de zescilinder had een inhoud van 1963cc en een vermogen van 85pk, voldoende voor een top van 145km

20-07-2007 om 12:51 geschreven door skodaman


19-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercury 114 Coupe 1946
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Mercury 114 Coupe 1946

Mercury
op 2 Februari 1942 nam de Americaanse regering de fabrieksvooraad van Mercury in beslag.
ze werden voor het leger ingezet .
precies vier jaar later,op 2 Februari 1946, kwam de Mercury terug op de markt.
maar nu stond de auto in de showroom van Lincoln-dealers.
uiterlijk was de auto nauwelijks veranderd, maar onder de motorkap ronkte een geheel nieuwe V8 .
de zescilinderinhoud bedroeg 3916cc en het vermogen 100pk/3800tpm.

19-07-2007 om 20:17 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Mercury 114 Tudor Sedan 1946
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Mercury 114 Tudor Sedan 1946

19-07-2007 om 20:14 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Mercury Station Wagon 1946
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Mercury Station Wagon 1946

19-07-2007 om 20:12 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda 706 RT 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen Skoda 706 RT 1962

19-07-2007 om 10:21 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Soda 706 RT AKV 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen Soda 706 RT AKV 1962

19-07-2007 om 10:19 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. International Harvester Truck 1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen  International Harvester Truck 1959

19-07-2007 om 10:15 geschreven door skodaman


18-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Standard Oil of California, 1948
Klik op de afbeelding om de link te volgen Standard Oil of California, 1948

18-07-2007 om 21:11 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Great Northern Railway, 1946
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Great Northern Railway, 1946

18-07-2007 om 21:07 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Comet 36 1936
Klik op de afbeelding om de link te volgen Comet 36 1936

18-07-2007 om 21:03 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Studebakker Gt Hawk 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Studebakker Gt Hawk 1958
de opvolger van de President Speedster was de Hawk.
hij had een nieuwe grill en modieuze vinnetjes op de achterspatborden.
de Gt Hawk haalde met zijn  2779cc zescilinder een top van 140km.
met de 4.7-liter V8 motor zonder compressor reed de auto ruim 170, terwijl de montage van een compressor de topsnelheid op ruim 200km bracht

18-07-2007 om 12:40 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Custom 1952
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Ford Custom 1952
de Custom was in 1952 de duurste Ford.

18-07-2007 om 12:37 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Packard Super 8 1938
Klik op de afbeelding om de link te volgen Packard Super 8 1938
deze vijfpersoons Packard werd in 1938 gepresenteerd .
het model werd aangedreven door een V12 motor.

18-07-2007 om 12:34 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oldsmobile Six Club Coupe 1938
Klik op de afbeelding om de link te volgen Oldsmobile Six Club Coupe 1938
in 1938 was een Oldsmobile met zecilindermotor te herkennen aan de horizontale spijltjes van de grill.
een achtcilindermotor had een geruite grill.

18-07-2007 om 12:30 geschreven door skodaman


17-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sunbeam Harrington 1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen Sunbeam Harrington  1963

de Harrington was niet anders dan een Alpine met een vast kunststofdak en een opgevoerde motor.
de carrossiebouwer Harrington was verantwoordelijk voor de bodys en George Hartwell zorgde voor de motoren met 90 tot 104pk/6000tpm.
achterin was er voldoende ruimte voor twee volwassenen.
de laatste 250 wagens werden op de markt gebracht als Harrington Le Mans, na een goedeprestatie van de auto op dit circuit in 1962.

17-07-2007 om 10:48 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pontiac Super Chief 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen Pontiac Super Chief 1957

17-07-2007 om 10:37 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Messerschmitt KR 200 BT 1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 

Messerschmitt KR 200 BT 1955
onder de plastic koepel van deze Messerschitt  kon het genadeloos warm worden.
daarom werden veel wagens van een linnen kap voorzien.
de auto had geen kofferruimte.

17-07-2007 om 10:35 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kaiser Frazer Manhattan1951
Klik op de afbeelding om de link te volgen Kaiser Frazer Manhattan1951
De Kaiser Frazer Manhattan was de luxe-uitvoering van de Deluxe.
de auto werd gekenmerkt door zijn brede schroomlijsten,grote wieldoppen en brede bumpers.
 
deze wagen kon ook met een Hydra-Matic automaat van General Motors worden geleverd.

17-07-2007 om 10:28 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alfa Romeo 8C 2300 1931
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Alfa Romeo 8C 2300 1931
Alfa Romeo 8C is een reeks sportwagens met 8 cilinders gebouwd in de jaren 30 door het Italiaanse automerk Alfa Romeo. In 2004 werd een concept wagen gebouwd met de naam 8C Competizione.

 8C 2300
Tussen 1931 en 1934 werd de 8C 2300 motor gemaakt, ter vervanging van de succesvolle 6C 1750. De motor, ontworpen door Vittorio Jano, had 8 cilinders in lijn en een cilinderinhoud van 2336 cc. De motor werd zowel gebruikt in een spider met korte wielbasis,de Torpedo met lange wielbasis als een speciale eenzitter gebouwd voor Grand Prix racing. Een maximaal vermogen van 180 pk en een topsnelheid van 225 km/u werden uit deze 8 cilinder gehaald. Prestaties die van deze wagen de meest succesvolle racewagen uit zijn tijd maakte. De Alfa Romeo 8C 2300 won onder andere de Mille Miglia (1000 mijl), viermaal de 24 uur van Le Mans, de 24 uur van Spa-Francorchamps, ...

 

17-07-2007 om 10:19 geschreven door skodaman




vervolg op skodaman2
  • skodaman2

  • Come And See On skodaman2
  • skodaman2

  • kom ook eens kijken op skodaman2
  • skodaman2

  • Zoeken in blog


    Categorieën


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!