Simca Huit Sport 1950 De Simca Huit Sport werd in 1949 gepresenteerd. De carrosserie was afkomstig van Facel Metallon die later zelf autos ging bouwen onder de naam Facel Vega. De 1221cc viercilinder leverde 50pk/4800tpm.
In 1936 prezenteerde fiat de eerste dwergauto die in serie werd geproduceerd, de fiat 500. dit model werd één van de mijlpalen in de autogeschiedenis. de kleine tweezitter groot genoeg voor een complete italiaanse familie met hond en bagage had een watergekoelde zijklepper met 569cc . het model werd in de volksmond topolino, kleine muis , genoemd. het model zou vrijwel onveranderd tot 1955 worden gebouwd.
Op de autotentoonstelling in Milaan prezenteerde Fiat de 508C Balilla. Dit model moest de auto zijn die voor iedereen bereikbaar was. het was een kleine, goedkope wagen met een 995cc motor.
Steyr 50/55 1939 Steyr bouwde voor de tweede wereldoorlog in totaal 28 verschillende modellen. een van de toppers was de Steyr 50/55, die sprekend op een Volkswagen leek. van dit model, dat tussen 1936 en 1940 werd geproduceerd, zijn totaal ongeveer 13.000 exemplaren verkocht.
DKW f 89 CABRIO 1951 De DKW F89 werd gebouwd van 1949 tot en met 1954. hij had een 2 cilinder in lijn tweetaktmotor van 684cc. zijn topsnelheid was 100km/h. het vermogen was 23pk bij 4500tpm. hij had een gewicht van 850kg. van de DKW F89 Meisterklasse Cabrio liepen er 5.010 exemplaren van de band
DKW Saksen viel na de Tweede Wereldoorlog onder het communistische Oost-Duitse regime, maar een groot aantal ingenieurs, technici en verantwoordelijken weken uit naar het Beierse Ingolstadt waar ze zich vestigden in buiten gebruik gestelde kazernes. Auto-Union DKW ging er door met de bouw van voorwielaangedreven wagens met een tweetaktmotor. Eén van de laatste modellen was deze F91, die werd aangedreven door een 34pk sterke 896cc-krachtbron die hem een topsnelheid van ongeveer 120km/u opleverde. De F91 Sonderklasse' was voorzien van een handgeschakelde vierbak, die door het nog steeds vertrouwde H-rooster geleid werd middels een pook aan de stuurkolom. De F91 was voor zijn tijd een erg dynamische wagen met een uitzonderlijk weggedrag, dat hem ook in de autosport successen opleverde. Hoewel de tweetaktmodellen goed presteerden, ging de populariteit van het concept aan het begin van de jaren zestig fors achteruit. DKW zag zich dan ook genoodzaakt z'n eerste "ponton"-model, de F102, uit te rusten met een viertakt viercilindermotor. Auto Union en Volkswagen (die tegen die tijd de controle hadden) zagen zich zelfs verplicht om het merk Audi weer op de markt te brengen om duidelijk te maken dat met de tweetakttechnologie gebroken werd. Audi was immers het enige van de vier merken dat nog voor de oorlog auto's had gebouwd met een viertaktmotor en vierwielaandrijving. Het merk Audi nam bij zijn nieuwe lancering een door DKW veelvuldig gebruikte slagzin over "Vorsprung durch Technik". Die slogan gebruikt de autobouwer uit Ingolstadt nog steeds.
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.