Toen de BMW 850i begin 90er jaren op de markt kwam, was hij een van de vooruitstrevendste autos van zijn tijd. Voor het eerst was er een auto te koop voorzien van een twaalfcilinder met een 6-bak. Ook nieuw waren het in de voorstoelen geïntegreerde gordelsysteem, de Integral achteras en de combinatie van dimlicht, grootlicht en mistlicht in de klapkoplampen. De 850i was naar wens leverbaar met viertrapsautomaat of handgeschakelde zesbak.
Ford Mustang 1964 De Mustang kon worden besteld met een V6 of een V8 motor. In het eerste geval had de motor een cilinderinhoud van 3273cc en leverde hij een vermogen van 122pk/4400tpm. De standaard V8 motor daarentegen had een inhoud van 4728cc en leverde 203pk/4400tpm...
Ford Mustang Shelby GT-500 1967 De GT 500 deelde de carrosserie met de GT 350. Het verschil zat in de motor. Zo had de V8 motor van de 500 een inhoud van maar liefst 7003cc terwijl de GT 350 slechts 4728cc bezat...
Tegen 1969 werd de Mustang groter en zwaarder. De nieuwe Mustangs waren bijna 4 inches langer. Andere modellen waren de Grande, de Mach 1, de Boss 302 en de Boss 429. De Grande was gebaseerd op de hardtop Coupé. Bij deze auto lag de nadruk op de luxe, zowel het interieur als het exterieur. Bij de Mach 1 daarentegen lag de nadruk op de prestaties met details die aan de racerij waren ontleend. Ook de Mach 1 had het luxe interieuw van de Grande en voorzien van een matzwarte motorkap met agressief ogende luchthappers en een opvallende striping...
Simca Huit 8 Sedan 1948 Tot 1949 had de Huit een viercilindermotor met 1089cc en 32pk. Daarna had de bestuurder 1221cc en 40pk tot zijn beschikking, waarmee een topsnelheid kon worden bereikt van 120km/uur.
Simca Huit Sport 1950 De Simca Huit Sport werd in 1949 gepresenteerd. De carrosserie was afkomstig van Facel Metallon die later zelf autos ging bouwen onder de naam Facel Vega. De 1221cc viercilinder leverde 50pk/4800tpm.
In 1936 prezenteerde fiat de eerste dwergauto die in serie werd geproduceerd, de fiat 500. dit model werd één van de mijlpalen in de autogeschiedenis. de kleine tweezitter groot genoeg voor een complete italiaanse familie met hond en bagage had een watergekoelde zijklepper met 569cc . het model werd in de volksmond topolino, kleine muis , genoemd. het model zou vrijwel onveranderd tot 1955 worden gebouwd.
Op de autotentoonstelling in Milaan prezenteerde Fiat de 508C Balilla. Dit model moest de auto zijn die voor iedereen bereikbaar was. het was een kleine, goedkope wagen met een 995cc motor.
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.