Citroen 11 BL Cabriolet 1939 Hoewel de geniale constructie van deze wagen van 1934 dateert, bleef hij tot 1957 in productie. En niet omdat er geen opvolger voor was, maar domweg omdat de wagen nog te veel aanhangers had. De oersterke Traction Avant is er in een versie met koffer en een met wiel achterop. Er zijn ook Commerciale en Familiale-uitvoeringen geleverd. Vooral in de jaren zeventig waren de Tractions erg gewild in studentenkringen. Coupés en cabrio's zijn alleen voor de oorlog geproduceerd. Een van de populairste klassieke auto's in ons land.
Soort: sedan Aantal cilinders: 4 Cilinderinhoud: 1911 Vermogen: 46/3800 en 59/4000 Topsnelheid: 115-120 Chassis: zelfdragend Productiejaar: 1934-1957 Productieaantallen: 759.123
De 2CV ontvangt voor '55 zowaar een tweede achterlicht! In 1954 komt er een grotere motor beschikbaar, die in het type AZ komt (AZU als bestel). Het lange roldak - tot net boven de kentekenplaat - krijgt in december 1956 een grotere achterruit en weer een jaar later is er een metalen kofferdeksel leverbaar op het luxe model AZLP. Daardoor moet het roldak op die L-typen ingekort worden, maar dat overkomt een jaar later ook de andere Eenden. In 1960 ('61 voor de bestel) wijkt de bekende ribbelkap.
Soort: sedan Aantal cilinders: 2 Cilinderinhoud: 375 en 425 Vermogen: 9/3500 en 12/3500 Topsnelheid: 65 en 70 Chassis: dragend/chassis Productiejaar: 1955-1961 Productieaantallen: (tot '61): 128.685, AZ (tot '71):1.732.798
Het Modeljaar 1968 brengt een nieuw front voor de ID/DS; voortaan heeft de auto dubbele ronde koplampen (automatisch in hoogte verstelbaar!) achter glas, bovendien krijgt de DS standaard de fameuze met het stuur meedraaiende koplampen (een optie voor de ID). In 1974 lost de CX de ID/DS af, na 1.456.115 gebouwde exemplaren.
type DS / ID ID19 DS / ID DS19 DS / ID DS23 i.e. bouwjaren 1956-1961 1955-1961 1971-1974 bouwwijze 4 cil.,lijn 4 cil.,lijn 4 cil.,lijn cilinderinhoud 1911 cc 1911 cc 2347 cc brandstof benzine benzine benzine aandrijving voor voor voor vermogen 70 pk/4500 tpm 70 pk/4500 tpm 130 pk/5250 tpm lengte 481 cm 481 cm 490 cm breedte 173 cm 173 cm 180 cm hoogte 147 cm 147 cm 147 cm massa - 1215 kg - topsnelheid 140 km/h 140 km/h 188 km/h acceleratie - - 10,8 s
Toen de BMW 850i begin 90er jaren op de markt kwam, was hij een van de vooruitstrevendste autos van zijn tijd. Voor het eerst was er een auto te koop voorzien van een twaalfcilinder met een 6-bak. Ook nieuw waren het in de voorstoelen geïntegreerde gordelsysteem, de Integral achteras en de combinatie van dimlicht, grootlicht en mistlicht in de klapkoplampen. De 850i was naar wens leverbaar met viertrapsautomaat of handgeschakelde zesbak.
Ford Mustang 1964 De Mustang kon worden besteld met een V6 of een V8 motor. In het eerste geval had de motor een cilinderinhoud van 3273cc en leverde hij een vermogen van 122pk/4400tpm. De standaard V8 motor daarentegen had een inhoud van 4728cc en leverde 203pk/4400tpm...
Ford Mustang Shelby GT-500 1967 De GT 500 deelde de carrosserie met de GT 350. Het verschil zat in de motor. Zo had de V8 motor van de 500 een inhoud van maar liefst 7003cc terwijl de GT 350 slechts 4728cc bezat...
Tegen 1969 werd de Mustang groter en zwaarder. De nieuwe Mustangs waren bijna 4 inches langer. Andere modellen waren de Grande, de Mach 1, de Boss 302 en de Boss 429. De Grande was gebaseerd op de hardtop Coupé. Bij deze auto lag de nadruk op de luxe, zowel het interieur als het exterieur. Bij de Mach 1 daarentegen lag de nadruk op de prestaties met details die aan de racerij waren ontleend. Ook de Mach 1 had het luxe interieuw van de Grande en voorzien van een matzwarte motorkap met agressief ogende luchthappers en een opvallende striping...
Simca Huit 8 Sedan 1948 Tot 1949 had de Huit een viercilindermotor met 1089cc en 32pk. Daarna had de bestuurder 1221cc en 40pk tot zijn beschikking, waarmee een topsnelheid kon worden bereikt van 120km/uur.
Simca Huit Sport 1950 De Simca Huit Sport werd in 1949 gepresenteerd. De carrosserie was afkomstig van Facel Metallon die later zelf autos ging bouwen onder de naam Facel Vega. De 1221cc viercilinder leverde 50pk/4800tpm.
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.