Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
autonostalgie met pin ups
vervolg van skodaman
29-08-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat Abarth 1000 TCR Groupe 5 1968
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Fiat Abarth 1000 TCR Groupe 5 1968

Carlo Abarth kon van elke brave familie-auto een koersmachine maken. Dat deed hij doorgaans met Fiats en Simcas. De eerste die hij grondig onder handen nam was de Fiat 600.
De fabriekscarrosserieen bleven goed als die van de Fiat 600 te herkennen, maar de motoren hadden een cilinderinhoud van 750cc, 850cc en zelfs 1000cc ( respectivelijk 747, 847 of 982cc )

 

29-08-2007 om 08:27 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat X1/9 Abarth Prototipo 1974
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat X1/9 Abarth Prototipo..1974

29-08-2007 om 08:21 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat X1/9 Abarth Prototipo 1974
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat X1/9 Abarth Prototipo 1974

29-08-2007 om 08:20 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (7 Stemmen)
>> Reageer (0)
28-08-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat Abarth 124 Rallye 1975
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat Abarth 124 Rallye.. 1975

28-08-2007 om 23:08 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat Abarth 124 Rallye 1975
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat Abarth 124 Rallye  1975

28-08-2007 om 23:07 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat Abarth 131 Mirafiori 1977
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat Abarth 131 Mirafiori ..1977

28-08-2007 om 23:06 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat Abarth 131 Mirafiori 1977
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat Abarth 131 Mirafiori 1977

28-08-2007 om 23:04 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Citroen 11 BL Cabriolet 1939
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Citroen 11 BL Cabriolet.. 1939

28-08-2007 om 14:17 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Citroen 11 BL Cabriolet 1939
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Citroen 11 BL Cabriolet 1939
Hoewel de geniale constructie van deze wagen van 1934 dateert, bleef hij tot 1957 in productie. En niet omdat er geen opvolger voor was, maar domweg omdat de wagen nog te veel aanhangers had. De oersterke Traction Avant is er in een versie met koffer en een met wiel achterop. Er zijn ook Commerciale en Familiale-uitvoeringen geleverd. Vooral in de jaren zeventig waren de Tractions erg gewild in studentenkringen. Coupés en cabrio's zijn alleen voor de oorlog geproduceerd. Een van de populairste klassieke auto's in ons land.
 
 
Soort: sedan Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 1911 Vermogen: 46/3800 en 59/4000
Topsnelheid: 115-120 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1934-1957 Productieaantallen: 759.123
 

28-08-2007 om 14:16 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Citroën 2CV 1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen Citroën 2CV.. 1959

28-08-2007 om 14:15 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Citroën 2CV 1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen Citroën 2CV 1959

De 2CV ontvangt voor '55 zowaar een tweede achterlicht! In 1954 komt er een grotere motor beschikbaar, die in het type AZ komt (AZU als bestel). Het lange roldak - tot net boven de kentekenplaat - krijgt in december 1956 een grotere achterruit en weer een jaar later is er een metalen kofferdeksel leverbaar op het luxe model AZLP. Daardoor moet het roldak op die L-typen ingekort worden, maar dat overkomt een jaar later ook de andere Eenden. In 1960 ('61 voor de bestel) wijkt de bekende ribbelkap.
 
 
Soort: sedan Aantal cilinders: 2
Cilinderinhoud: 375 en 425 Vermogen: 9/3500 en 12/3500
Topsnelheid: 65 en 70 Chassis: dragend/chassis
Productiejaar: 1955-1961 Productieaantallen: (tot '61): 128.685, AZ (tot '71):1.732.798
 

28-08-2007 om 14:14 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Citroen DS 23 IE 1974
Klik op de afbeelding om de link te volgen Citroen DS 23 IE ..1974

28-08-2007 om 14:12 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Citroen DS 23 IE 1974

Het  Modeljaar 1968 brengt een nieuw front voor de ID/DS;
voortaan heeft de auto dubbele ronde koplampen (automatisch in hoogte verstelbaar!) achter glas, bovendien krijgt de DS standaard de fameuze met het stuur meedraaiende koplampen (een optie voor de ID). In 1974 lost de CX de ID/DS af, na 1.456.115 gebouwde exemplaren.

type DS / ID ID19 DS / ID DS19 DS / ID DS23 i.e.
bouwjaren 1956-1961 1955-1961 1971-1974
bouwwijze 4 cil.,lijn 4 cil.,lijn 4 cil.,lijn
cilinderinhoud 1911 cc 1911 cc 2347 cc
brandstof benzine benzine benzine
aandrijving voor voor voor
vermogen 70 pk/4500 tpm 70 pk/4500 tpm 130 pk/5250 tpm
lengte 481 cm 481 cm 490 cm
breedte 173 cm 173 cm 180 cm
hoogte 147 cm 147 cm 147 cm
massa - 1215 kg -
topsnelheid 140 km/h 140 km/h 188 km/h
acceleratie - - 10,8 s 

 

28-08-2007 om 14:11 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
27-08-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes 500SL 1997
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercedes 500SL 1997

27-08-2007 om 23:24 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW 850i 1994
Klik op de afbeelding om de link te volgen

BMW 850i 1994

Toen de BMW 850i begin 90er jaren op de markt kwam, was hij een van de vooruitstrevendste auto’s van zijn tijd. Voor het eerst was er een auto te koop voorzien van een twaalfcilinder met een 6-bak. Ook nieuw waren het in de voorstoelen geïntegreerde gordelsysteem, de Integral achteras en de combinatie van dimlicht, grootlicht en mistlicht in de klapkoplampen.
De 850i was naar wens leverbaar met viertrapsautomaat of handgeschakelde zesbak.

 

27-08-2007 om 23:23 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Mustang Mach 1.. 1973
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Mustang Mach 1.. 1973

27-08-2007 om 23:20 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Mustang 1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford  Mustang 1964
De Mustang kon worden besteld met een V6 of een V8 motor.
In het eerste geval had de motor een cilinderinhoud van 3273cc en leverde hij een vermogen van 122pk/4400tpm.
De standaard V8 motor daarentegen had een inhoud van 4728cc en leverde 203pk/4400tpm...

27-08-2007 om 09:51 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Mustang Shelby GT-350 1967
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Mustang Shelby GT-350 1967
Carroll Shelby toverde de Mustang om tot een echte racewagen in de GT 350 leverde de motor tot 350pk...

27-08-2007 om 09:51 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Mustang Shelby GT-500 1967
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Mustang Shelby GT-500 1967
De GT 500 deelde de carrosserie met de GT 350.
Het verschil zat in de motor.
Zo had de V8 motor van de 500 een inhoud van maar liefst 7003cc terwijl de GT 350 slechts 4728cc bezat...

27-08-2007 om 09:51 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Mustang Mach 1.. 1969
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ford  Mustang Mach 1.. 1969

Tegen 1969 werd de Mustang groter en zwaarder. De nieuwe Mustangs waren bijna 4 inches langer. Andere modellen waren de Grande, de Mach 1, de Boss 302 en de Boss 429.
De Grande was gebaseerd op de hardtop Coupé. Bij deze auto lag de nadruk op de luxe, zowel het interieur als het exterieur. Bij de Mach 1 daarentegen lag de nadruk op de prestaties met details die aan de racerij waren ontleend. Ook de Mach 1 had het luxe interieuw van de Grande en voorzien van een matzwarte motorkap met agressief ogende luchthappers en een opvallende striping...

27-08-2007 om 09:50 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)


Foto

Foto



Foto

Over mijzelf
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.

kom eens kijken op deel 1 van skodaman
  • skodaman

  • kom ook eens kijken op skodaman3
  • skodaman3

  • Gastenboek
  • Krásný den .
  • Hartelijke groetjes en een aangename zondag
  • Vriendelijke groetjes
  • Een herftgroetje
  • Warme,lieve weekendgroetjes

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Zoeken in blog



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!