Toen MG zijn MGA bouwde, een nauwelijks geveerde sportwagen met weinig ruimte en een lawaaiige motor, kwam Sunbeam met zijn nieuwe Alpine. In tegenstelling tot de MGA had de Sunbeam een zelfdragende carrosserie, draairaampjes in de portieren, twee gemakkelijke stoelen en 13' wielen. De Alpine-fans vonden het 'shocking' en huilden bijna toen de auto ook nog vinnen kreeg. De motor kreeg in 1965 een vijfmaal gelagerde krukas. We geven de prijzen voor de cabrio-uitvoeringen. De GT coupé doet ruim tien procent minder.
Soort: cabriolet en coupé Aantal cilinders: 4 Cilinderinhoud: 1494, 1592 en 1725 Vermogen: 78/5300-94/5500 Topsnelheid: 150-165 Chassis: zelfdragend Productiejaar: 1959-1968 Productieaantallen: 69.251
Sunbeam IMP1967 De IMP Sport had dezelfde motor als de Stiletto, maar was met zijn 751kg ruim 41kg zwaarder. De motor was een 875cc en had een bovenliggende nokkenas en leverde 60pk/6000tpm
Carlo Abarth kon van elke brave familie-auto een koersmachine maken. Dat deed hij doorgaans met Fiats en Simcas. De eerste die hij grondig onder handen nam was de Fiat 600. De fabriekscarrosserieen bleven goed als die van de Fiat 600 te herkennen, maar de motoren hadden een cilinderinhoud van 750cc, 850cc en zelfs 1000cc ( respectivelijk 747, 847 of 982cc )
Citroen 11 BL Cabriolet 1939 Hoewel de geniale constructie van deze wagen van 1934 dateert, bleef hij tot 1957 in productie. En niet omdat er geen opvolger voor was, maar domweg omdat de wagen nog te veel aanhangers had. De oersterke Traction Avant is er in een versie met koffer en een met wiel achterop. Er zijn ook Commerciale en Familiale-uitvoeringen geleverd. Vooral in de jaren zeventig waren de Tractions erg gewild in studentenkringen. Coupés en cabrio's zijn alleen voor de oorlog geproduceerd. Een van de populairste klassieke auto's in ons land.
Soort: sedan Aantal cilinders: 4 Cilinderinhoud: 1911 Vermogen: 46/3800 en 59/4000 Topsnelheid: 115-120 Chassis: zelfdragend Productiejaar: 1934-1957 Productieaantallen: 759.123
De 2CV ontvangt voor '55 zowaar een tweede achterlicht! In 1954 komt er een grotere motor beschikbaar, die in het type AZ komt (AZU als bestel). Het lange roldak - tot net boven de kentekenplaat - krijgt in december 1956 een grotere achterruit en weer een jaar later is er een metalen kofferdeksel leverbaar op het luxe model AZLP. Daardoor moet het roldak op die L-typen ingekort worden, maar dat overkomt een jaar later ook de andere Eenden. In 1960 ('61 voor de bestel) wijkt de bekende ribbelkap.
Soort: sedan Aantal cilinders: 2 Cilinderinhoud: 375 en 425 Vermogen: 9/3500 en 12/3500 Topsnelheid: 65 en 70 Chassis: dragend/chassis Productiejaar: 1955-1961 Productieaantallen: (tot '61): 128.685, AZ (tot '71):1.732.798
Het Modeljaar 1968 brengt een nieuw front voor de ID/DS; voortaan heeft de auto dubbele ronde koplampen (automatisch in hoogte verstelbaar!) achter glas, bovendien krijgt de DS standaard de fameuze met het stuur meedraaiende koplampen (een optie voor de ID). In 1974 lost de CX de ID/DS af, na 1.456.115 gebouwde exemplaren.
type DS / ID ID19 DS / ID DS19 DS / ID DS23 i.e. bouwjaren 1956-1961 1955-1961 1971-1974 bouwwijze 4 cil.,lijn 4 cil.,lijn 4 cil.,lijn cilinderinhoud 1911 cc 1911 cc 2347 cc brandstof benzine benzine benzine aandrijving voor voor voor vermogen 70 pk/4500 tpm 70 pk/4500 tpm 130 pk/5250 tpm lengte 481 cm 481 cm 490 cm breedte 173 cm 173 cm 180 cm hoogte 147 cm 147 cm 147 cm massa - 1215 kg - topsnelheid 140 km/h 140 km/h 188 km/h acceleratie - - 10,8 s
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.