Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
autonostalgie met pin ups
vervolg van skodaman
05-09-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari 250 GTO 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ferrari 250 GTO 1962

 Ferrari en autosport zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Begin jaren zestig neemt Il Commendatore aan internationale Gran Turismo races deel met de 250 GT SWB (wat staat voor Short Wheel Base). Die auto is echter niet snel genoeg, wat voornamelijk aan de minder gunstige aërodynamica ligt, want de 3-liter V12 perst er in race-trim 280 pk uit. Tijd voor een snellere machine dus. Dat ligt echter minder eenvoudig dan men zou denken.
In 1962 vaardigt de FIA namelijk de regel uit, dat alle deelnemende auto’s in het GT-kampioenschap tevens als gewone productieauto leverbaar moeten zijn. Enzo Ferrari kan dus niet simpelweg een geheel nieuwe racewagen ontwikkelen, zonder er ook een serieproductiemodel van te ontwikkelen. Hij is echter niet voor één gat te vangen, dus verzint hij een list: op het chassis van de 250 GT SWB ontwikkelt hij in samenwerking met Giotto Bizzarrini een uiterst aërodynamische carrosserie, met een zo veel mogelijk dichte neus (met de drie kenmerkende, afsluitbare koelluchtopeningen) en een geïntegreerde spoilerrand aan de achterzijde. Zo ontstaat de fameuze 250 GTO, waarbij de O staat voor Omologato – gehomologeerd. En daarmee zijn meteen de bedoelingen met het model duidelijk: deelname aan het GT-kampioenschap.
De V12 met dry-sump-smering wordt voor het slopende gebruik op circuits opgevoerd tot 290 pk bij een onvoorstelbare 7.400 tpm. Daarmee is een topsnelheid van meer dan 250 km/h mogelijk; de acceleratie van 0 naar 100 is in ongeveer 6 seconden achter de rug. De GTO beschikt over een vijfversnellingsbak, zeer bijzonder in die dagen. De portierruiten bestaan slechts uit kunststof ruitjes, met schuifjes. Bumpers ontbreken volledig, net als geluidsisolatie in het interieur.
Omdat Ferrari claimt dat de GTO niets meer dan een variant op de SWB is, hoeft hij niet de voor de homologatie vereiste honderd straat-exemplaren te bouwen. Daarvoor offert hij zelfs de bij Ferrari-racers gebruikelijke, geheel onafhankelijke achterwielophanging op ten gunste van de simpeler achterasconstructie van de SWB. De laatste GTO’s (met een iets andere carrosserie en een sterkere V12 motor met 300 pk bij 7.700 tpm) worden in 1964 gebouwd, wat het totaal op 39 exemplaren brengt.
 

05-09-2007 om 18:48 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari 246 GT Dino1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Ferrari 246 GT Dino1970
Nadat de 2.0liter V6 van Dino tot 2418cc was uitgeboord, ondstond de Dino 246, waarbij de cijfers nu de betekenis 2.4 lier en zecilinder hadden.
In 1974 verscheen de GTS die echter geen echte cabriolet  maar een  Targa was.

05-09-2007 om 18:46 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari 512 BB 1976
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ferrari 512 BB 1976
De 512 BB (Berlinetta Boxer) is de opvolger van de 365 GT4 BB. Deze auto werd in 1976 geintroduceerd. Er zijn in totaal 929 exemplaren geproduceerd. Vanaf 1981 werd er een injectiesysteem toegepast. Deze versie werd de 512 BBi gedoopt. Er zijn in totaal 1007 exemplaren van de 512 BBi geproduceerd.

Motor type 4942cc, 12 cylinders, 24 kleppen
Vermogen 340 PK bij 6800 toeren/min.
Versnelling 5 bak, handgeschakeld.
Gewicht 1580 kilo.
Topsnelheid 283 kilometer per uur

05-09-2007 om 18:39 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Honda Accord 1996
Klik op de afbeelding om de link te volgen Honda Accord 1996

05-09-2007 om 18:36 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
04-09-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. MUGEN HONDA CIVIC 1995
Klik op de afbeelding om de link te volgen   MUGEN HONDA CIVIC 1995

04-09-2007 om 22:43 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PIAA HONDA CIVIC 1995
Klik op de afbeelding om de link te volgen PIAA HONDA CIVIC 1995

04-09-2007 om 22:41 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Austin SEVEN 1926
Klik op de afbeelding om de link te volgen Austin Seven 1926
De beroemdste Austin was ongetwijfeld de Seven, die in  1922 werd gepresenteerd.
De auto koste in die tijd 225 dolar, evenveel als de prijs van een motorfiets met zijspan.
In totaal heefd Austin  290.924 Sevens gebouwd .
De eerste autos van dit model kwamen in juli 1922 uit de fabriek.
De 696cc motor werd al na enkele maanden vervangen door een viercilinder met 747cc.

04-09-2007 om 19:31 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Austin Seven Swallow 1929
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Austin Seven Swallow 1929

De pas 21 jarige Lyons maakte samen met zijn vriend William Walmsley zijspannen van goede kwaliteit, maar al snel richtte ze zich op een andere gebieden. Ze zagen in de opkomst van de auto meer brood en gingen carrosseriën bouwen voor merken als Austin, Fiat en Standard.

De meest succesvolle koetswerken waren voor de Austin Seven. In 1931 verhuisde Swallow Sidecar naar Coventry, waar Lyons en Walmsley in 1931 met de bouw van eigen auto´s begonnen.

04-09-2007 om 19:22 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Packard Convertible Sedan 1939
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Packard Convertible Sedan 1939
Deze Packard Convertible werd in 1938 gepresenteerd .
Het model werd aangedreven door een V12 motor.

04-09-2007 om 09:47 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar SS100 Coupe1938
Klik op de afbeelding om de link te volgen Jaguar SS100 Coupe1938

04-09-2007 om 09:44 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar xk140 Drophead Coupe 1954
Klik op de afbeelding om de link te volgen Jaguar xk140 Drophead Coupe 1954
U moet twee keer kijken om een xk 140 van een 120 te kunnen onderscheiden.
De 140 heefdt zwaardere bumpers en minder spijltjes in de grille.
de 3442cc motor leverde 190 of 213pk en ook nu waren er drie modellen: Roadster (3.354stuks),Cabriolet (2.889 stuks) en Coupe (2.808 stuks).

04-09-2007 om 09:43 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lincoln Premiere 1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lincoln Premiere 1960
De Premiere was een nieuw model dat in 1956 tussen de goedkope Capri en de dure , nieuwe Continental Mark II was geplaatst.
De V8 motor had inmiddels een inhoud van 6031cc en leverde 304pk.
In 1960 werden alle Lincolns standaard voorzien van bekrachtigde remmen, stuurbekrachteging, verwarmingen ( lach nu niet ) een elektriche klok.

04-09-2007 om 09:40 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
03-09-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar E Type xke 1961
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Jaguar E Type xke 1961

De Jaguar E-type of ook Jaguar XK-E is een model van autoconstructeur Jaguar Cars waarvan tussen 1961 en 1974 3 generaties gebouwd werden. De E-type betekende een revolutie in het ontwerp, de prestaties en de besturing van sportwagens. De prijs lag een stuk lager dan die van de concurrerende modellen waardoor de verkoop hoog lag. Op 14 jaar tijd werden meer dan 70.000 exemplaren verkocht. De Jaguar E-type staat op de eerste plaats in de Top sportwagens van de jaren 60 -lijst.

03-09-2007 om 22:48 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari 365 Daytona 1971
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ferrari 365 Daytona 1971

In oktober 1968 stond er een nieuwe Berlinetta op het Parijse salon, de 365 GTB4 Daytona, wat dus betekende dat de wagen een 4390 cm3 motor met vier bovenliggende nokkenassen had. Opgepast als U een spyder tegen komt, want de kans is heel groot dat het een opengezaagde coupé betreft. De opgegeven prijzen hebben betrekking op de gesloten typen. De toevoeging 'Daytona' kwam niet van Ferrari zelf, maar werd door de pers bedacht.
 
 
Soort: coupé en cabriolet Aantal cilinders: V12
Cilinderinhoud: 4390 Vermogen: 352/7500
Topsnelheid: 240 Chassis: buizenchassis
Productiejaar: 1968-1973 (Spyder 1969-1973) Productieaantallen: 1.300 en 123
 

03-09-2007 om 22:43 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford GT 40...2005
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford GT 40...2005

03-09-2007 om 19:20 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Honda-Accord-jtcc-Sportscar .. 1997
Klik op de afbeelding om de link te volgen Honda-Accord-jtcc-Sportscar .. 1997

03-09-2007 om 19:17 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Honda-Accord-jtcc-Sportscar 1997
Klik op de afbeelding om de link te volgen Honda-Accord-jtcc-Sportscar  1997

03-09-2007 om 19:15 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chevrolet CAMARO RS 1967
Klik op de afbeelding om de link te volgen Chevrolet CAMARO RS 1967
De Camaro deelde zijn carrosserie met de Pontiac Firebird en samen namen ze het met redelijk succes op tegen de immens populaire Ford Mustang

03-09-2007 om 10:44 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chevrolet Camaro SS 1967
Klik op de afbeelding om de link te volgen Chevrolet Camaro SS 1967
In 1967 presenteerde Chevrolet de Camaro als concurent voor de Ford Mustang.
De auto werd een succes, maar kon het toch niet winnen van de Ford Mustang waarvan in 1967.... 472.121 exemplaren werden verkocht.

03-09-2007 om 10:41 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Marcos 1800 GT 1964
In 1964 kwam Marcos met een model dat jarenlang zou worden gebouwd .
De wagen had een kunstof body op een houten chasis en een viercilindermotor.
Deze kwam van Ford en had 1498cc, 1599cc of 1650cc.
De koper kon ook voor een 1778cc Volvo motor kiezen.

03-09-2007 om 10:38 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)


Foto

Foto



Foto

Over mijzelf
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.

kom eens kijken op deel 1 van skodaman
  • skodaman

  • kom ook eens kijken op skodaman3
  • skodaman3

  • Gastenboek
  • Krásný den .
  • Hartelijke groetjes en een aangename zondag
  • Vriendelijke groetjes
  • Een herftgroetje
  • Warme,lieve weekendgroetjes

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Zoeken in blog



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!