Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
autonostalgie met pin ups
vervolg van skodaman
08-09-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toyota BJ 4x4 1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen Toyota BJ  4x4 1955

08-09-2007 om 20:46 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Citroën SM 1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Citroën SM 1970

Het verstandshuwelijk van Citroën en Maserati begint zijn vruchten af te werpen. In 1970 verrast Citroën ons namelijk met de extravagante coupé SM, die een door Maserati ontwikkelde 2.670 cc V6 met 170 pk in het vooronder heeft. Daarmee zijn een sprint van 0 naar 100 km/h in 8,9 seconden en een top van 220 km/h mogelijk. Ook de versnellingsbak is afkomstig van Maserati.
De SM is enkele centimeters langer dan de DS (4,89 m) en bezit een opvallend front met 6 vierkante koplampen èn de kentekenplaat achter een groot afdekglas. Ook hier is de bekende hydropneumatische Citroën-vering aanwezig, evenals voorwielaandrijving en een snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Het stuur kent nog een bijzonderheid: het keert – ook in stilstand – automatisch terug naar de middenstand. Later (in 1972) wordt de motor voorzien van injectie, waardoor het vermogen stijgt tot 175 pk. Tot 1975 worden in totaal 12.920 exemplaren van de excentrieke Citroën SM vervaardigd.
 

TECHNISCHE GEGEVENS
 bouwjaren 1970-1975
 bouwwijze 6 cil.,V
 cilinderinhoud 2670 cc
 brandstof benzine
 aandrijving voor
 vermogen 170 pk/5500 tpm
 koppel -
 lengte 489 cm
 breedte 183 cm
 hoogte 132 cm 
 massa 1450 kg
 topsnelheid 220 km/h
 acceleratie 8,9 s 
 productieaantal 12.920

08-09-2007 om 13:37 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche 911 1996
Klik op de afbeelding om de link te volgen Porsche 911 1996

08-09-2007 om 13:35 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Honda Civic 1978
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Honda Civic 1978

motor: 1238 cc 4 cilinder watergekoelde 4 takt met bovenliggende nokkenas, motor dwarsgeplaatst en voorwielaandrijving
prestaties: 60 pk bij 5500 onw/min topsnelheid 140 km/u

 

08-09-2007 om 13:33 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alfa Romeo 158.. 1938
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Alfa Romeo 158.. 1938

08-09-2007 om 10:46 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alfa Romeo 158 1938
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Alfa Romeo 158 1938

De 158, door sportievelingen liefkozend "Alfetta" genoemd, is een door Gioacchino Colombo op vraag van Enzo Ferrari ontworpen eenzitter uit 1937. Zijn motor en chassis liggen geheel in de lijn van de Alfa Romeo-traditie.
Met zijn 1500 cm3 en zijn ranke lijn lijkt de 158 maar een klein autootje naast zijn concurrenten met hun cilinderinhouden van meer dan 4500 cm3. Maar dankzij zijn wendbaarheid maakt hij het de "monsters" van die tijd behoorlijk lastig. Bij zijn debuut in Livorno in 1938 behaalt de 158 de 1ste, 2de en 7de plaats. In 1939 en 1940 finisht hij alweer als 1ste in de Coppa Acerbo, de Coppa Ciano en de Grand Prix van Tripoli.

Motor : 8 cilinders in lijn, lichtmetalen bibloc
Cilinderinhoud: 1479 cm3
Vermogen : 195 pk bij 7200 toeren/min. (1938); 225 pk bij 7500 toeren/min. (1939); 425 pk (1951)
Topsnelheid : 232 km/u (1938); 270 km/u (1947-48); 290 km/u (1950); 305 km/u (1951, de 159)

08-09-2007 om 10:44 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Simca Gordini T11 1947
Klik op de afbeelding om de link te volgen Simca Gordini T11 1947
De Simca Gordini werd opgericht door Henri-Théodore Pigozzi - Amédée Gordini

08-09-2007 om 10:40 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cisitalia D 46 1948
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Cisitalia D 46  1948
 
`Cisitalia`, Consorzio Industriale Sportive Italia, is de naam van een Italiaans automerk dat in 1946 werd opgericht door Piero Dusio. Het zorgde na de Tweede Wereldoorlog mee voor het heropleven van de autosport in Italië. In de jaren 1930 racete Piero Dusio in zijn vrije tijd reeds met Alfa Romeo`s en Maserati`s en na de Tweede Wereldoorlog besloot hij om zijn eigen racewagens te gaan bouwen. Gebruik makend van relatief goedkope Fiat onderdelen werd samen met Dante Giacosa, de ontwerper van de Fiat Topolino, de Cisitalia D46 racewagen. De eerste race met de D46, de Coppa Brezzi in Turijn in 1946, werd meteen gewonnen. Dankzij de successen van de D46, zowel op economisch vlak als bij het racen, werd besloten om een volwaardige Grand Prix wagen te ontwikkelen. Carlo Abarth, de oprichter van Abarth en toen werkzaam voor Cisitalia, bracht Dusio in contact met Ferdinand Porsche en samen met diens ingenieurs werd de Porsche 360 Cisitalia gebouwd. Op basis van de D46 werd in 1947 de Cisitalia 202 gebouwd.

08-09-2007 om 00:32 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maserati 4 CLT 1948
Klik op de afbeelding om de link te volgen Maserati 4 CLT 1948

08-09-2007 om 00:27 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Talbot Lago T26 C 1950
Klik op de afbeelding om de link te volgen Talbot Lago T26 C 1950

08-09-2007 om 00:26 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cooper T20 Bristol 1952
Klik op de afbeelding om de link te volgen Cooper T20 Bristol  1952

08-09-2007 om 00:24 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
07-09-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BRM T 15 Mk1 V16 1953
Klik op de afbeelding om de link te volgen BRM T 15 Mk1 V16 1953

BRM
( british racing motors ) wordt in 1947 door Peter Berthon en Raymond Mays, die ook in de jaren 30 ERA in het leven hadden geroepen,opgezet.
De eerste Grand Prix BRM , uit 1949 is waarschijnlijk de meest geavanceerde racewagen van die tijd.
Deze is uitgerust met en V16 motor en had een vermogen van 485pk bij 12000tpm.
Jammer genoeg was hij erg kwetsbaar en werd al snel vervangen

07-09-2007 om 14:46 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gordini T32 1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen Gordini T32  1956

07-09-2007 om 14:42 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lancia D-50 Ferrari 1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lancia D-50 Ferrari 1956
De Lancia’s Sport D20, D23, D24 en D25 krijgen eind 1953 gezelschap van de D50-racewagen voor de Formule 1: een monoposto met enkele voor die tijd unieke constructies.
Zo is de achtcilinder V-motor schuin in het chassis gemonteerd, waardoor de cardanas links naast de coureur en niet onder zijn stoel door naar achteren loopt. Deze oplossing maakt het mogelijk om in vergelijking met de concurrenten een aanzienlijk lager zwaartepunt te realiseren.
Zowel de motor als de dwars achter de achteras gemonteerde transmissiegroep vormt een integraal onderdeel van het chassis. Deze constructie – die later door andere fabrikanten wordt overgenomen – is niet alleen gewichtsbesparend, maar draagt ook bij tot een grotere sterkte en stijfheid van het chassis.
De brandstofvoorraad is verdeeld over drie tanks: twee hoofdtanks aan de zijkanten van de wagen en een derde, kleinere tank achterin, ter hoogte van de schouders van de coureur.

07-09-2007 om 11:55 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes 180 1953
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Mercedes 180  1953

In augustus 1953 werd met het type 180 - interne benaming W 120 - de eerste Mercedes-Benz personenauto met een koetswerk in pontonvorm voorgesteld.

07-09-2007 om 11:52 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes Benz 300 SLR 1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Mercedes Benz 300 SLR 1955

Naast het engagement met de herwerkte racewagen W 196 in de Formule 1 sloeg Mercedes-Benz in 1955 met de toerwagen 300 SL en de nieuw ontwikkelde racewagen 300 SLR de weg naar nieuwe overwinningen in. Tot de fabrieksrijders behoorden naast Juan Manuel Fangio, Karl Kling en Hans Herrmann ook de Brit Stirling Moss en de Italiaan Piero Taruffi.

07-09-2007 om 11:50 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
06-09-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes Benz 190 SL1955..
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Mercedes Benz 190 SL1955..

06-09-2007 om 23:22 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes Benz 190 SL1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Mercedes Benz 190 SL1955

Net zoals de 300 SL op basis van bestaande componenten was ontstaan, werd ook op basis van het type 180 een sportief model ontwikkeld - de 190 SL.

06-09-2007 om 23:21 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes Benz 230 SL 1963..
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercedes Benz 230 SL 1963..

06-09-2007 om 23:18 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes Benz 230 SL 1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Mercedes Benz 230 SL 1963
De opvolger van de 190 SL was de 230 SL, die zich onderscheidde door zijn kenmerkend pagodedak en een zescilindermotor van 2,3 liter.

 

06-09-2007 om 23:17 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)


Foto

Foto



Foto

Over mijzelf
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.

kom eens kijken op deel 1 van skodaman
  • skodaman

  • kom ook eens kijken op skodaman3
  • skodaman3

  • Gastenboek
  • Krásný den .
  • Hartelijke groetjes en een aangename zondag
  • Vriendelijke groetjes
  • Een herftgroetje
  • Warme,lieve weekendgroetjes

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Zoeken in blog



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!