In 1984 bracht Peugeot de 205 GTi op de markt, een 1580 cm3 injectiemotor met 105pk. De GTi was alleen leverbaar als 3-deurs. Als klap op de vuurpijl bracht Peugeot als homologatiemodel de 205 Turbo 16 Rally 4WD uit. Door veranderingen in het reglement bij de WRC verviel de klasse waarin Peugeot meedeed met dit model. Het ging toen de woestijnrally Parijs-Dakar rijden met de auto. Tegenwoordig is het een veel gezochte auto waar liefhebbers een grote som geld voor willen neerleggen.
Transporter is de naam voor een bestelwagen van de Duitse autofabrikant Volkswagen, die intern bekend staat als Typ 2 (de Volkswagen Kever heette intern Typ 1). Sinds 1990, met de komst van de T4 variant, is Transporter ook als naam geregistreerd. Voor de diverse modellen zijn door de jaren heen diverse bijnamen gebruikt, waarbij VW-Bus de algemeen gebruikte is.
Onder de naam Typ 2 zijn inmiddels 5 varianten op de markt gebracht, van T1 tot T5. Typ 2 is dus, in tegenstelling tot wat nog wel eens wordt gedacht, niet synoniem met een T2-bus.
De Typ 2 is het tweede model dat door het naoorlogse Volkswagen geproduceerd werd; eerder fabriceerde het bedrijf alleen de Volkswagen Kever. De productie begon in 1950. Het model kan worden beschouwd als de voorloper van busjes voor personen- en goederenvervoer. In de jaren zestig en zeventig werd de Typ 2 een populair hippiebusje, voornamelijk omdat het veel ruimte bood voor personen en levensmiddelen.
Austin Healey Sprite 1959 De Austin Healey Sprite was de Healey voor de gewone man . In totaal liepen er 129.350 exemplaren van de band Deze wagen werd ook frogeye of kikkeroog genoemddoor zijn opvalende lichten.
Packard Carribean 1955 De duurste Packard was de Caribbean Cabriolet van 1955. Deze Cabriolet koste toen 5.995 Dollar. Het dubbele van een vierdeurs Packard Clipper.
Packard Carribean 1956 In 1955 werd de duurste Packard, de Caribbean,een zelfstandige serie met meerdere modellen. Maar helaas was het ook de minst verkochte! In totaal wisselden slechts 263 Coupes en 276 Cabriolets van eigenaar.
In de jaren 50 neemt het merk, dankzij de actieve inzet van Gianni Lancia, voor het eerst deel aan diverse takken van autosport. De sportieve inzet varieert van geprepareerde standaardautos voor toerwagenwedstrijden (Aurelia sedan en Granturismo) tot speciaal gebouwde voertuigen voor races in de Sportcategorie en de Formule 1. In alle klassen behaalt Lancia uitstekende resultaten.
Het verstandshuwelijk van Citroën en Maserati begint zijn vruchten af te werpen. In 1970 verrast Citroën ons namelijk met de extravagante coupé SM, die een door Maserati ontwikkelde 2.670 cc V6 met 170 pk in het vooronder heeft. Daarmee zijn een sprint van 0 naar 100 km/h in 8,9 seconden en een top van 220 km/h mogelijk. Ook de versnellingsbak is afkomstig van Maserati. De SM is enkele centimeters langer dan de DS (4,89 m) en bezit een opvallend front met 6 vierkante koplampen èn de kentekenplaat achter een groot afdekglas. Ook hier is de bekende hydropneumatische Citroën-vering aanwezig, evenals voorwielaandrijving en een snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Het stuur kent nog een bijzonderheid: het keert ook in stilstand automatisch terug naar de middenstand. Later (in 1972) wordt de motor voorzien van injectie, waardoor het vermogen stijgt tot 175 pk. Tot 1975 worden in totaal 12.920 exemplaren van de excentrieke Citroën SM vervaardigd.
TECHNISCHE GEGEVENS bouwjaren 1970-1975 bouwwijze 6 cil.,V cilinderinhoud 2670 cc brandstof benzine aandrijving voor vermogen 170 pk/5500 tpm koppel - lengte 489 cm breedte 183 cm hoogte 132 cm massa 1450 kg topsnelheid 220 km/h acceleratie 8,9 s productieaantal 12.920
motor: 1238 cc 4 cilinder watergekoelde 4 takt met bovenliggende nokkenas, motor dwarsgeplaatst en voorwielaandrijving prestaties: 60 pk bij 5500 onw/min topsnelheid 140 km/u
De 158, door sportievelingen liefkozend "Alfetta" genoemd, is een door Gioacchino Colombo op vraag van Enzo Ferrari ontworpen eenzitter uit 1937. Zijn motor en chassis liggen geheel in de lijn van de Alfa Romeo-traditie. Met zijn 1500 cm3 en zijn ranke lijn lijkt de 158 maar een klein autootje naast zijn concurrenten met hun cilinderinhouden van meer dan 4500 cm3. Maar dankzij zijn wendbaarheid maakt hij het de "monsters" van die tijd behoorlijk lastig. Bij zijn debuut in Livorno in 1938 behaalt de 158 de 1ste, 2de en 7de plaats. In 1939 en 1940 finisht hij alweer als 1ste in de Coppa Acerbo, de Coppa Ciano en de Grand Prix van Tripoli.
Motor : 8 cilinders in lijn, lichtmetalen bibloc Cilinderinhoud: 1479 cm3 Vermogen : 195 pk bij 7200 toeren/min. (1938); 225 pk bij 7500 toeren/min. (1939); 425 pk (1951) Topsnelheid : 232 km/u (1938); 270 km/u (1947-48); 290 km/u (1950); 305 km/u (1951, de 159)
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.