Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
autonostalgie met pin ups
vervolg van skodaman
12-09-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aston Martin DBR9 2005
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Aston Martin DBR9 2005

De nieuwe Aston Martin DB9 heeft een prachtig klinkende V12-motor met niet minder dan 450 pk. Daarmee haalt hij prestaties waarover niemand te klagen heeft, en ook zijn weggedrag is fabelachtig.
Advertisement 
 
 Maar dat is niet de reden waarom wij met plezier 150.000 euro zouden ophoesten voor de DB9 (als we ze hadden): wij vallen gewoon als een blok voor zijn supersexy lijnenspel.

12-09-2007 om 19:02 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VW Golf Group N 1990
Klik op de afbeelding om de link te volgen VW Golf Group N 1990

12-09-2007 om 19:00 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Audi Quatro V8 1990
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Audi Quatro V8 1990
Audi's eerste serieuze mededinger in het segment van de luxe-sedans waar BMW en Mercedes lang het alleenrecht hadden. Ook wel omschreven als een '100 met een V8 erin'. Het merk had veel succes in het DTM met de auto (dankzij die V8 en 4wd, ondanks het hoge gewicht), totdat de organisatie de auto illegaal verklaarde.

 

12-09-2007 om 18:58 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Braun Tyrell Honda 020 F1 1991
Klik op de afbeelding om de link te volgen Braun Tyrell Honda 020 F1 1991
De hoopvolle prestaties van de Japanse coureur Satoru Nakajima in 1990 .
Verzekerden Tyrrell in 1991 van de tiencilinderhonda motoren die aan de kant werden gezet door het team van Mclaren
Het gestelde vertrouwen en het nieuwe kapitaal zijn echter niet voldoende om de problemen van het team op te lossen.

12-09-2007 om 11:13 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lotus 98T 1988
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lotus 98T 1988
Lotus was opnieuw hoofdrolspeler in de formule 1 in het midden van de jaren tachtig met de rijzende ster van de autosport, de Braziliaan Ayrton Senna onbetwiste koning van de pole postions.

12-09-2007 om 11:11 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brabham BT50 1982
Klik op de afbeelding om de link te volgen Brabham BT50 1982
Met de Braziliaan Nelson Piquet herleven voor Brabham oude tijden.
De coureur uit Rio De Janeiro wint de wereldtitel in 1980 en wordt in 1981 wereldkampioen met de Brabham BT49, uitgerust met een Ford motor .
Hij helpt mee de BT50 af te stellen , aangedreven door een viercilinder turbomotor van BMW.
Vanaf 1982 is zijn teamgenoot Riccardo Patrese, die eerste wordt in de Grand Prix van Monte Carlo.

12-09-2007 om 11:08 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
11-09-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brabham-Repco BT19 1966
Klik op de afbeelding om de link te volgen Brabham-Repco BT19  1966

11-09-2007 om 19:50 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brabham bt 20 1966
Klik op de afbeelding om de link te volgen Brabham  bt 20 1966
In 1966 werd Jack Brabham wereldkampioen met de Brabham BT 20
Deze V8 leverde bijna 275pk bij 8200tpm, weinig voor die tijd.
Het karige vermogen werdt ruimschoots gecompenseerd door het gewicht in de wagen: 530kg, ten opzichte van de 680/700kg van de concurrentie.
 

11-09-2007 om 19:49 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BRP-1 1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen BRP-1  1964

11-09-2007 om 19:46 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opel rekord 1954
Klik op de afbeelding om de link te volgen Opel rekord 1954
In 1952 had Ford veel succes geboekt met zijn  nieuwe Taunus 12M .
Opel antwoordde met de Opel Olympia Rekord, die tegen het eind van 1953 kon worden geleverd.

11-09-2007 om 13:50 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opell olympia 1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen Opell olympia 1956

11-09-2007 om 13:44 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opell olympia Rekord 1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen Opell olympia Rekord 1956

11-09-2007 om 13:43 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.opel rekord 1956 cabrio
Klik op de afbeelding om de link te volgen Opel Rekord Cabrio 1956

11-09-2007 om 13:42 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opel Rekord 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen Opel Rekord 1957

11-09-2007 om 13:39 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opel Rekord P1 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Opel Rekord P1 1962
De Opel Rekord P1 werd gemaakt  in de periode 1957-1962. In totaal zijn er 884.855 gemaakt.  Ze werden gemaakt met 3 verschillende motoren: 1200cc, 1500cc, en een 1700cc.   

De 1200cc werd gemaakt van 1959 tot 1962
De 1500cc werd gemaakt van 1957 tot 1960
De 1700cc werd gemaakt van 1959 tot1962

11-09-2007 om 13:35 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opel Rekord "R3" A 1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Opel Rekord "R3" A 1963
De Opel Rekord "R3" A werd in mei 1963 voorgesteld aan het publiek. Daar waar zijn voorgangers een barokke stijl hadden, viel de A op door zijn simpele, en toch sierlijke, lijnvoering. Deze was grotendeels gebaseerd op het uiterlijk van de Chevrolet Chevy II van 1962. De Rekord A was in verschillende uitvoeringen leverbaar:

2-deurs coach
4-deurs sedan
Coupé
Cabriolet (op basis van de coupé, geproduceerd door Autenrieth en Deutsch)
Car-A-Van
Bestelwagen

Techniek
De techniek was nog van de oude stempel. Het motorblok was nog gebaseerd op de techniek die werd gebruikt in de Olympia van 1937. Het is een viercilinder in rij. Dit blok maakt gebruik van een onderliggende nokkenas en dus lange klepstoters kent. In 1500 cc uitvoering betekende dit 63 SAE PK, de 1700 cc had 68 SAE PK. Tevens was er nog een "S" uitvoering van de 1700 cc, deze gaf 76 SAE PK. Dit gaf topsnelheden van 128,135 en 146km/h. Tevens was er de mogelijkheid tot een 6 cilinder, de 2600 cc uit de Kapitein. Deze werd enkel geleverd in de 4-deurs en coupé en bracht het tot 100 pk, goed voor een topsnelheid van 165, respectievelijk 170km/h

 

11-09-2007 om 13:32 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Sierra RS 500 GR5.. 1987
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ford Sierra RS 500 GR5.. 1987
Van de Sierra werden  twee sportieve versies door Ford op de markt gebracht. De eerste was de Sierra XR4i. Het was een opvallende auto die alleen leverbaar was in de kleuren wit, zwart en lichtblauw. De XR4i-uitvoering was voorzien van lichtmetalen velgen, een grote achterspoiler en grotere bumpers. De XR4i was leverbaar met een 2.8 of 2.9 V6 motor. Het tweede sportieve model was de Cosworth. Deze versie was leverbaar met een 2.0 motor

 

11-09-2007 om 11:27 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Sierra RS 500 GR5 1987
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Sierra RS 500 GR5 1987

11-09-2007 om 11:25 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Porsche 959 1985
 In 1983 zorgt Porsche voor een sensatie door op de IAA van dat jaar de ‘Gruppe B’ te onthullen. Officieel nog een prototype, maar al gauw blijkt dat Porsche het vierwielaangedreven model op basis van de 911 daadwerkelijk op de markt wil brengen. In 1985 is het zover: de 959 gedoopte supersportwagen is gereed voor serieproductie.
De carrosserie is vergeleken met de 911 flink breder geworden, en de neus met de klassieke ronde koplampen is helemaal gladgestreken. Aan de achterzijde siert een enorme, in het koetswerk geïntegreerde spoiler het markante achterlijf van de 959. Geheel nieuw voor Porsche is de vierwielaandrijving, die enkele jaren later (vanaf 1988) ook wordt geleverd op de gewone 911-modellen.

PORSCHE 959 1985
Onder de motorkap ligt de bekende boxer-zescilinder, nu met een cilinderinhoud van 2.849 cc en dubbele turbo. Deze krachtpatser perst er 450 pk uit, waarmee de 959 in een bloedstollende 3,7 seconden naar de 100 km/h sprint. De topsnelheid ligt op 320 km/h. De 959 staat standaard op Bridgestone banden met runflat-techniek. Daarmee kan zelfs bij een lekke band nog even doorgereden worden. Een waarschuwingssysteem geeft een melding indien de bandenspanning van één van de banden daalt. Ook een zesversnellingsbak is standaard, evenals in hoogte verstelbare schokdempers, die de bodemvrijheid van de 959 automatisch aan de snelheid aanpassen.
De 959 bewijst op indrukwekkende wijze het potentieel dat nog altijd in de 911 schuilt, en geeft critici die menen dat de 911 op sterven na dood is, het nakijken. In 1986 wint de 959 zelfs de loodzware rally Parijs-Dakar.

type 959 
bouwjaren 1985-1986
bouwwijze 6 cil.,boxer
cilinderinhoud 2849 cc
brandstof benzine
aandrijving vierwiel
vermogen 450 pk/6500 tpm
koppel 500 Nm/5500 tpm
lengte 426 cm
breedte 184 cm
hoogte 120 cm
wielbasis 227 cm
massa 1450 kg
topsnelheid 320 km/h
acceleratie 3,7 s
productieaantal 220
 

11-09-2007 om 11:23 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
10-09-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vauxhall Corsa SRi 2006
Klik op de afbeelding om de link te volgen Vauxhall Corsa SRi 2006

10-09-2007 om 21:53 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)


Foto

Foto



Foto

Over mijzelf
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.

kom eens kijken op deel 1 van skodaman
  • skodaman

  • kom ook eens kijken op skodaman3
  • skodaman3

  • Gastenboek
  • Krásný den .
  • Hartelijke groetjes en een aangename zondag
  • Vriendelijke groetjes
  • Een herftgroetje
  • Warme,lieve weekendgroetjes

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Zoeken in blog



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!