Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
autonostalgie met pin ups
vervolg van skodaman
19-09-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cadillac Eldorado 1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen Cadillac Eldorado 1956

19-09-2007 om 23:02 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Citroén 20 DS break 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen Citroén 20 DS break 1972

19-09-2007 om 19:58 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (6 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volga m22D Ambulance 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen Volga m22D Ambulance 1962

19-09-2007 om 19:56 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Peugeot 403 break 1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen Peugeot 403 break 1960

19-09-2007 om 19:55 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vw ambulance 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen VW Ambulance 1958

19-09-2007 om 19:53 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Saab 92B 1949
Klik op de afbeelding om de link te volgen Saab 92B 1949
De Saab 92 was de eerste productiewagen.
Hij had een gedeelde voorruit, een achterruit uit één stuk glas, maar nog geen kofferdeksel.
De Saab is jarenlang, wat carrosserie betreft, vrijwel onveranderd gebleven.
Het model werd alleen in details verbeterd.
Zo kreeg de wagen in 1953 een kofferdeksel.

19-09-2007 om 11:36 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Saab 93B 1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Saab 93B 1956
Met de Saab 93 zette de fabriek een grote stap voorwaarts.
Onder de motorkap ronkte nu een driecilinder tweetaktmotor.
Deze motor was nu niet langer dwars in het chassis geplaatst.
De tweecilinder had een inhoud van 748cc en leverde een vermogen van 33pk/4200tpm.

19-09-2007 om 11:34 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Saab 96B 1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen Saab 96B 1960
De opvolger van de Saab 93 was de Saab 96 met de Saab 95 als stationcaruitvoering.
De driecilindermotor had nu een inhoud van 841cc en een vermogen van 38pk/4250tpm.
Vanaf 1967 kon er ook een Ford V4 motor met 1498cc en 68pk/5500tpm worden ingebouwd.

19-09-2007 om 11:32 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Saab Sonett II 1966
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Saab Sonett II 1966
Van de Saab Sonett II werden 1.510 stuks afgeleverd met veel rustiger V4 motor uit de Taunus 12M.
Deze V4 had een inhoud van 1498cc en een vermogen van 65pk/6000tpm.
De Sonett II had een kunstof carrosserie die door de Malmo Flygindustri was geproduceerd.

19-09-2007 om 11:30 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Saab Sonett III 1970
De Saab Sonett III was speciaal voor de Amerikaanse markt bestemd.
De pers velde echter een vernietigend oordeel.
Ondanks de slechte recesies werden de meeste exemplaren van de Saab Sonett III in Amerika verkocht.

19-09-2007 om 11:27 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
18-09-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Land Rover Discovery 1994
Klik op de afbeelding om de link te volgen Land Rover Discovery 1994
De Discovery verscheen voor het eerst in 1989 op de IAA.
Hij was de opvolger van drie prototypen, waarvan er één op de NEC 1986 getoond was als de Range Rover Olympic.
De auto had een Range Rover carrosserie.
De firma wilde reageren op de groeiende populariteit van Japanse tereinwagens.
De verkoop van de driedeurs Discovery ( ook een vijfdeurs na de NEC 1990 ) kwam pijnlijk langzaam op gang

18-09-2007 om 14:23 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Auto Union DKW Munga1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen Auto Union DKW Munga1957
In 1957 werd een civiele uitvoering van de Auto Union DKW Munga geintroduceerd.
De open carrosserie van de auto had aanvankelijk vier zitplaatsen ( de Munga 4 ) later zes zitplaatsen ( de Munga 6 ) en weer later ook acht zitplaatsen ( de Munga 8 ).
De naam Munga was een afkorting van Mehrzweck-Universal-Gelandefahrzeug Mit Allrad-Antrieb.
De laatste exemplaren werden in december 1968 door het leger afgenomen.
Van de DKW Munga werden in totaal 46.750 stuks gebouwd.
Ze werden vervangen door de VW Iltis.

18-09-2007 om 14:17 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen Auto Union-DKW M(unga)
De DKW Munga had een 896cc 3 cilindertweetaktmotor 38pk/4200.
In 1958 werd de cilinderinhoud vergroot tot 980cc 44pk/4500 de top lag op 101km.
Via een vierversnellingsbak en reductie met twee overbrengingsverhoudingen werd de aandrijfkracht op de vier wielen overgebracht

18-09-2007 om 14:14 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Studebaker Pickup Truck 1951
Klik op de afbeelding om de link te volgen Studebaker Pickup Truck 1951

18-09-2007 om 14:12 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chevrolet Apache 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Chevrolet Apache 1958

18-09-2007 om 14:11 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
17-09-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Borgward B 611 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Borgward B 611 1958

De B 1500 F was de eerste Borgward welke vanaf de fabriek werd geleverd met een zogeheten frontstuurcabine (een rechte voorkant). Het had een laadvermogen van 1650 kg en was uitgerust met een 4 cilinder 1493 cc. benzinemotor van 60 pk of een 1758 cc. dieselmotor van 42 pk.  Vanaf 1959 werd de type aanduiding B 611 gebruikt. Dit model, dat tot aan het eind werd geproduceerd, was leverbaar als pick-up, gesloten bestel en als personenbusje, de BO 611.

17-09-2007 om 21:51 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mack Fire Truck 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mack Fire Truck 1957

17-09-2007 om 21:49 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Steyr Diesel 380 1950
Klik op de afbeelding om de link te volgen Steyr Diesel 380  1950

17-09-2007 om 21:46 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pontiac Safari Wagon 1976
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Pontiac Safari Wagon 1976
De Pontiac Parisienne was een achterwielaangedreven automodel van automerk Pontiac die zich in het hogere segement van de markt situeerde.

De Amerikaanse Parisienne was enkel als 4-deurs te verkrijgen in 2 versies: een Brougham sedan en een Safari stationwagen. Het model kende veel succes tot de stopzetting in 1986. De stationwagen bleef tot 1989 in productie onder de naam Pontiac Safari.

 

17-09-2007 om 19:53 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Buick Sedan 1928
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Buick Sedan 1928

17-09-2007 om 19:51 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)


Foto

Foto



Foto

Over mijzelf
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.

kom eens kijken op deel 1 van skodaman
  • skodaman

  • kom ook eens kijken op skodaman3
  • skodaman3

  • Gastenboek
  • Krásný den .
  • Hartelijke groetjes en een aangename zondag
  • Vriendelijke groetjes
  • Een herftgroetje
  • Warme,lieve weekendgroetjes

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Zoeken in blog



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!