Land Rover Discovery 1994 De Discovery verscheen voor het eerst in 1989 op de IAA. Hij was de opvolger van drie prototypen, waarvan er één op de NEC 1986 getoond was als de Range Rover Olympic. De auto had een Range Rover carrosserie. De firma wilde reageren op de groeiende populariteit van Japanse tereinwagens. De verkoop van de driedeurs Discovery ( ook een vijfdeurs na de NEC 1990 ) kwam pijnlijk langzaam op gang
Auto Union DKW Munga1957 In 1957 werd een civiele uitvoering van de Auto Union DKW Munga geintroduceerd. De open carrosserie van de auto had aanvankelijk vier zitplaatsen ( de Munga 4 ) later zes zitplaatsen ( de Munga 6 ) en weer later ook acht zitplaatsen ( de Munga 8 ). De naam Munga was een afkorting van Mehrzweck-Universal-Gelandefahrzeug Mit Allrad-Antrieb. De laatste exemplaren werden in december 1968 door het leger afgenomen. Van de DKW Munga werden in totaal 46.750 stuks gebouwd. Ze werden vervangen door de VW Iltis.
Auto Union-DKW M(unga) De DKW Munga had een 896cc 3 cilindertweetaktmotor 38pk/4200. In 1958 werd de cilinderinhoud vergroot tot 980cc 44pk/4500 de top lag op 101km. Via een vierversnellingsbak en reductie met twee overbrengingsverhoudingen werd de aandrijfkracht op de vier wielen overgebracht
De B 1500 F was de eerste Borgward welke vanaf de fabriek werd geleverd met een zogeheten frontstuurcabine (een rechte voorkant). Het had een laadvermogen van 1650 kg en was uitgerust met een 4 cilinder 1493 cc. benzinemotor van 60 pk of een 1758 cc. dieselmotor van 42 pk. Vanaf 1959 werd de type aanduiding B 611 gebruikt. Dit model, dat tot aan het eind werd geproduceerd, was leverbaar als pick-up, gesloten bestel en als personenbusje, de BO 611.
Pontiac Safari Wagon 1976 De Pontiac Parisienne was een achterwielaangedreven automodel van automerk Pontiac die zich in het hogere segement van de markt situeerde.
De Amerikaanse Parisienne was enkel als 4-deurs te verkrijgen in 2 versies: een Brougham sedan en een Safari stationwagen. Het model kende veel succes tot de stopzetting in 1986. De stationwagen bleef tot 1989 in productie onder de naam Pontiac Safari.
Bij een helikoptercrash in Schotland is oud-wereldkampioen rallyrijden Colin McRae omgekomen.
McRae was één van de vier personen aan boord van de helikopter, die allen zijn verongelukt. Ook zijn vijfjarig zoontje kwam om het leven. McRae bestuurde zijn eigen helikopter in de buurt van zijn woonplaats Lanark.
De 39-jarige Schot was één van de meest succesvolle rallyrijders ter wereld. Hij werd in 1995 wereldkampioen. In '96,'97 en 2001 eindigde hij als tweede. Hij won 25 WK-races. In 2006 zette hij een punt achter zijn rallyloopbaan.
In 1999 reed Ford rally's met de Focus WRC (300 pk, 2.0 liter Zetec 16-klepper met turbo, 4x4-aandrijving en sequentiële 6-bak). Dit is de auto van Colin McRae en Nicky Grist.
McLaren M23 1973 Nadat de M19 met pensioen wordt gestuurd vertrouwt McLaren op de M23, een racewagen met duidelijk scherpere lijnen die is gebazeerd op de auto die door McLaren was gebouwd voor de 500 Mijl van Indianapolis, en die gekenmerkt wordt door een wigvormige lijn en zijradiatoren in speciale uithollingen aan de zijkanten van de cockpit. Met de M23 schrijft Denis Hulme de Grand Prix van Zweden op zijn naam . Zijn team maat was toen de jonge Zuid Afrikaan Jody Scheckter.
Zeg Porsche en de meeste mensen denken onmiddellijk aan de 911. Al meer dan veertig jaar lang trouwens. Sinds in september 1963 het doek van het prototype van de auto is getrokken op de autosalon van Frankfurt, is de 911 waarschijnlijk het meest gewaardeerde model van de sportautobouwer uit Zuffenhaussen, Zuid-Duitsland. Eigenlijk had Porsche deze auto 901 willen noemen, maar toen Peugeot daar een stokje voor stak (zij hadden een patent op de nul in het midden), werd het 911. Het ontwerp is van Ferdinand Alexander Butzi Porsche, de oudste zoon van de baas Ferry Porsche. Hij had de neus van de 911 overigens al eerder aan een ander model toegekend, maar die auto haalde het productiestadium niet. De 911 gelukkig wel. De boxermotor van die auto ligt net als bij de 356 achterin en is nog altijd luchtgekoeld. Het is een teruggetunede versie van Porsches achtcilinder racemotor: hij moet het met twee cilinders minder doen. In september 1965 komt Porsche met een 911 Targa, een versie waarbij het dak als een paneel kan worden uitgenomen. De oorspronkelijke versie van de zescilinder heeft 1.991 cc en 130 pk, pas na 1967 verschijnen er versies met meer vermogen. Veel Porsche 356-klanten vinden de 911 overigens te duur. Reden voor de fabrikant om in 1965 met de 912 te komen: een versie met een 1.582 cc viercilinderversie van de boxermotor, goed voor 90 pk. In 1967 is de 911 trouwens ook leverbaar met Sportomatic halfautomaat, waarbij je niet hoefde te koppelen. Heel modern, maar het werkt niet altijd even goed en er worden dan ook niet gek veel 911s met dit systeem afgeleverd.
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.