Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
autonostalgie met pin ups
vervolg van skodaman
15-09-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche 911 S 1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 

Porsche 911 S 1965

 Zeg Porsche en de meeste mensen denken onmiddellijk aan de 911. Al meer dan veertig jaar lang trouwens. Sinds in september 1963 het doek van het prototype van de auto is getrokken op de autosalon van Frankfurt, is de 911 waarschijnlijk het meest gewaardeerde model van de sportautobouwer uit Zuffenhaussen, Zuid-Duitsland. Eigenlijk had Porsche deze auto 901 willen noemen, maar toen Peugeot daar een stokje voor stak (zij hadden een ‘patent’ op de nul in het midden), werd het 911. Het ontwerp is van Ferdinand Alexander ‘Butzi’ Porsche, de oudste zoon van de baas Ferry Porsche. Hij had de neus van de 911 overigens al eerder aan een ander model toegekend, maar die auto haalde het productiestadium niet. De 911 gelukkig wel. De boxermotor van die auto ligt net als bij de 356 achterin en is nog altijd luchtgekoeld. Het is een teruggetunede versie van Porsches achtcilinder racemotor: hij moet het met twee cilinders minder doen. In september 1965 komt Porsche met een 911 Targa, een versie waarbij het dak als een paneel kan worden uitgenomen. De oorspronkelijke versie van de zescilinder heeft 1.991 cc en 130 pk, pas na 1967 verschijnen er versies met meer vermogen. Veel Porsche 356-klanten vinden de 911 overigens te duur. Reden voor de fabrikant om in 1965 met de 912 te komen: een versie met een 1.582 cc viercilinderversie van de boxermotor, goed voor 90 pk. In 1967 is de 911 trouwens ook leverbaar met Sportomatic halfautomaat, waarbij je niet hoefde te koppelen. Heel modern, maar het werkt niet altijd even goed en er worden dan ook niet gek veel 911’s met dit systeem afgeleverd.

15-09-2007 om 11:15 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche Carrera RS 2.7L 1973
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Porsche Carrera RS 2.7L 1973

15-09-2007 om 11:13 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche Carrera RS 2.7L 1973
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Porsche Carrera RS 2.7L 1973

 Porsche presenteert in 1972 van haar 911 een nieuw topmodel: de snelle Carrera RS 2.7. Uiterlijk is de Carrera RS (waarbij RS staat voor Renn Sport) direct herkenbaar aan de opvallende ‘eendenstaart’ (die voor extra downforce moet zorgen bij hoge snelheden) en de wilde opschriften ‘Carrera’ op de flanken.
Het plaatwerk is net als het glas dunner uitgevoerd, wat een flinke gewichtsbesparing oplevert. Ook is het isolatiemateriaal weggelaten en zijn de roestvrijstalen bumpers vervangen door kunststof exemplaren. Het belangrijkste aan de Carrera RS is uiteraard de tot 2,7 liter opgeboorde zescilinder boxermotor. Deze levert dankzij mechanische benzine-inspuiting van Bosch 210 pk. De luchtgekoelde boxer vertoont veel overeenkomsten met de motoren zoals Porsche die gebruikt in de racerij. De topsnelheid bedraagt 240 km/h en de acceleratie van 0 naar 100 km/h neemt maar 5,8 seconden in beslag. Er worden in 1972/1973 slechts 1.590 exemplaren gebouwd.

type 911 Carrera RS 2.7 2.7
bouwjaren 1972-1973
bouwwijze 6 cil.,boxer
cilinderinhoud 2687 cc
brandstof benzine
aandrijving achter
vermogen 210 pk/6300 tpm
koppel 255 Nm/5100 tpm
lengte 410 cm
breedte 165 cm
hoogte 132 cm
wielbasis 227 cm
massa 1050 kg
topsnelheid 240 km/h
acceleratie 5,8 s
Productieaantal 1036
 

15-09-2007 om 11:12 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PORSCHE CARRERA RS 1973
Klik op de afbeelding om de link te volgen PORSCHE CARRERA RS 1973

15-09-2007 om 11:08 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PORSCHE CARRERA 1991
Klik op de afbeelding om de link te volgen PORSCHE CARRERA 1991

15-09-2007 om 11:07 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche Boxster
Klik op de afbeelding om de link te volgen Porsche Boxster

15-09-2007 om 11:05 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche Cayman S 2005
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Porsche Cayman S 2005

De op de Boxster gebaseerde 2-zitter heeft een nieuw ontwikkelde 6-cilinder boxermotor met een inhoud van 3,4-liter en een vermogen van 295 pk. De motor is in het midden geplaatst. De Boxster S heeft een 6-cilinder motor met een inhoud van 3,2-liter en een vermogen van maximaal 280 pk en een trekkracht van maximaal 340 Nm.. Met de handgeschakelde versnellingsbak haalt de Cayman S een topsnelheid van 275 km/u. De sprint van 0 naar 100 verloopt in 5,4 seconden.
Aan de achterzijde is een grote achterklep waarin 260 liter bagage past. In de voorklep is nog eens ruimte voor 150 liter. Voorts meldt Porsche dat in het interieur ook nog de nodige opbergruimte is.
Net als de nieuwe 911 is de Cayman S voorzien van het VarioCam-systeem dat voor een variabele nokkenas en kleptiming zorgt. Het PASM stabiliteitssysteem, dat op de nieuwe 911 debuteerde, is op de Cayman S als optie te koop.

15-09-2007 om 11:04 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche 356B 1600S Roadster Patrol Car
Klik op de afbeelding om de link te volgen


Porsche 356B 1600S Roadster Patrol Car

1959 markeerde een zeer belangrijk stadium in de evolutie van Porsche, met de verschijning van de 356 B, in huis getypeerd als de T5. Traditioneel gepresenteerd tijdens de Frankfurter autoshow van dat jaar, onderscheidde de B zich meteen van de voorgaande modellen door zijn markant gewijzigde frontpartij, waarin omwille van praktische redenen de koplampen en bumpers waren ‘gelift’. Het optrekken van de bumpers, 95 millimeter aan de voorzijde en niet minder dan 105 millimeter aan de achterkant, was vooral van belang om de carrosserie meer bescherming te bieden. De coupé werd uitgerust met tochtraampjes voor. Men begon voorts met de produktie en distributie van een nieuwe laag geprijsde open versie, genaamd de Roadster. Gebouwd door Drauz en d’Ieteren, had deze qua kap en afwerking dezelfde Spartaanse kenmerken als de Speedster, zij het met een betere beschutting tegen de wind (een hogere en bredere voorruit) en een ietwat gewijzigd interieur. Het T5 interieur was verbeterd met een nieuw stuurwiel en -schakelpook, een achterbank en andere details ter verbetering van de toch al zeer comfortabele passagiersruimte.

 

15-09-2007 om 00:36 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche 356 Carrera 2 Type 1 1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen Porsche 356 Carrera 2 Type 1 1963

15-09-2007 om 00:32 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche 356 Carrera 2 Type 1 1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Porsche 356 Carrera 2 Type 1 1963

We schrijven 1963 als de laatste ontwikkeling van de 356 in de vorm van het C- en SC-model verschijnt. Het motorengamma bleef beperkt tot twee stoterstangenmotoren van respectievelijk 75 en 95 pk, zij het dat de krachtige (en dure) 2 liter 130 pk nog wel leverbaar was. De belangrijkste wijziging zat echter onderhuids verborgen: na de eerste tweehonderd auto’s werden rondom de trommelremmen vervangen door schijfremmen, welke door ATE volgens een gebruikelijk concept geproduceerd werden. Wat verder volgde waren aanpassingen aan naven, velgen en wieldeksels, de stabilisatorstang voor (zwaarder), de verbinding tussen het stuurhuis en de stuurkolom en de synchronisatie van de versnellingsbak. Veren, stoelen, dashboard, ventilatie en andere details werden weer verbeterd. Natuurlijk was de 356 C de beste en meest doorontwikkelde versie van de gehele 356-reeks, maar het einde van het succesverhaal was toch in zicht. Sterker nog: in 1963 werd de 911 gepresenteerd, die als modernere en krachtigere auto geleidelijk de plaats van de gedateerde 356 in zowel de verkoopcijfers als de harten van de Porsche-fans overnam. Niettemin bleef de C in productie tot april 1965, toen het laatste exemplaar, een witte cabriolet, feestelijk van de band rolde in Zuffenhausen.

 

15-09-2007 om 00:29 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
14-09-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sunbeam Stiletto 1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen Sunbeam Stiletto 1970
De Sunbeam Stiletto werd van 1966 tot 1972 gebouwd .
Hij viel op door zijn dubbele koplampen en zijn vinyldak.
De 875cc motor had een bovenliggende nokkenas en leverde 60pk/6000tpm.

14-09-2007 om 22:27 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Datsun Pick up 720 1982
Klik op de afbeelding om de link te volgen Datsun Pick up 720 1982
In 1934 begon Nissan met de productie van Pick ups (4x2, en vanaf 1980 ook 4x4) gebaseerd op de gewone autos.
Deze wagens waren zowel met benzine als met diezelmotoren verkrijgbaar.
De Pick ups hadden tweedeurs cabines voor twee personen (lange carrosserie) of een tweedeurs cabine voor vier tot vijf inzittenden (dubbele cabine) .
 

14-09-2007 om 22:24 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toyota HiLux pick up 1980
Klik op de afbeelding om de link te volgen Toyota HiLux pick up 1980
De uitgebreide Hilux serie behoort tot de meeste succesvolle LU-V in de geschiedenis .
Mettertijd kregen deze autos een zekere naam op de markt voor vrijetijdsvoertuigen.
Het model werd gebouwd door een voormalig concurrent van Toyota, Hino en werd vanaf 1968 verkocht onder de naam Briska.
Nadat Toyota Hino had overgenomen, verkocht het de autos onder de eigen merknaam .

Tot de Hilux modellen behoorden een stationcar en een pick up.
In 1972 en 1978 werden de autos gemoderniseerd, maar behielden hun 1.6 en 2.0l benzinemotoren.
In 1979 kwam hier een 2.2l dieselmotor bij.
In datzelfde jaar bracht Toyota een 4x4 versie op de markt.
Naast de lijvige modellen was er nog een pick up en de double cab.

14-09-2007 om 22:22 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Peugeot 404 Pick Up 1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen


Peugeot 404 Pick Up 1964

De 404 verscheen in verschillende varianten. Naast de sedan (de 4-deurs versie) verscheen in 1961 een cabriolet en weer een jaar later een coupé. Ook werden een familiale (7 persoons), een break (Commerciale, Familiale en Break Super Luxe) en een pick-up versie geproduceerd, die als Camionnette en Fourgonnette werd verkocht.


 Motoren
De standaard motor was een 1.6 liter die benzine als brandstof had. In 1961 werd daar een injectiemotor aan toegevoegd. De 1,9 liter Diesel motor werd een van de meest succesvolle van dat moment en werd later ook in andere modellen van Peugeot gebruikt. Zelfs andere fabrikanten maakten er gebruik van. De 404 werd geleverd met een manuele 4-versnellingsbak en een versnellingshandle aan het stuur (de stuurversnelling). Later werd er ook een ZF automaat met 3 trappen ingebouwd.

 

14-09-2007 om 10:25 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Peugeot j7 1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Peugeot j7 1970

De J7, de enige besteller die volledig zelfstandig door Peugeot is ontworpen en ontwikkeld sinds de Tweede Wereldoorlog (en dus wél een echte leeuw), is toch wel enigszins in vergetelheid geraakt bij het grote publiek en dat is jammer, want het is in vele opzichten de perfecte bestelauto: praktisch, robuust, ruim en ongelofelijk veelzijdig. Bovendien is het een busje met een geweldig karakter.

In 1965 rolde de eerste J7 uit de fabriek en -geloof het of niet- zelfs tegenwoordig wordt de J7 nog steeds geproduceerd! Met name de buitenkant heeft in de loop der jaren wel enige face-lifts ondergaan, maar de basis is ongewijzigd.

Daarmee vestigt de J7 ook nog eens een record: het is de langst geproduceerde bedrijfsauto ter wereld.

 

14-09-2007 om 10:22 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (7 Stemmen)
>> Reageer (0)
13-09-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alpine A110 1800 1971
Klik op de afbeelding om de link te volgen Alpine A110 1800 1971

13-09-2007 om 19:51 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault 4CV Sport 1955.
Klik op de afbeelding om de link te volgen Renault 4CV Sport 1955.

13-09-2007 om 19:49 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault 4CV Sport 1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen Renault 4CV Sport 1955

13-09-2007 om 19:46 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault 12 Gordini 1968
Klik op de afbeelding om de link te volgen Renault 12 Gordini 1968

13-09-2007 om 11:09 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (5 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault 12 gordini 1968
Klik op de afbeelding om de link te volgen Renault 12 Gordini 1968
In de Renault 12 bromde een viercilinder met 1289cc en 54pk.
In de Gordini uitvoering was de opgevoerde motor van de R16 geplaatst met 1647cc en 125pk/6000tpm.

13-09-2007 om 11:08 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)


Foto

Foto



Foto

Over mijzelf
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.

kom eens kijken op deel 1 van skodaman
  • skodaman

  • kom ook eens kijken op skodaman3
  • skodaman3

  • Gastenboek
  • Krásný den .
  • Hartelijke groetjes en een aangename zondag
  • Vriendelijke groetjes
  • Een herftgroetje
  • Warme,lieve weekendgroetjes

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Zoeken in blog



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!