Saab 92B 1949 De Saab 92 was de eerste productiewagen. Hij had een gedeelde voorruit, een achterruit uit één stuk glas, maar nog geen kofferdeksel. De Saab is jarenlang, wat carrosserie betreft, vrijwel onveranderd gebleven. Het model werd alleen in details verbeterd. Zo kreeg de wagen in 1953 een kofferdeksel.
Saab 93B 1956 Met de Saab 93 zette de fabriek een grote stap voorwaarts. Onder de motorkap ronkte nu een driecilinder tweetaktmotor. Deze motor was nu niet langer dwars in het chassis geplaatst. De tweecilinder had een inhoud van 748cc en leverde een vermogen van 33pk/4200tpm.
Saab 96B 1960 De opvolger van de Saab 93 was de Saab 96 met de Saab 95 als stationcaruitvoering. De driecilindermotor had nu een inhoud van 841cc en een vermogen van 38pk/4250tpm. Vanaf 1967 kon er ook een Ford V4 motor met 1498cc en 68pk/5500tpm worden ingebouwd.
Saab Sonett II 1966 Van de Saab Sonett II werden 1.510 stuks afgeleverd met veel rustiger V4 motor uit de Taunus 12M. Deze V4 had een inhoud van 1498cc en een vermogen van 65pk/6000tpm. De Sonett II had een kunstof carrosserie die door de Malmo Flygindustri was geproduceerd.
Saab Sonett III 1970 De Saab Sonett III was speciaal voor de Amerikaanse markt bestemd. De pers velde echter een vernietigend oordeel. Ondanks de slechte recesies werden de meeste exemplaren van de Saab Sonett III in Amerika verkocht.
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.