Saab 92B 1949 De Saab 92 was de eerste productiewagen. Hij had een gedeelde voorruit, een achterruit uit één stuk glas, maar nog geen kofferdeksel. De Saab is jarenlang, wat carrosserie betreft, vrijwel onveranderd gebleven. Het model werd alleen in details verbeterd. Zo kreeg de wagen in 1953 een kofferdeksel.
Saab 93B 1956 Met de Saab 93 zette de fabriek een grote stap voorwaarts. Onder de motorkap ronkte nu een driecilinder tweetaktmotor. Deze motor was nu niet langer dwars in het chassis geplaatst. De tweecilinder had een inhoud van 748cc en leverde een vermogen van 33pk/4200tpm.
Saab 96B 1960 De opvolger van de Saab 93 was de Saab 96 met de Saab 95 als stationcaruitvoering. De driecilindermotor had nu een inhoud van 841cc en een vermogen van 38pk/4250tpm. Vanaf 1967 kon er ook een Ford V4 motor met 1498cc en 68pk/5500tpm worden ingebouwd.
Saab Sonett II 1966 Van de Saab Sonett II werden 1.510 stuks afgeleverd met veel rustiger V4 motor uit de Taunus 12M. Deze V4 had een inhoud van 1498cc en een vermogen van 65pk/6000tpm. De Sonett II had een kunstof carrosserie die door de Malmo Flygindustri was geproduceerd.
Saab Sonett III 1970 De Saab Sonett III was speciaal voor de Amerikaanse markt bestemd. De pers velde echter een vernietigend oordeel. Ondanks de slechte recesies werden de meeste exemplaren van de Saab Sonett III in Amerika verkocht.
Land Rover Discovery 1994 De Discovery verscheen voor het eerst in 1989 op de IAA. Hij was de opvolger van drie prototypen, waarvan er één op de NEC 1986 getoond was als de Range Rover Olympic. De auto had een Range Rover carrosserie. De firma wilde reageren op de groeiende populariteit van Japanse tereinwagens. De verkoop van de driedeurs Discovery ( ook een vijfdeurs na de NEC 1990 ) kwam pijnlijk langzaam op gang
Auto Union DKW Munga1957 In 1957 werd een civiele uitvoering van de Auto Union DKW Munga geintroduceerd. De open carrosserie van de auto had aanvankelijk vier zitplaatsen ( de Munga 4 ) later zes zitplaatsen ( de Munga 6 ) en weer later ook acht zitplaatsen ( de Munga 8 ). De naam Munga was een afkorting van Mehrzweck-Universal-Gelandefahrzeug Mit Allrad-Antrieb. De laatste exemplaren werden in december 1968 door het leger afgenomen. Van de DKW Munga werden in totaal 46.750 stuks gebouwd. Ze werden vervangen door de VW Iltis.
Auto Union-DKW M(unga) De DKW Munga had een 896cc 3 cilindertweetaktmotor 38pk/4200. In 1958 werd de cilinderinhoud vergroot tot 980cc 44pk/4500 de top lag op 101km. Via een vierversnellingsbak en reductie met twee overbrengingsverhoudingen werd de aandrijfkracht op de vier wielen overgebracht
De B 1500 F was de eerste Borgward welke vanaf de fabriek werd geleverd met een zogeheten frontstuurcabine (een rechte voorkant). Het had een laadvermogen van 1650 kg en was uitgerust met een 4 cilinder 1493 cc. benzinemotor van 60 pk of een 1758 cc. dieselmotor van 42 pk. Vanaf 1959 werd de type aanduiding B 611 gebruikt. Dit model, dat tot aan het eind werd geproduceerd, was leverbaar als pick-up, gesloten bestel en als personenbusje, de BO 611.
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.