Ford Granada 1980 De Ford Granada was een automodel van Ford dat werd geïntroduceerd in Noord-Amerika in 1975. De Granada verscheen er samen met een goedkopere variant, de Mercury Monarch. In 1977 kwam er met de Lincoln Versailles ook een duurdere versie. De Amerikaanse Granada had niets te maken met de al bestaande Europese Granada.
Voor modeljaar 1980 kreeg de Granada een nieuw platform dat in 1978 was gelanceerd met de Ford Fairmont. Ook de Mercury Monarch kreeg dit platform, maar ging daarop verder als de Mercury Cougar. De Granada kreeg nu standaard een 2,3 liter vier-in-lijn en was ook verkrijgbaar met een 5,8 liter V8.
Datsun 240Z 1972 De racerij bleek een goede reclame voor de 240Z . Deze wagen reed in 1968 in de rally van Monte Carlo . hij werd geschonken aan een Zandvoortse garagehouder . Dit was goedkoper dan het transport naar Japan
De 507 wordt in 1955 bij het publiek geintroduceerd op de Salon van Frankfurt, maar zijn produktie start pas in november 1956. De te hoge produktie-kosten en een verlate lancering op de Amerikaanse markt boorden de hoop de grond in die gevestigd was op deze auto,die thans zo gewild is bij verzamelaars.
De BMW 507, die in hoofdzaak bestemd was voor de exportmarkt, boekte niet het verwachte succes. Nu is het een van de meest gewilde modellen.
De Hyundai Accent is een compacte middenklassemodel van het Zuid-Koreaanse merk Hyundai. De auto staat op hetzelfde onderstel als de Kia Carens, maar zijn onderling erg verschillend. Met dit model heeft Hyundai meegedaan aan het Wereldkampioenschap Rally
Het succes van de Kever was enorm. Maar toen die auto zijn vijftiende verjaardag naderde, vond men het bij Volkswagen toch tijd worden om eens over een opvolger na te gaan denken. Die kwam in 1961 en werd Volkswagen Type 3 genoemd. Dat was trouwens niet de officiële term, want net zoals de Kever werd de nieuwe Volkswagen in de folders eenvoudigweg naar zijn cilinderinhoud vernoemd. In dit geval 1500 (met een motor van 1.493 cc - goed voor 45 pk) of 1600 (1.584 cc - 54 pk), al was er ook een 1500 S met eveneens 54 pk. Technisch weken ze alledrie trouwens niet gek veel van de Kever af. Want ook hier stond de luchtgekoelde boxermotor achterin, al was er in het geval van de sedan nu ook nog ruimte voor een heuse kofferbak boven die motor. Versnellingsbak en achteras waren zelfs helemaal gelijk aan de Kever; schijfremmen vooraan waren nu in de standaarduitrusting opgenomen. De auto was leverbaar in drie varianten: als sedan (ook wel Ponton genaamd), stationwagon (de Variant) en 1600 TL (de Fastback). Hij was wel een stuk duurder dan een Kever. In 1964 kostte een Volkswagen 1500 al 7.350 gulden; een Kever kwam toen op 5.090 gulden. De 1600 TL was nog een stap duurder, al bood die ook een rijkere uitrusting. Dankzij een dubbele carburateur steeg het vermogen van die VW naar 65 pk en er was een flinke lijst met opties. Airconditioning bijvoorbeeld, maar ook armleuningen en open te klappen achterruitjes. Vooral geschikt voor de Amerikaanse markt dus, en daar werden er ook heel wat verkocht. Van 1961 tot en met 1973 werden er van alle versies in totaal 2.584.904 gebouwd. Een heleboel, maar nog lang niet genoeg om de Kever te kunnen verslaan. Die overleefde het Type 3 zelfs met twee jaar. Net als van de Kever zijn er ook van dit type overigens coupés gebouwd bij Karmann naar een ontwerp van Ghia.
De 300ZX was de opvolger van Nissans tweede generatie Z's, oftewel de 280ZX, niet te verwarren met de 280Z. De Z-auto kreeg een volledig nieuw ontwerp en werd voorzien van extra luxe. Daarnaast werd de auto uitgerust met Nissans nieuwe 3,0 liter V6-motor, in 170 pk en 228 pk turbo-uitvoering. Deze 300ZX was leverbaar in drie carrosseriestijlen.
De auto had een lengte van 441 cm (korte wielbasis) of 460,5 cm (lange wielbasis), was 172,5 cm breed en 126 cm hoog. Het totaalgewicht was 1435 kg.
Er kwamen twee speciale edities van de Z31 op de markt. De eerste in 1984 ter ere van het 50-jarige bestaan van het bedrijf. De andere speciale editie, de "Shiro Special" (SS), werd uitgebracht in 1988 en was alleen verkrijgbaar in parelwit (Shiro is Japans voor "wit").
Super GT De Super GT is een tourwagenkampioenschap in Japan dat sinds 1994 bestaat. De coureurs die hier meedoen of meededen zien deze klasse als een stap naar de Formule 1, Ralf Schumacher en Pedro de la Rosa hebben in deze klasse geracet.
De auto De auto's worden in twee klasses onderverdeeld: GT500 en de GT300. De GT500 auto's hebben niet meer dan 500pk en de auto's in de GT300 klasse hebben niet meer dan 300pk.
GT300 De GT300 wordt gedomineerd door Porsche met de Porsche 911 GT3. Japanse automerken doen ook mee net zoals de exotische merken Vemac en ASL. De GT300 heeft meer regels dan de GT500, de auto's die meedoen zijn bijna standaard.
VW 181 Thing 2 1973.. Behalve door burgers werd de VW 181 ook gekocht door het Duitse leger: 15.250 exemplaren voor de koerierdiensten en nog eens 1000 exemplaren voor de grenswacht. De autos werden ook geéxporteerd naar de VS en andere landen.
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.