Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
autonostalgie met pin ups
vervolg van skodaman
01-12-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Galaxie 1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Galaxie 1960

01-12-2007 om 22:23 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Falcon Ranchero 1961
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Falcon Ranchero 1961

01-12-2007 om 22:21 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Borgward Goliath Cabrio 1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen Borgward Goliath Cabrio  1956

01-12-2007 om 00:02 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Borgward Goliath 1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen Borgward Goliath 1955

01-12-2007 om 00:01 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
28-11-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Galaxie 1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Galaxie 1960

28-11-2007 om 23:24 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nash Ambasador1952.
Klik op de afbeelding om de link te volgen Nash Ambasador1952.

28-11-2007 om 19:40 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nash Ambasador1952
Klik op de afbeelding om de link te volgen Nash Ambasador1952

28-11-2007 om 19:39 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MG TC Midget 1945
Klik op de afbeelding om de link te volgen MG TC Midget 1945

Direct na de oorlog werd de productie van de vooroorlogse MG-TB weer opgestart.
Omdat de versnellingsbak was verbeterd, sprak men nu over de MG TC .
De auto was te herkennen aan zijn  hoge en smalle 19 wielen en de grote 60liter benzinetank die achteraan de wagen hing.

28-11-2007 om 19:38 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MG-P Type 1934
Klik op de afbeelding om de link te volgen MG-P Type 1934

Dit model was een absolute bestseller.
In twee jaar werden er maar liefst 2.500 stuks afgeleverd.
De auto was in veel opzichten verbeterd.
Het R chassis was steviger geconstrueerd en de remmen werkten beter,maar de 847cc motor in de P leverde nog steeds slechts 36pk.

28-11-2007 om 19:35 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MG za Magnette 1954
Klik op de afbeelding om de link te volgen

MG za Magnette 1954

De ZA had de carrosserie van de Wolseley 4/44 en dezelfde kleine 1489cc kopklepmotor,die slechts 60pk leverde.
Van de ZA werden er in totaal 23.846 exemplaren verkocht
de carrosserie van de MG ZA Magnette was getekend door Gerald Palmer.
Mooi was de auto zeker,maar hij was te lui voor een MG!!

 

28-11-2007 om 19:30 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
26-11-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MG 1100 1966
Klik op de afbeelding om de link te volgen MG 1100 1966

26-11-2007 om 22:58 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MG Princess 1100 1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen MG Princess 1100 1964
Van de MG 1100 werden tussen 1964 en 1970 26.240 stuks verkocht.
De MG 1100 was eigenlijk een vergrote uitgave van de beroemde mini,die voor velen te klein was.
De MG 1100 was met een top van 150km  10km sneller dan de Morris 1300.

26-11-2007 om 22:57 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
25-11-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MG-C 1968
Klik op de afbeelding om de link te volgen MG-C 1968

25-11-2007 om 22:11 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MG Midget Mark III 1967
Klik op de afbeelding om de link te volgen MG Midget Mark III 1967
Deze kleine MG werd op dezelfde lopende band gebouwd als de Austin Healey Sprite.
Bij de Sprite verschilden alleen de grille en de emblemen .
Toen de Austin Healey in 1971 uit productie werd genomen,mocht de Midget nog acht jaar blijven bestaan .
De eerste Midgets waren nog primitief,het model had insteekruitjes in de deuren en geen deurgrepen.
 

25-11-2007 om 22:09 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MG-B GT 1973
Klik op de afbeelding om de link te volgen MG-B GT 1973
Drie jaar na de geboorte van de Roadster werd de GT geintroduceerd.
De auto had nu een verbeterde ,vijfmaal gelagerde motor.
Het vermogen was gelijk gebleven,maar de levensduur was aanmerkelijk verlengd.
De GT had een kofferdeksel als derde deur.
De sportieve rijder gaf de voorkeur een open auto.
Eigenlijk jammer,want de MGB GT bood veel voordelen.
 

25-11-2007 om 22:05 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
24-11-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MG-B Berlinette 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen

MG-B Berlinette 1962

Aan de achterkant had de MG Berlinette veel weg van een GTO, door het omhoogwippend kontje. Net voor de kleine “spoiler” was een kofferdeksel dat enkel van binnenuit te openen was.
In zijn geheel was de MGB Berlinetta zeker een elegante verschijning. Spijtig viel de productie ervan stil in october 1965, toen MG zijn MGB GT, met een carrosserie van Pinin Farina, introduceerde op het salon van Earls Court.

 

 

24-11-2007 om 22:27 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MG-B Roadster 1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen MG-B Roadster 1965
Bij MG werd de carrosserie altijd op een separaat chassis gebouwd.
De nieuwe B had voor het eerst een zelfdragende carrosserie .
De auto was luxueus uitgevoerd; hij had nu echte draairaampjes in de portieren.
De motor was een viercilinder met 1798cc en 95pk/5400tpm.

24-11-2007 om 22:24 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MG-B 1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen MG-B  1964

24-11-2007 om 22:22 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MG-B 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen MG-B  1962

24-11-2007 om 22:21 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (5 Stemmen)
>> Reageer (0)
22-11-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MGA Coupe 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen MGA Coupe 1962
Technisch was de Coupe natuurlijk identiek aan de Roadster,alleen de prijs verschilde aanzienlijk.
De achterruit van de Coupe bestond uit drie delen.

22-11-2007 om 23:21 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)


Foto

Foto



Foto

Over mijzelf
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.

kom eens kijken op deel 1 van skodaman
  • skodaman

  • kom ook eens kijken op skodaman3
  • skodaman3

  • Gastenboek
  • Krásný den .
  • Hartelijke groetjes en een aangename zondag
  • Vriendelijke groetjes
  • Een herftgroetje
  • Warme,lieve weekendgroetjes

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Zoeken in blog



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!