Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
auto nostalgie
vervolg van skodaman2
 
 
 
  

03-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford RS.200... 1986
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford RS.200... 1986

03-03-2008 om 09:54 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lotus Exige 2007
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Lotus Exige 2007

Van de Lotus Elise heeft men ook een straat/circuit variant gebouwd. De naam van dit kleine monstertje: Lotus Exige. Deze Exige is motorisch gelijk aan de Lotus Elise 111R. De auto verschilt op de volgende punten:
- Diffusers
- Spoiler achter
- 16inch voor/ 17 inch achter, semi-slic’s
- Vaste hard top

De Exige is de ideale auto voor op het circuit en door lichte aanpassingen ook geschikt voor op de openbare weg

03-03-2008 om 09:53 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lotus Europa Special 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lotus Europa Special 1972

03-03-2008 om 09:51 geschreven door skodaman


01-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chrysler Avenger 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Chrysler Avenger  1972
De Avenger was het laatste project  van het Rootesconcern gefinancierd door Chrysler.
Dit model was ontwikkeld als "wereld-auto" en werd gebouwd in de VS als Plymouth Cricket, in Argentinie als Dodge 1500 en later, na overname van de fabriek door Volkswagen als VW1500
.

 

01-03-2008 om 23:45 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chevrolet Belair 1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen Chevrolet Belair 1955

01-03-2008 om 23:42 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Morris Minor....1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Morris Minor....1959

01-03-2008 om 17:09 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AWZ P70 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen

AWZ P70 1958
 
De AWZ P70 "Zwickau", ook bekend als Zwickau P70 en Sachsenring P70 was een in het voormalig Oost-Duitsland gebouwde kleine gezinsauto. P70 staat voor Personenwagen met 700cc. Het was de opvolger van de IFA F8

Technisch was de auto sterk op de tweetakt voorwielaangedreven DKW F8 van voor de Tweede Wereldoorlog gebaseerd, echter kreeg de auto een relatief moderne carrosserie mee uit kunststof. De P70 werd in kleine aantallen gemaakt. Zijn opvolger kreeg de naam Trabant. Dit model, de Trabant P50, zou ook relatief kort gemaakt worden.

AWZ (Automobilwerk Zwickau) kreeg de opdracht een kleine personenauto te maken. Na het samenvoegen van Sachsenring en AWZ werd de auto ook als Sachsenring P70 verkocht. Er werden in totaal 36.151 exemplaren geproduceerd. Er waren drie varianten: sedan, kombi en coupé. De auto was karig uitgerust; zo had de auto geen kofferklep en de zijruiten konden niet naar beneden worden gedraaid.

 

01-03-2008 om 17:07 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trabant AWZ P70 Coupé 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Trabant AWZ P70 Coupé 1958

01-03-2008 om 17:05 geschreven door skodaman


29-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat Turbina 1954
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat Turbina 1954

29-02-2008 om 13:38 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat Otto Vu 1952
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Fiat Otto Vu 1952

Eind jaren veertig werkt Fiat aan de ontwikkeling van een grote sedan, met een zeventig graden tweeliter V8. Omdat die auto te zwaar en te langzaam blijkt, blaast men het project af. De motor blijft ongebruikt liggen totdat de technici hem besluiten te gebruiken voor een nieuw te construeren sportwagen. Die auto moet het visitekaartje van de firma uit Turijn worden, een verzameling van alle technische hoogstandjes binnen Fiat.
Zo ontstaat de Otto Vu (Italiaans voor 8V, een verwijzing naar de motor), die in 1952 op de Salon van Genève zijn debuut beleeft. Met dubbele carburateurs schopt de motor het tot 105 pk (later zelfs 115 – 127 pk met drie carburateurs en een hogere compressie). Het grotendeels uit lichtmetaal vervaardigde onderstel bezit rondom onafhankelijke wielophanging (voor het eerst bij een Fiat), die grotendeels is ontleend aan de voorwielophanging van de Fiat 1100.
De door Fiat zelf ontworpen carrosserie is in de windtunnel van de technische universiteit van Turijn fijngeslepen, met als gevolg een zeer aërodynamische koets. Daardoor kan de Otto Vu een voor die tijd astronomische topsnelheid bereiken van 190 km/h. De stalen koets is bevestigd op een buizenchassis. Tussen 1952 en 1954 bouwt Fiat 114 chassis’ van de Otto Vu, waarvan vele een speciale carrosserie krijgen aangemeten door Vignale, Ghia, Bertone en Pininfarina.
      

TECHNISCHE GEGEVENS
 type 
 bouwjaren 1952-1954
 bouwwijze 8 cil.,V
 cilinderinhoud 1996 cc
 brandstof benzine
 aandrijving achter
 vermogen 105 pk/6000 tpm 
 lengte 403 cm
 breedte 157 cm
 hoogte 130 cm
 wielbasis -
 massa 997 kg
 topsnelheid 180 km/h 
 productieaantal 114

29-02-2008 om 13:37 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat 8V 1953
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat 8V 1953

29-02-2008 om 13:35 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alfa Romeo 2300 1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen Alfa Romeo 2300 1956

29-02-2008 om 13:34 geschreven door skodaman


27-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chevrolet Pick Up 1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen Chevrolet Pick Up 1956

27-02-2008 om 13:09 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chevrolet Pick Up 1946
Klik op de afbeelding om de link te volgen Chevrolet Pick Up 1946

27-02-2008 om 13:08 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford V8 1939
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford V8 1939

27-02-2008 om 13:07 geschreven door skodaman


24-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kaiser Jeep j300 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen Kaiser Jeep j300  1962

24-02-2008 om 14:13 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Studebaker..1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen Studebaker..1955

24-02-2008 om 14:12 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Studebaker Trucks 1949
Klik op de afbeelding om de link te volgen Studebaker Trucks   1949

24-02-2008 om 14:11 geschreven door skodaman


23-02-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda Favorit 1989
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Skoda Favorit 1989
de Škoda Favorit, beleefde zijn wereldpremiere tijdens de beurs in Brno.
Het design van de Favorit was het werk van de legendarische Italiaanse ontwerper Bertone.
Andere versies waren de Forman en de pick-up.
De basis motor voor de Favorit was de vier cylinder 1289 cc motor
.

23-02-2008 om 21:03 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda Favorit 1990
Klik op de afbeelding om de link te volgen Skoda Favorit 1990

23-02-2008 om 21:01 geschreven door skodaman




Foto

mijn andere blogs
  • skodaman
  • skodaman2
  • skodaman4

  • Mijn favorieten
  • skodaclub
  • mg auto

  • Foto

    Zoeken in blog


    Over mijzelf
    Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
    Ik ben een man en woon in Duffel (Belgie) en mijn beroep is invalide.
    Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: autos .


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!