Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
auto nostalgie
vervolg van skodaman2
 
 
 
  

08-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alfa Romeo Giulia GT 1300 ..1966
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Alfa Romeo Giulia GT 1300 ..1966 
De Giulia Sprint is één van de meest verkochte Alfa's geweest. Bijna 15 jaar bleef de wagen in productie zonder dat er uiterlijk grote veranderingen aangebracht moesten worden. Technisch werd de auto natuurlijk wel steeds aangepast en zo vindt men hem met allerlei motorvarianten. De carrosserie is van Bertone en daarom worden deze Alfa's ook wel als Bertones aangeduid. De GTV-uitvoeringen zijn zeer gewild. Vanaf 1967 is er een Junior-variant. 
 
Soort: coupé Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 1290,1570,1779 en 1962 Vermogen: 87/6000 tot 131/5500
Topsnelheid: 170-200 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1963-1977 Productieaantallen: 223.858
 

08-03-2008 om 22:19 geschreven door skodaman


07-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aston Martin V8 Vantage 1978
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Aston Martin V8 Vantage 1978

De V8 is een model van het automerk Aston Martin. Dit type werd (uiterlijk zo goed als ongewijzigd) een kleine 20 jaar continu geproduceerd, van 1970 tot en met 1989. Er werd ook zowel een Vantage- als een Volante-versie gemaakt, en er was ook een bepaalde serie die aangepast was aan de wensen van de Britse Prins Charles. Deze serie werd de AMV8 PoW (Prince of Wales) specification genoemd. De wagen werd ontworpen door William Towns.

 

07-03-2008 om 22:32 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Citroen-2CV... 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Citroen-2CV... 1958

07-03-2008 om 22:30 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vw Beetle Rally 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen Vw Beetle Rally 1972

07-03-2008 om 22:29 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vw Kever 1200... 1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen Vw  Kever 1200... 1955

07-03-2008 om 12:25 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vw Kever..... 1977
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Vw Kever..... 1977

07-03-2008 om 12:23 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vw Kever Beetle 1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen Vw Kever  Beetle 1970

07-03-2008 om 12:16 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Yellowbug 1969
Klik op de afbeelding om de link te volgen Yellowbug  1969

07-03-2008 om 01:17 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat 850 CL Bertone.. 1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat 850 CL Bertone.. 1965

07-03-2008 om 01:15 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat 850 CL Bertone 1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat 850 CL Bertone 1965
Gelijktijdig met de 850 coupé werd ook de open versie geïntroduceerd. Deze spider stamde van de tekentafels van Bertone die dan ook de carrosserieën mocht bouwen. Ook deze wagen kreeg in 1968 een sterkere motor en een kleine facelift die o.a. vertikale koplampen inhield. De chroomlijsten opzij van de wagen waren nu verdwenen en op de bumpers vond men rubber rozetten. Het wagentje was beslist snel te noemen. Er is door Bertone ook nog een hardtopversie gebouwd. Ook deze 850-telg is nog voor redelijke prijzen te koop.
 
 
Soort: cabriolet Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 843 en 903 Vermogen: 49/6400 en 52/6400
Topsnelheid: 135-145 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1965-1972 Productieaantallen: 124.600
 

07-03-2008 om 01:15 geschreven door skodaman


05-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alfa Romeo 147 GTA 2007
Klik op de afbeelding om de link te volgen Alfa Romeo 147 GTA 2007

05-03-2008 om 23:14 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Traxx Racing Team 2007
Klik op de afbeelding om de link te volgen Traxx Racing Team 2007

05-03-2008 om 21:47 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault 5 Turbo 1983
Klik op de afbeelding om de link te volgen Renault 5 Turbo 1983

05-03-2008 om 21:45 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault 5 Alpine 1979
Klik op de afbeelding om de link te volgen Renault 5 Alpine   1979

05-03-2008 om 21:44 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault 5 1978
Klik op de afbeelding om de link te volgen Renault 5 1978

05-03-2008 om 21:43 geschreven door skodaman


04-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda Favorit 1987
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Skoda Favorit 1987
In 1987 werd de Škoda Favorit gelanceerd. Deze auto werd erg goed verkocht in Tsjechoslowakije en andere Oostbloklanden. De Favorit was ontworpen door het Italiaanse designhuis Bertone en had in tegenstelling tot de voorgaande Škoda’s de motor voorin. Het regime probeerde door een bekende designer te contracteren de verkoop van Škoda’s in het buitenland op te krikken om zo meer buitenlandse valuta’s binnen te krijgen. Doordat er echter veel rekening gehouden moest worden met de gestandaardiseerde producten uit de fabrieken werd het ontwerp echter wel flink aangepakt.

 

04-03-2008 om 23:49 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alfa Romeo Spider 1982
Klik op de afbeelding om de link te volgen Alfa Romeo Spider 1982

04-03-2008 om 23:47 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alfa Romeo Alfa 75 1986
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Alfa Romeo Alfa 75 1986
De Alfa Romeo 75 is een sportieve sedan van het Italiaanse automerk Alfa Romeo. De 75 kwam in 1985 op de markt, 75 jaar na de Alfa 24 HP, het eerste eigen model van Alfa Romeo. In de Verenigde Staten werd de wagen ook verkocht als Alfa Romeo Milano.

De Alfa Romeo 75 maakte gebruik van de techniek uit de Alfetta Ook de carrosserie ontleent de lijnvoering van de Nuova Giulietta (model Giulietta 116). Opnieuw kreeg hij achterwielaandrijving en werd de motor voorin geplaatst, maar de versnellingsbak en de koppeling achteraan (trans-axle) met de schijfremmen tegen de versnellingsbak aan geplaatst ipv op het uiteinde van de as in de velgen. De viercilindermotoren met carburator van de Alfa 75 waren een 1570 cc met 110 pk, een 1779 cc met 120 pk en een 1962 cc met 130 pk, allemaal . De Quadrifoglio Verde (QV) kon beschikken over een 2492 cc V6 met een vermogen van 156 pk, vanaf 1990 werd dit een 3000 cc V6 (als America en QV uitvoering) met maximaal 192 PK. De dieselmotor was een 1995 cc turbodiesel met 95 pk. Opvallend in het interieur is de handrem in de vorm van een vliegtuig gashandel, die nu weer regelmatig wordt gekopieerd in moderne auto's als de Renault Megane en Opel Zafira.

De Alfa 75 Turbo zag in 1986 het levenslicht en kreeg de 1779 cc motor met een injectiesysteem en een turbocompressor. Het maximaal vermogen kwam op 155 pk te liggen.

 

04-03-2008 om 19:24 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NSU Ro80 1977
Klik op de afbeelding om de link te volgen

NSU Ro80 1977
NSU waagt in 1967 een moedige stap door met de opmerkelijke Ro80 te komen. De letters Ro staan voor rotatie, een verwijzing naar de bijzondere techniek. De 4,78 m metende sedan met zijn gestroomlijnde carrosserie (de in 1982 voorgestelde Audi 100 vertoont grote gelijkenis met deze Ro80!) ziet er uit alsof hij van een andere planeet komt en naar de maatstaven van toen wordt de auto niet bijzonder fraai gevonden.
Vergeleken met het toenmalige NSU-modelprogramma (voornamelijk compacte auto’s, zoals de Prinz) is de luxe, prijzige sedan maar een vreemde eend in de bijt. Men vraagt zich af wie de Ro80 gaat kopen, want: „De huidige NSU-klanten zouden de Lotto moeten winnen om een Ro80 te kunnen kopen…” en de mensen die het geld ervoor kunnen opbrengen besteden dit meestal bij de gevestigde orde. De naam NSU heeft in deze klasse geen prestige. Desondanks plant NSU vijftig exemplaren per dag te bouwen.
De Ro80 heeft als eerste serieproductiemodel ter wereld een tweeschijfs wankelmotor met 1.000 cc kamervolume in het vooronder, die 115 pk levert. Het is de bedoeling om deze motor later ook aan Citroën te leveren voor een speciaal daarvoor te ontwikkelen model (de GS Birotor).
Naast de bijzondere vormgeving en motor is de auto verder ook vooruitstrevend met zijn voorwielaandrijving, uitneembare achterbankleuning en opvallend goede wegligging. Toch zet men vraagtekens bij de toekomst van de wankelmotor. Deze ontwikkelt zijn maximale koppel pas bij 4.500 tpm. Als grootste pluspunt wordt de rustige loop bij hoge snelheden genoemd. Maar daar zijn conventionele motoren anno 1967 ook reeds zeer goed in. In 1969 gaat NSU op in het Auto Union concern. Modeljaar 1976 brengt lichte uiterlijke veranderingen, zoals grotere achterlichten.
In april 1977 wordt de productie van de Ro80 gestaakt ten faveure van concerngenoot en rechtstreekse concurrent Audi 100. De Ro80 is het laatste model dat onder de naam NSU verkocht wordt. Tussen 1967 en 1977 worden 37.398 exemplaren gebouwd.
 

TECHNISCHE GEGEVENS
 bouwjaren 1967-1977
 bouwwijze cil.,
 cilinderinhoud 1000 cc
 brandstof benzine
 aandrijving voor
 vermogen 115 pk/5500 tpm
 koppel -
 lengte 478 cm
 breedte 176 cm
 hoogte 142 cm 
 massa 1190 kg
 topsnelheid 188 km/h 
 productieaantal 37.398

04-03-2008 om 19:22 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Peugeot 205 GTi Griffe 1990
Klik op de afbeelding om de link te volgen Peugeot 205 GTi Griffe 1990

04-03-2008 om 19:20 geschreven door skodaman




Foto

mijn andere blogs
  • skodaman
  • skodaman2
  • skodaman4

  • Mijn favorieten
  • skodaclub
  • mg auto

  • Foto

    Zoeken in blog


    Over mijzelf
    Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
    Ik ben een man en woon in Duffel (Belgie) en mijn beroep is invalide.
    Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: autos .


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!