Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
auto nostalgie
vervolg van skodaman2
 
 
 
  

21-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar E Type Coupé 2+2 Series II 1969
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Jaguar E Type Coupé 2+2 Series II 1969

 

21-03-2008 om 00:02 geschreven door skodaman


20-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aston Martin DB5 1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen Aston Martin DB5 1965

20-03-2008 om 23:57 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aston Martin DB5.. 1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Aston Martin DB5.. 1965
In 1958 zorgd Aston Martin voor een ommekeer in de geschiedenis van het merk waarbij besloten werd zich meer te specialiseren in auto's die voor de normale weg bedoeld waren.
 Een absoluut hoogtepunt was in 1964 het gebruik van de inmiddels wereldberoemde DB5 in de James Bond films Goldfinger en Thunderball (en later ook in de films Goldeneye,Tomorrow Never Dies en Casino Royale).
 Na de DB5 volgden achtereenvolgens de DB6 (1965-1970) en de DBS en DBS V8 (1967-1972) die op het laatst Vantage genoemd werd.

20-03-2008 om 00:00 geschreven door skodaman


19-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Austin Healey 100/4....1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen Austin Healey 100/4....1956

De 100/4 was de eerste Austin Healey

19-03-2008 om 23:11 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Austin Healey 100/4...1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen Austin Healey 100/4...1956

19-03-2008 om 23:10 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Austin Healey 100/4..1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen Austin Healey 100/4..1956

19-03-2008 om 23:09 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar xk 140 Coupe..1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Jaguar xk 140 Coupe..1955
Men moet op de zwaardere bumpers en de grille met minder spijltjes letten om een XK 140 van zijn voorganger te kunnen onderscheiden. Aan de achterkant valt het Le Mans-logo op de koffer op (als het erop zit).
De 3.4 liter motor had iets meer paarden gekragen en de viervesnellingsbak kon nu met een oerdrive geleverd worden.
Ook bij de XK 140 was er een opgevoerde versie die speciaal voor de racerij bedoeld was.
topsnelheid: 195 -205 km/u
aantal cilinders: 6
productiejaren: 1954 -1957


 

19-03-2008 om 11:28 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar xk 140 Coupe 1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen Jaguar xk 140 Coupe 1955

19-03-2008 om 11:25 geschreven door skodaman


18-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cord- 812.. 1937
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Cord- 812.. 1937
Cord was een Amerikaans automerk van 1929 tot 1932 en van 1936 tot 1937, dat gemaakt werd door de Auburn Automobile Company
Eind 1936 kwam Cord met een nieuwe auto, de Cord 810.
De 810 sloeg meteen aan bij het publiek, maar doordat men nog steeds in de depressie zat, vielen de verkoopcijfers tegen.
 In 1937 werden enkele veranderingen aan de auto aangebracht.
Deze werd verkocht als de Cord 812.
Nog steeds ging de verkoop slecht en op 7 augustus 1937 werd de productie volledig gestopt

18-03-2008 om 23:32 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cord / 812.... 1937
Klik op de afbeelding om de link te volgen Cord / 812.... 1937

18-03-2008 om 23:29 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cord-812.... 1937
Klik op de afbeelding om de link te volgen Cord-812.... 1937

18-03-2008 om 23:28 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Citroen Traction Avant Cabrio..1939
Klik op de afbeelding om de link te volgen Citroen Traction Avant Cabrio..1939

18-03-2008 om 09:17 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Citroen Traction Avant Cabrio1939..
Klik op de afbeelding om de link te volgen Citroen Traction Avant Cabrio1939..

18-03-2008 om 09:16 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Citroen Traction Avant Cabrio1939
Klik op de afbeelding om de link te volgen Citroen Traction Avant Cabrio1939

18-03-2008 om 09:15 geschreven door skodaman


17-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Citroen Traction Avant 1955..
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Citroen Traction Avant 1955..
De Citroën Traction Avant (de laatste twee woorden betekenen in het Frans: voorwielaandrijving) was een zeer innovatieve auto die vanaf 1934 door Citroën werd geproduceerd naar een ontwerp van André Lefèbvre. Het was de eerste in serie geproduceerde auto met voorwielaandrijving en een zelfdragende carrosserie.
De auto was beschikbaar in varianten van 7 cv (32 en 36 pk), 11 cv (46, 56 en 60 pk) en 15 cv (77 pk). Enkele prototypen met een 22 cv (100 pk) V8-motor werden op de Parijse Autosalon in oktober 1934 tentoongesteld. Citroën heeft een tiental van deze bijzondere auto's vervaardigd. De 22 is evenwel nooit in productie genomen en op last van Michelin, dat in 1935 het failliet verklaarde Citroën had overgenomen, zijn de prototypen weer omgebouwd tot het model 11.

17-03-2008 om 22:03 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Citroen Traction Avant 1955.
Klik op de afbeelding om de link te volgen Citroen Traction Avant 1955.

17-03-2008 om 22:01 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Citroen Traction Avant 1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen Citroen Traction Avant 1955

17-03-2008 om 22:00 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Steyr Puch Haflinger ...1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Steyr Puch Haflinger ...1963
Haflinger is een Oostenrijks merk van vierwielaangedreven terreinwagens die werden geproduceerd door Steyr-Daimler-Puch (SDP) in Graz.
Van 1958 tot en met 1974 zijn 16.647 stuks gebouwd.
 De meeste werden afgenomen door de legers van Oostenrijk en Zwitserland, maar Haflingers werden ook over de hele wereld geëxporteerd.
Het ontwerp is van Erich Ledwinka, de zoon van ontwerper Hans Ledwinka. De Haflinger heeft een chassis met een centrale buis en pendelassen (een kenmerk van de Oostenrijkse school van auto-ontwerpers) en heeft een grote bodemvrijheid. De luchtgekoelde tweecilinder boxermotor is achterin gemonteerd. Het leeggewicht bedraagt 600 kilo en er kan 500 kilo lading worden meegenomen. De naam is ontleend aan het Haflingerpaardje.
De eerste acht stuks werden in 1958 gebouwd.
 In 1962 kwam een type met een 30 cm langere wielbasis uit, de Haflinger 703. In 1963 werd de versnellingsbak vervangen door een type met vijf versnellingen. Vanaf 1963 werden Haflingers ook in Australië verkocht. Het Australische leger kocht 50 stuks. Omdat veel Australische wegen erg stoffig zijn en motorschade werd gevreesd werd een serie van drie luchtfilters ingebouwd; deze werden vanaf 1965 standaard.
Vanaf 1966 werden Haflingers in Australië geassembleerd bij Haflinger Sales and Service in Springvale (Victoria). Deze versie werd voorzien van deuren en daken die plaatselijk werden gemaakt.

17-03-2008 om 11:46 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Steyr Puch Haflinger 1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Steyr Puch Haflinger 1963

17-03-2008 om 11:43 geschreven door skodaman


16-03-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mitsubishi CJ3B-J10 1953
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Mitsubishi CJ3B-J10  1953
In 1953 begon Mitsubishi met de import en assemblage van in onderdelen gedemonteerde Kaiser-Frazer Jeeps, maar de Americanen verklaarden het contract ongeldig.
In hetzelfde jaar verkregen de Japanners een licentie van de Willys Overland Corp om de Jeep CJ-3B te bouwen.
Ze produceerden deze jeeps tot 1999: de wagens werden vrijwel uitsluitend gekocht door het leger, waaronder Americaanse legereenheden in de Stille Zuidzee, Zuid-Vietnam, Zuid-Korea en andere landen in het Verre Oosten.
De auto werd in de loop der jaren langzaam gemoderniseerd .
 

16-03-2008 om 14:02 geschreven door skodaman




Foto

mijn andere blogs
  • skodaman
  • skodaman2
  • skodaman4

  • Mijn favorieten
  • skodaclub
  • mg auto

  • Foto

    Zoeken in blog


    Over mijzelf
    Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
    Ik ben een man en woon in Duffel (Belgie) en mijn beroep is invalide.
    Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: autos .


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!