Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
auto nostalgie
vervolg van skodaman2
 
 
 
  

06-07-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Peugeot 404 1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Peugeot 404 1960

06-07-2008 om 13:18 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Peugeot 403 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Peugeot 403 1962

De Peugeot 403 was de éérste waarvan er meer dan één miljoen stuks zijn verkocht.
Vanaf 1959 kon de wagen ook met een dieselmotor worden geleverd.
Pininfarina was verantwoordelijk voor de lijnen van de Peugeot
403.

06-07-2008 om 13:17 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Steyr Puch 650 TR 1967
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Steyr Puch 650 TR 1967

met een boring-slagverhouding van 70x 64mm was de motor overvierkant.
de wagen kon overigens ook als stationcar worden besteld.
de laatste versie van de steyer-puch had een 660cc motor met 30pk-5500tpm.

06-07-2008 om 13:12 geschreven door skodaman


05-07-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Fiat Abarth 850...1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Fiat Abarth 850...1962 

05-07-2008 om 10:54 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat Abarth 1000 TCR 1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat Abarth 1000 TCR 1970

05-07-2008 om 10:52 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat 600 Abarth 1968
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Fiat 600 Abarth 1968


De Abarth Fiat 600 was een wagen van het Italiaanse merk Abarth en werd gebouwd tussen 1955 en 1971.
De fabriekscarrosserieën bleven goed als die van de Fiat 600 te herkennen, maar de motoren hadden cilinderinhouden van 750, 850, en zelfs 1000 cc (respectievelijk 747, 847, of 982 cc).

 

05-07-2008 om 10:52 geschreven door skodaman


04-07-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen   Datsun Roadster 1969

04-07-2008 om 09:54 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.356 porsche 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen porsche 356  1957

04-07-2008 om 09:52 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VW 1500 1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen VW 1500  1970

04-07-2008 om 09:50 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VW 1300 1967
Klik op de afbeelding om de link te volgen VW 1300 1967

04-07-2008 om 09:50 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vw kever 1961
Klik op de afbeelding om de link te volgen VW Kever 1961

04-07-2008 om 09:49 geschreven door skodaman


03-07-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herbie Volkswagen Beetle 1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen Herbie Volkswagen Beetle 1963

03-07-2008 om 07:56 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herbie Volkswagen Beetle 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen Herbie Volkswagen Beetle 1962

03-07-2008 om 07:55 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Morris Cooper S ..1967
Klik op de afbeelding om de link te volgen Morris Cooper S... 1967

Nadat de bekende constructeur John Cooper de Mini onder handen genomen had, kon men van een echte racewagen, een wolf in schaapsvel, spreken. Hij fokte de motor op en hing er twee carburateurs aan. Er kwamen schijfremmen aan de wielen en het dak werd in een tweede kleur gespoten zodat iedereen op straat al bijvoorbaat gewaarschuwd was. De eerste Coopers hebben net als de 'gewone' Mini's een rondere grille dan de latere modellen. Vanaf 1964 is er de Cooper met de 998 cc-motor uit de Riley Elf, zij het met dubbele carburateur. In 1990 maakt de Cooper zijn rentree op de markt.
 
 
Soort: coach Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 997 en 998 Vermogen: 56/6000 en 56/5800
Topsnelheid: 145 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1961-1969 Productieaantallen: 80.920
 

03-07-2008 om 07:53 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Morris Cooper S 1967
Klik op de afbeelding om de link te volgen Morris Cooper S 1967

03-07-2008 om 07:51 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MORRIS COOPER S 1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen Morris Cooper S 1965

03-07-2008 om 07:50 geschreven door skodaman


02-07-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari F 550 GT 2002
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ferrari F 550 GT 2002

02-07-2008 om 09:15 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Å koda Rapid 160RS .1991
Klik op de afbeelding om de link te volgen    Škoda Rapid 160RS .1991

02-07-2008 om 09:14 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. skoda 180 rs 1980
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Skoda 180 RS 1980

02-07-2008 om 09:12 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.skoda 130 1982
Klik op de afbeelding om de link te volgen Skoda 130 1982

02-07-2008 om 09:11 geschreven door skodaman




Foto

mijn andere blogs
  • skodaman
  • skodaman2
  • skodaman4

  • Mijn favorieten
  • skodaclub
  • mg auto

  • Foto

    Zoeken in blog


    Over mijzelf
    Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
    Ik ben een man en woon in Duffel (Belgie) en mijn beroep is invalide.
    Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: autos .


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!