Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
auto nostalgie
vervolg van skodaman2
 
 
 
  

13-07-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda 105 S 1986
Klik op de afbeelding om de link te volgen Skoda 105 S 1986

13-07-2008 om 20:45 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda105 L 1986
Klik op de afbeelding om de link te volgen Skoda 105 L 1986

13-07-2008 om 20:44 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Å koda 130 Rapid Coupé 1986
Klik op de afbeelding om de link te volgen Škoda 130 Rapid Coupé 1986

13-07-2008 om 20:43 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda 1201 Limousine 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Skoda 1201 Limousine 1958

13-07-2008 om 20:42 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda 1201 Combi 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Skoda 1201 Combi 1958

13-07-2008 om 20:41 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda Type 1101... 1951
Klik op de afbeelding om de link te volgen Skoda Type 1101... 1951

13-07-2008 om 20:40 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda 1102 1951
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Skoda 1102 1951

13-07-2008 om 20:39 geschreven door skodaman


11-07-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alfa Romeo Alfasud 1980
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Alfa Romeo Alfasud 1980
Alfa Romeo heeft met overheidssteun een nieuwe fabriek uit de grond gestampt in de buurt van Napels. Het eerste product van de Alfasud (Italiaans voor Alfa Zuid) fabriek is de compacte Alfasud uit 1971. Een door de Oostenrijkse ingenieur Hruska ontwikkelde 3,89 m lange hatchback met 2 of 4 deuren en kleine achterklep (later ook met derde/vijfde deur), en eigenlijk de eerste auto in de zgn. Golf-klasse (de vergelijkbare Golf kwam pas in 1974 op de markt).
De Alfasud wijkt behoorlijk af van de andere Alfa’s, niet alleen qua uiterljik maar ook en vooral door zijn techniek: een 1.186 cc boxermotor van 63 pk die vóór de vooras is geplaatst en de voorwielen aandrijft. Door de vlakke bouwwijze van de boxer kan de neus laag blijven en ligt het zwaartepunt van de auto erg laag. De Alfasud valt dan ook op door zijn uitmuntende wegligging. Helaas heeft de junior van Alfa in de eerste jaren van zijn levensloop te kampen met tal van problemen, zoals leveringsproblemen door talloze stakingen, matige kwaliteit en overmatige roest.
Een goede verklaring voor deze malaise kan worden gevonden in het feit, dat de meeste fabrieksarbeiders afkomstig waren van het door armoede en werkloosheid geteisterde platteland en dus veelal een agrarische achtergrond hadden. Dankzij het werkverschaffingsproject hadden zij een (nieuwe) baan gevonden, maar dat vereiste een grote omschakeling naar fabrieksarbeid met de nodige opleidingen. Die omschakeling verliep uiterst moeizaam, wat de kwaliteit niet ten goede kwam; bovendien heerste in die tijd in Italië sociale onrust, met vele stakingen als gevolg. En dat is weer de verklaring voor de roestgevoeligheid: tijdens de stakingen stonden de onbehandelde kale carrosseriedelen (die ook nog eens van vrij dun staal waren) dagenlang in de buitenlucht. Alle gelegenheid dus voor het vormen van roest. Op het moment dat het werk weer hervat werd en de delen eindelijk behandeld en gespoten werden, was het kwaad eigenlijk al geschied en het duurde dan ook niet lang, voor de eerste roest zich bij de (inmiddels vaak verkochte) Alfasud aandiende…
Latere Alfasuds zijn beduidend beter van kwaliteit en minder roestgevoelig. In 1973 verschijnt de snellere Alfasud ti, met een tot 68 pk opgevoerde boxermotor en vijf in plaats van vier versnellingen. Uiterlijk is de ti herkenbaar aan de dubbele ronde koplampen en de achterspoiler op het kofferdeksel. Twee jaar later arriveert de stationversie, Giardinetta genaamd. Weer een jaar later, in 1976, presenteert Alfa op basis van de Sud de coupé Sprint. De Sprint beschikt over een 1.286 cc grote boxermotor met 75 pk. In 1980 wordt de gehele Sud-range gemoderniseerd, met een nieuwe neus en grotere achterlichten. Tussendoor worden ook de boxermotoren vergroot en sterker. In 1983 lost de 33 de Sud af. De Sprint blijft in het programma tot 1989.

 

11-07-2008 om 09:29 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Capri Mk1 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Capri Mk1 1972

11-07-2008 om 09:26 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ford Capri 1973
Eind 1972 kwam Ford met een nieuw model de Capri, deze stond bekent als type 1,5.
In Engeland en America werd hij ook wel de Capri " Bis of Mark 1 Facelift genoemd.
Deze auto kreeg een andere suspension, andere koplichten, andere achterlichten en nieuwe stoelen.
De Kent motoren werden vervangen door Ford Pinto motoren en deze auto werd in 1973 maarliefst 233,000 keer verkocht.
In Augustus 1973 werd de 1,000,000ste capri verkocht
.   

11-07-2008 om 09:24 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche Safari 1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen Porsche Safari 1970

11-07-2008 om 09:07 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chrysler Horizon 1977
Klik op de afbeelding om de link te volgen Chrysler Horizon 1977

11-07-2008 om 09:05 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nissan Skyline 2000 GTR..1969
Klik op de afbeelding om de link te volgen Nissan Skyline 2000 GTR..1969

11-07-2008 om 09:03 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Datsun 510...1973
Klik op de afbeelding om de link te volgen Datsun 510...1973

11-07-2008 om 09:01 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Datsun 240Z...1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Datsun 240Z...1970

11-07-2008 om 09:00 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Datsun 510 Trans Am 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Datsun 510 Trans Am 1972

11-07-2008 om 08:59 geschreven door skodaman


10-07-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Suzuki Fronte 360- lC/10 1967
Klik op de afbeelding om de link te volgen Suzuki Fronte 360- lC/10 1967

10-07-2008 om 09:03 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Honda N3 - 360 1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen Honda N3 - 360 1970

10-07-2008 om 09:02 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Honda N 360 1967
Klik op de afbeelding om de link te volgen Honda N 360 1967

10-07-2008 om 09:00 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daihatsu Fellow l37 1966
Klik op de afbeelding om de link te volgen Daihatsu Fellow l37 1966

10-07-2008 om 08:59 geschreven door skodaman




Foto

mijn andere blogs
  • skodaman
  • skodaman2
  • skodaman4

  • Mijn favorieten
  • skodaclub
  • mg auto

  • Foto

    Zoeken in blog


    Over mijzelf
    Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
    Ik ben een man en woon in Duffel (Belgie) en mijn beroep is invalide.
    Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: autos .


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!