Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
auto nostalgie
vervolg van skodaman2
 
 
 
  

22-07-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW 320i 1982
Klik op de afbeelding om de link te volgen BMW 320i 1982

22-07-2008 om 08:04 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW 325i 1988
Klik op de afbeelding om de link te volgen BMW 325i 1988

22-07-2008 om 08:03 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW M5 1990
Klik op de afbeelding om de link te volgen BMW M5 1990

22-07-2008 om 08:03 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW Schnitzer S5 1995
Klik op de afbeelding om de link te volgen BMW Schnitzer S5 1995

22-07-2008 om 08:02 geschreven door skodaman


21-07-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW 501 6 Cylinder 1952
Klik op de afbeelding om de link te volgen

BMW 501-  6 Cylinder 1952

De 501/502 was het eerste nieuwe model dat BMW na de Tweede Wereldoorlog bouwde. Met zijn V8 was de luxe 502 een directe concurrent van Mercedes en de voorvader van de huidige 7-serie. De V8 werd ook gebruikt in de 507, een beeldschone sportwagen die de inspiratie vormde voor de lijnen van de huidige Z8.

21-07-2008 om 18:28 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. BMW 1500....1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 BMW 1500....1962

De BMW 1500, Neue klasse, is ontworpen als een vijfpersoons sedan, voorzien van vier deuren. In september 1961 werd hij geïntroduceerd op de IAA te Frankfurt. De productie kwam pas op gang in oktober 1962. Deze inmiddels klassieke BMW werd ontworpen door de Italiaan Michelotti. In 1963, nauwelijks een jaar nadat met de productie van de 1500 werd begonnen, werden in Genève de modellen 1800 en 1800 TI geïntroduceerd. Deze auto's waren geheel identiek aan de 1500, maar waren voorzien van een grotere 1773 cc motor. In het voorjaar van 1964 werd wederom een auto aan het gamma toegevoegd, namelijk de BMW 1600. Deze uitvoering was voorzien van een 1573 cc motor. De BMW 1500 bleef (voor een beperkt aantal landen) in productie tot en met 1966.

 

21-07-2008 om 18:26 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. BMW 1500....1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen  BMW 1500....1962

21-07-2008 om 18:24 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW 3200CS Coupe Bertone1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 BMW 3200CS Coupe Bertone1962

In 1962 presenteerde BMW de 3200 CS. Dit model overbrugde de leemte tussen oud en nieuw. Chassis en transmissie waren overgenomen van de 502-/503-serie, compleet met torsiestaven-ophanging rondom. Uitzondering was de versnellingsbak die à la 507 geheel geïntegreerd was met de motor. Er werden schijfremmen aan de voorwielen gemonteerd en als motor werd de 160 pk-versie van de V8 gekozen.
Vertegenwoordigde het mechanische gedeelte het verleden – het koetswerk representeerde de toekomst.

De auto was gestileerd en werd gebouwd door Bertone en het was een strikte 2+2 coupé. De kale koetswerken werden van Bertone naar München getransporteerd voor de uiteindelijke montage. Meestal in witte lak, maar BMW had ook andere opties. Tijdens zijn korte bouwperiode – van 1962 tot 1965 – werden er een schamele 603 exemplaren van de 3200 CS vervaardigd.

21-07-2008 om 18:23 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nissan Fairlady 240ZG 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen Nissan Fairlady 240 ZG 1972 

21-07-2008 om 12:46 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nissan 240 ZL 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen Nissan 240 ZL 1972

21-07-2008 om 12:45 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nissan Fairlady 240 ZG.. 1971
Klik op de afbeelding om de link te volgen Nissan Fairlady 240 ZG.. 1971

21-07-2008 om 12:44 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nissan Fairlady 240 ZG ...1971
Klik op de afbeelding om de link te volgen Nissan Fairlady 240 ZG ...1971

21-07-2008 om 12:42 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche 917... 1971
Klik op de afbeelding om de link te volgen Porsche 917... 1971

21-07-2008 om 09:11 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche 914 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen Porsche 914  1972

21-07-2008 om 09:10 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche 911.. 1986
Klik op de afbeelding om de link te volgen Porsche 911.. 1986

21-07-2008 om 09:09 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Honda Williams F1 1984
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Honda Williams F1 1984

In 1983 breken de turbomotoren voorgoed door maar Williams reed nog steeds rond met de oude ongeladen Ford.
Rosberg wint nog wel de GP van Monaco maar verder kan de stal geen potten breken tegen het turbogeweld.
In 1984 gaat Williams in zee met Honda en betreedt zo het turbotijdperk, maar succes blijft nog wel even uit.
Dit komt pas in 1986

21-07-2008 om 09:08 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lotus Ford 49 1967
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lotus Ford 49  1967

21-07-2008 om 09:06 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lola T-290 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lola T-290  1972

21-07-2008 om 09:05 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari F1 4.5 L... 1951
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ferrari F1 4.5 L... 1951

21-07-2008 om 09:04 geschreven door skodaman


20-07-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Citroén 2 PK 1982
Klik op de afbeelding om de link te volgen Citroén 2 PK  1982

20-07-2008 om 19:21 geschreven door skodaman




Foto

mijn andere blogs
  • skodaman
  • skodaman2
  • skodaman4

  • Mijn favorieten
  • skodaclub
  • mg auto

  • Foto

    Zoeken in blog


    Over mijzelf
    Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
    Ik ben een man en woon in Duffel (Belgie) en mijn beroep is invalide.
    Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: autos .


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!