Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
auto nostalgie
vervolg van skodaman2
 
 
 
  

21-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW 320 1977
Klik op de afbeelding om de link te volgen

BMW 320 1977

De BMW E21 is een model van het Duitse automerk BMW. Het werd ontworpen onder leiding van Paul Bracq. In 1975 (in de VS: 1977) rolden de eerste 3 modellen van de band.
De E21 wordt gezien als BMW's eerste echte 3-serie, die van mei 1975 tot 1982 geproduceerd is. Voorloper van de E21 was het 02 model, beter bekend als 1502, 1602, en 2002. Echter, met de komst van de E21, kreeg BMW een 3-cijferige type aanduiding. De E21 kwam alleen maar uit met benzinemotoren. In het begin van de productie kon men kiezen uit verschillende types: de 316, 318, 320 en 320i. Tegen 1977 kwam de 323i erbij en werd de viercilinder 320i vervangen door de 320/6. Zowel de 320/6 als de 323i waren zescilindermotoren. In 1980 kwam er nog de spaarversie bij, de 315.

 

21-01-2008 om 13:00 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volkswagon Karmann Ghia 1971
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Volkswagon Karmann Ghia 1971

De Karmann Ghia was een tweedeurs sportwagen die door Volkswagen werd verkocht. Het ontwerp was van het Italiaanse bureau Ghia. De Duitse carrosseriebouwer Karmann bouwde tussen 1955 en 1974 meer dan een half miljoen stuks, in twee typen.

 

21-01-2008 om 00:15 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volkswagon Karmann Ghia 1971
Klik op de afbeelding om de link te volgen Volkswagon Karmann Ghia 1971

21-01-2008 om 00:14 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph Spitfire Mk 4 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Triumph Spitfire Mk 4 1972

Triumphs TR-reeks is een successerie, maar het nadeel was dat de auto’s steeds groter en zwaarder zijn. Toen ook nog eens bleek dat Austin-Healey met de kleine Sprite en later ook MG met de kleine Midget goud in handen heeft, kan Triumph niet achterblijven. Het tegenoffensief wordt ingezet met de Spitfire, die in 1962 komt. Technisch leunt de auto op de Triumph Herald, maar qua vorm is het een onvervalst sportwagentje: laag en gestroomlijnd en met plaats voor niet meer dan twee personen.
De Italiaanse ontwerper Michelotti tekent de lijnen, zoals hij dat wel vaker doet voor Triumph. De Herald-viercilinder (1.147 cc) is licht opgevoerd en levert nu 63 pk; vanaf 1963 nog vier pk’s meer (de Spitfire mk2). Tegen die tijd is ook een overdrive leverbaar, waarmee de topsnelheid op 155 km/h komt. In 1967 werd de auto flink gefacelift en ontstaat de mk3. Met het oog op de Amerikaanse markt zijn de bumpers nu een stuk hoger geplaatst waardoor het autootje gelijk totaal anders aandoet. De viercilinder van de Herald is nu weer verder opgeboord, naar 1.296 cc en levert 75 pk, waarmee het de sterkste configuratie is. Weer later, in 1970, komt een mk4-versie uit van de Spitfire, maar deze was voor de verandering niet sterker. De motor is teruggeschroefd naar 63 pk (het oorspronkelijke vermogen van de mk1), maar doordat versnellingsbak en wielophanging zijn verbeterd, is de auto nog altijd in staat 155 km/h te rijden. De mk4 is ook wat betreft vorm weer flink gemoderniseerd. Vanaf 1974 is er een nieuwe 1.493 cc motor met 71 pk. Die blijft tot 1980 in productie en tegen die tijd zijn er in totaal 314.322 Spitfires gebouwd.

21-01-2008 om 00:12 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph Spitfire Mk 4 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Triumph Spitfire Mk 4 1972

 

21-01-2008 om 00:11 geschreven door skodaman


20-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Citroën DS 19 & 21
Klik op de afbeelding om de link te volgen Citroën DS 19 & 21

In 1955 verscheen de waarschijnlijk meest sensationele auto die de wereld na de oorlog te zien gekregen heeft: de DS 19. In de DS, alias Snoek, was alles anders dan men gewend geweest was. Technisch bood de wagen interessante details zoals een geheel nieuw veersysteem op basis van olie en gas. Toen de DS na twee decennia uit productie genomen werd, was het nog steeds een moderne auto. Vanaf 1964 waren er extra luxe versies onder de naam Pallas. De meeste exemplaren hebben een halfautomaat.
 
 
Soort: sedan Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 1911, 1985 en 2175 Vermogen: 63/4500 tot 109/5250
Topsnelheid: 135-178 Chassis: zelfdragend met bodemliggers
Productiejaar: 1955-1967 Productieaantallen: 1.360.462 (sedans)
 

20-01-2008 om 13:01 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Citroen DS 19 1961
Klik op de afbeelding om de link te volgen Citroen DS 19  1961

20-01-2008 om 13:00 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Citroen DS 19 1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen Citroen DS 19 1959

20-01-2008 om 12:58 geschreven door skodaman


19-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Shelby Cobra Daytona 1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen Shelby Cobra Daytona  1965

19-01-2008 om 23:55 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Shelby Cobra Daytona 1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen Shelby Cobra Daytona 1964

19-01-2008 om 23:54 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nissan 4R9-3 Bus 1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen Nissan  4R9-3  Bus 1964

19-01-2008 om 15:40 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nissan 4RA 103 Bus 1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen Nissan  4RA 103  Bus 1964

19-01-2008 om 15:38 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Omnibus H6B 1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen Omnibus H6B 1960

19-01-2008 om 15:37 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes-Benz Actros 1854 LS 2003
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercedes-Benz Actros 1854 LS 2003

De nieuwe generatie Mercedes Benz Actros trucks wordt in de lente van 2003 op de markt gebracht. Deze modellen voor zwaar transport over lange afstanden verschillen hoofdzakelijk van de vorige serie wat betreft de veiligheid, de zuinigheid en het comfort van de bestuurder. De belangrijkste vernieuwingen betreffen het interieur van de nieuwe cabine, ontworpen voor de meest veeleisende chauffeurs, de steeds krachtiger motoren en de technische verbeteringen die op de trekas zijn aangebracht. Van buiten worden de nieuwe Actros gekenmerkt door het rooster van de radiateur met bredere lamellen voor een betere ventilatie en de nieuwe glazen lampen en reflectoren met variabele brandpuntsafstand. De nieuwe Actros lijn wordt aangedreven door de nieuwe V-motoren van de Serie 500 en de V8-motor voor de 1854 LS uitvoering die een vermogen heeft van 503 tot 578 HP

19-01-2008 om 00:18 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Iveco Turbostar II... 1990
Klik op de afbeelding om de link te volgen Iveco Turbostar II... 1990

De Turbo-Star, het vlaggeschip van de IVECO truck serie, werd tegen het einde van de 80-er jaren onder handen genomen. Er werden wat veranderingen aangebracht in de motor en de aerodynamische eigenschappen werden verbeterd. De nieuwe Turbo-Star heeft ook verbeterde koeling voor de voorremmen. Deze truck is de No. 1 van alle Italiaanse trucks. Dankzj zijn robuuste bouw en betrouwbare motor veroverde deze truck een belangrijke-plaats op de Europeache truck markt.

19-01-2008 om 00:09 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Scania 164 L ..2002
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Scania 164 L ..2002

Deze zware Scania behoort tot de nieuwste generatie lange-afstandstrucks die door de bekende Zweedse fabriek aangeboden word. De 164L, met een 580 pk sterke V-8 motor, behoort tot de top van deze serie en dankzij het enorme koppel is iedere helling probleemloos te nemen. In 2002 werd het uiterlijk van de Topline serie bijgewerkt, hetgeen in dit model goed te zien is.

19-01-2008 om 00:07 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volvo VN 670 2006
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Volvo VN 670  2006

19-01-2008 om 00:04 geschreven door skodaman


18-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mack Superliner 1985
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mack Superliner 1985

Deze zware conventionele trekker is een karakteristiek voorbeeld van de in Amerika rijdende trucks. Speciaal gebouwd voor het lange-afstandsverkeer op het Amerikaanse continent hebben ze sterke motoren, enorme brandstoftanks en zeer ruime slaapcabines die van alle gemakken voorzien zijn. Deze trucks werden beroemd door de vele Amerikaanse films waar ze een hoofdrol in speelden.

18-01-2008 om 19:21 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.American Superliner 1985
Klik op de afbeelding om de link te volgen American Superliner 1985

18-01-2008 om 19:19 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daf XF Super Space Cab 2005
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Daf XF Super Space Cab 2005

Deze moderne DAF-trekker is het resultaat van een verdere restyling van de voorgaande, commercieel succesvolle uitvoeringen. De XF 95 biedt de bestuurders veel plaatsruimte en een goed rijcomfort voor lange afstanden. Bovendien garandeert hij een grote mechanische betrouwbaarheid en een aantal hoge motorprestaties in de meest verschillende rijcondities met inachtneming van de meest strenge geldende milieunormen. Bovendien biedt het ontwerp van de cabine de bestuurder een goede bescherming bij een ongeval.

18-01-2008 om 19:18 geschreven door skodaman




Foto

mijn andere blogs
  • skodaman
  • skodaman2
  • skodaman4

  • Mijn favorieten
  • skodaclub
  • mg auto

  • Foto

    Zoeken in blog


    Over mijzelf
    Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
    Ik ben een man en woon in Duffel (Belgie) en mijn beroep is invalide.
    Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: autos .


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!