Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
auto nostalgie
vervolg van skodaman2
 
 
 
  

19-08-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reliant Regal Mk3 1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Reliant Regal Mk3 1956
In tegenstelling tot de Duitse dwergautos had de Regal een viercilinder viertaktmotor.
in de éérste serie was de 748cc motor van de Austin Seven ingebouwd, waarmee de wagen een topsnelheid kon bereiken van meer dan 100km/uur.
Reliant heeft in totaal meer dan 100.000 van deze driewielers gebouwd.
Ook vandaag de dag komt men ze nog regelmatig tegen .

19-08-2008 om 09:08 geschreven door skodaman


18-08-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chevrolet Apache Truck...1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Chevrolet Apache Truck...1959 

18-08-2008 om 19:44 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chevy Truck Z28 ..1998
Klik op de afbeelding om de link te volgen Chevy Truck Z28 ..1998

18-08-2008 om 19:42 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chevy Truck..1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen Chevy Truck..1957

18-08-2008 om 19:41 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chevy Truck...1948
Klik op de afbeelding om de link te volgen Chevy Truck...1948

18-08-2008 om 19:41 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chevy Truck..1948
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Chevy Truck..1948

18-08-2008 om 19:40 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Studebaker Pickup..1949
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Studebaker Pickup..1949

18-08-2008 om 19:39 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chevrolet Pick Up Truck...1937
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Chevrolet Pick Up Truck...1937

18-08-2008 om 19:38 geschreven door skodaman


17-08-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chevrolet Camaro..1981
Klik op de afbeelding om de link te volgen Chevrolet Camaro..1981

17-08-2008 om 11:34 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chevrolet Camaro..1978
Klik op de afbeelding om de link te volgen Chevrolet Camaro..1978

17-08-2008 om 11:33 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alfa Romeo Alfetta 90 ...1978
Klik op de afbeelding om de link te volgen Alfa Romeo Alfetta 90 ...1978

17-08-2008 om 11:32 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mazda RX 7...1978
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mazda RX 7...1978

17-08-2008 om 11:31 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mazda 323...1978
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mazda  323...1978

17-08-2008 om 11:29 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toyota Carina 1600 1974
Klik op de afbeelding om de link te volgen Toyota Carina 1600  1974

17-08-2008 om 11:27 geschreven door skodaman


16-08-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault R16
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Renault R16
Renault geeft in 1965 de eerste foto’s vrij van haar nieuwe R16. Het is, geheel in overeenstemming met de laatste mode, een combi-limousine, dus een comfortabele reiswagen met – dankzij een grote  vijfde deur – het praktisch nut van een stationwagon.
De R16 is de eerste grote auto volgens dat concept. Bovendien is de R16 multi-purpose avant-la-lettre. De achterbank is verschuif-, omklap- en uitneembaar. De achterbankleuning kan in plaats van naar voren, juist omhoog geklapt worden. Het meubilair kent daarnaast een “position maman”, waarbij de voorstoelen helemaal naar achteren geschoven kunnen worden en de achterbank helemaal naar voren, zodat een reiswieg veilig ingeklemd op de achterbank kan worden neergezet. In tegenstelling tot de meeste combi’s uit die tijd is de bagageruimte netjes afgedekt.
De R16 wordt aangedreven op de voorwielen en heeft eigenlijk een middenmotor, want de in lengterichting voorin geplaatste motor ligt achter de vooras. Samen met de onafhankelijke wielophanging rondom (!) levert dat een zeer stabiel weggedrag op. Opvallend is de wielbasis, die links groter is dan rechts. De bijna geheel uit aluminium vervaardigde viercilinder van 1.470 cc levert 55 pk en is voorzien van een gesloten koelsysteem met zelfdenkende ventilator. Het vooruitstrevende model wordt dan ook mateloos populair bij het publiek en het concept wordt veelvuldig geïmiteerd. In maart 1968 wordt de sportieve TS toegevoegd aan het gamma. De TS heeft een 1.565 cc motor met 83 pk. Voor modeljaar 1971 krijgt de R16 een gewijzigde achterzijde met grotere, rechthoekige achterlichten en een matzwarte, doorlopende strip aan de bovenzijde. Eind 1973 verschijnt de luxe TX, met een tot 1.647 cc vergrote motor van 93 pk, een vijfversnellingsbak, centrale deurvergrendeling, elektrisch bediende ramen vóór en dubbele vierkante koplampen. Airco, automaat en leer behoren tot de opties.
Vanaf 1976 wordt het aanbod R16 geleidelijk uitgedund. De laatste exemplaren lopen in 1979 van de band, wanneer de R20 de R16 vervangt. In totaal werden 1.846.000 stuks gebouwd.

16-08-2008 om 08:45 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault R16..1977
Klik op de afbeelding om de link te volgen Renault R16..1977

16-08-2008 om 08:44 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault R15/R17
Klik op de afbeelding om de link te volgen Renault R15/R17...
 Renault presenteert de sportieve R15 en R17 op de Salon van Parijs in oktober 1971. De R15 en R17 zijn eigenzinnige coupés op basis van de R12. Ze delen de basis en hebben beide een vrijwel gelijke carrosserie met rond het front en achterzijde doorlopende bumpers, voorwielaandrijving en een vóór de vooras liggende motor. Verschillen zijn de andere dakopbouw, vierkante versus dubbele ronde koplampen, uitrusting en motoren.
De R15 heeft grotere achterste zijruiten dan de R17, en motoren van 1.289 cc met 60 pk (TL) en 1.565 cc met 90 pk (TS). De R17 heeft kleine achterste zijruiten, die schuin omhoog lopen. De brede C-stijl is voorzien van louvres met daarachter een (te openen) derde zijruit voor een beter zicht naar schuin achter. Een groot elektrisch vouwdak à la 2CV (Découvrable) is als optie leverbaar op de R17, die naast de 1.565 cc met 90 pk (TL) een 1.565 cc met injectie en 108 pk (TS) kent, afkomstig uit de R16 TS. De R15 en R17 zijn de eerste Renaults met het nieuwe ruitvormige logo op de neus.
In maart 1976 krijgen de beide modellen een lichte facelift met aanpassingen aan front en achterlichten, plus nieuwe stoelen en dashboard. De R17 TS krijgt de beschikking over de grotere 1.647 cc viercilinder uit de R16 TX, met 98 pk. De 15 TS en 17 TL verdwijnen; ervoor in de plaats komt de R15 GTL. In juni 1979 lopen de laatste R15/R17’s van de band in Maubeuge; de coupé wordt afgelost door de Fuego. Van de R15 zijn dan 209.897, van de R17 94.863 exemplaren gefabriceerd.
 

16-08-2008 om 08:43 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault R10...1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen Renault R10...1970

16-08-2008 om 08:41 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault R10...1969
Klik op de afbeelding om de link te volgen Renault R10...1969

16-08-2008 om 08:40 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault R3 & R4
Klik op de afbeelding om de link te volgen Renault R3 & R4
Met de R4, in een goedkope exportuitvoering ook R3 genaamd, kwam Renault met een nieuw model met de motor voorin. Hij wordt beschouwd als Renaults pendant voor de 2CV van Citroën. De nieuwe auto had een onopvallende functionele carrosserie en, naar de trend der tijd, voorwielaandrijving. Hoewel de R4 motorisch steeds verbeterd werd, bleef het grondprincipe van de wagen onveranderd tot eind '92. De hiernaast vermelde prijzen slaan op de oudere typen met kleine grille. Vanaf 1980 was er een GTL met een 1108 cc motor.
 
 
Soort: sedan Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 603, 747, 845, 956 en 1108 Vermogen: 23/4800-34/5000
Topsnelheid: 95-120 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1961-1992 Productieaantallen: 8.126.200
 

16-08-2008 om 08:39 geschreven door skodaman




Foto

mijn andere blogs
  • skodaman
  • skodaman2
  • skodaman4

  • Mijn favorieten
  • skodaclub
  • mg auto

  • Foto

    Zoeken in blog


    Over mijzelf
    Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
    Ik ben een man en woon in Duffel (Belgie) en mijn beroep is invalide.
    Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: autos .


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!