Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 63 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.
Begin 1965 ontstond de AC Cobra 427, die in Amerika alleen nog maar onder de naam 'Cobra' aangeboden werd. Hij stond op een nieuw chassis met buizen die een grotere diameter hadden dan men bij de Cobra gewend geweest was. De vroegere bladveren hadden plaats gemaakt voor spiraalveren die de wegligging nog beter maakten. De Cobra 427 was niet alleen voor het dagelijks gebruik geschikt, maar ook voor de racerij. Dat bewees hij door in 1965 het wereldkampioenschap voor GT-constructeuren te winnen. Een legendarisch beest van een auto.
Aantal cilinders: V8 Cilinderinhoud in cm3: 6984 Vermogen in pk bij toeren/minuut: 425/6000 Topsnelheid in km/uur: 280 Carrosserie/Chassis: aluminium/buizenchassis Uitvoering: roadster Productiejaren: 1965-1968 Productie-aantallen: 306
Op de New Yorkse tentoonstelling van 1962 presenteerde de ex-coureur en kippenfokker Carroll Shelby zijn AC Cobra. Het was een geheel nieuwe versie van de AC Ace die het origineel volkomen in de schaduw zette. Shelby's recept was eenvoudig genoeg geweest: een Europese sportwagen met een Amerikaanse motor, in dit geval een Ford V8 met een inhoud van 4,2 en later 4,7 liter. De latere 289 Sports (1969) is een body van de 427 met de 'tamme' 4,7 liter motor. Daar zijn er 27 van gemaakt.
Aantal cilinders: V8 Cilinderinhoud in cm3: 4261 en 4727 Vermogen in pk bij toeren/minuut: 264/5800 en 300/5750 Topsnelheid in km/uur: 230-250 Carrosserie/Chassis: aluminium/buizenchassis Uitvoering: roadster Productiejaren: 1962-1963, 1963-1965 Productie-aantallen: 75 en 571
De Impala-serie was in 1958 nog een type dat onder de Bel Air-reeks hoorde. In 1959 werd het een zelfstandige lijn en de convertible was de enige open Chevrolet van dat jaar. Natuurlijk ook hier weer die mooie vleugels die onderdeel uitmaakten van de voor dat jaar geïntroduceerde Chevy-trend 'Slimline Design'. Ze waren zelfs terug te vinden op de tegenwoordig veelal met El Camino aangeduide pick-up. Open Impala's van '59 doen heel wat meer in prijs dan de dichte versies.
Aantal cilinders: V8 Cilinderinhoud in cm3: 5692 Vermogen in pk bij toeren/minuut: 230/4800 tot 280/4800 Topsnelheid in km/uur: 190-200 Carrosserie/Chassis: afzonderlijk chassis Uitvoering: cabriolet Productie jaren: 1959 Productie-aantallen: 72.765
Viel Cadillac in '59 op door de hoge vinnen, Chevrolet introduceerde zijn 'Spread Wing'- look voor dat jaar. Vleugels die vanuit een punt net boven de kentekenplaat flauw schuin naar boven liepen. De achterlichten lagen als amandelen parallel eronder. Die vleugelpartij maakte ook de Chevy's van '59 onmiddellijk van verre herkenbaar. Inmiddels is deze in onze ogen mooie Amerikaan ook een geliefde klassieker, zij het dat de prijzen die men ervoor vraagt lager liggen dan die van bijvoorbeeld de modellen van 1958.
Aantal cilinders: V8 Cilinderinhoud in cm3: 5692 Vermogen in pk bij toeren/minuut: 230/48 280/4800 Topsnelheid in km/uur: 190-200 Carrosserie/Chassis: afzonderlijk chassis Uitvoering: sedan, coupé, stationcar en cabr Productie jaar: 1959 Productie-aantallen: sedan en stationcar: in coupé: 164.901