Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 63 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.
Het jaar 1973 was voorlopig het laatste waarin Ford een Mustang cabriolet aanbood, wat de reden moet zijn geweest dat de verkoopcijfers stegen. Het was ook het laatste jaar van de 'echte' Mustang, want in 1974 kwam de kleine Mustang II op de markt. De krachtpatser van de serie was weer de Mach 1 met een fastback carrosserie. De standaardmotor was al zeer sterk en optioneel was er zelfs meer vermogen leverbaar. In 1973 kon de Mach 1 ook met een kleine zescilinder geleverd worden.
Aantal cilinders: V8 Cilinderinhoud in cm3: 5769 Vermogen in pk bij toeren/minuut: 250/4600 Topsnelheid in km/uur: 220 Carrosserie/Chassis: zelfdragend Uitvoering: coupé Productiejaren: 1971-1973 Productie-aantallen: 112.859
In 1967 vulde Shelbys zijn programma aan met de GT 500, nadat Ford zijn Mustangs ook met een 7-liter V8 kon leveren. De naam '500' had geen betekenis, evenmin als de '350' die de geschatte afstand tussen Shelbys bureau en werkplaats geweest zou zijn. In '68 komt er een KR-versie bij. Wat de carrosserieën betrof waren de GT 350 en GT 500 dezelfde en het enige verschil zat hem dus onder de kap. Eind 1967 kon Ford de naam Cobra kopen en verschenen de Shelby's als Shelby Cobra GT 350 en 500 in de showrooms. Deze wagens werden overigens niet meer in Californië gebouwd maar in een fabriek in lonia, Michigan.
Aantal cilinders: V8 Cilinderinhoud in cm3: 7003 Vermogen in pk bij toeren/minuut: 335/5500 Topsnelheid in km/uur: 240 Carrosserie/Chassis: zelfdragend Uitvoering: coupé en cabriolet Productiejaren: 1967-1969
De grootste Thunderbirds uit de geschiedenis verschijnen in 1972 op het toneel. De wagen heeft het chassis en de licht veranderde koets van de Lincoln Continental Mark IV. Wat eens een sportieve auto is geweest, is nu een slagschip voorzien van alle luxe. In '73 komt er een operaraampje in de C-stijl om de achterin gezeten passagiers wat meer licht te geven. Tot 1977 verandert Ford weinig aan de inmiddels zesde generatie T-birds. Sinds de Houderschapsbelasting zeer moeilijk te verhandelen.
Aantal cilinders: V8 Cilinderinhoud in cm3: 7030 en 7544 Vermogen in pk bij toeren/minuut: 201/4400224/4400 Topsnelheid in km/uur: 175 Carrosserie/Chassis: afzonderlijk chassis Uitvoering: coupé Productiejaren: 1972-1976 Productie-aantallen: 299.146
PLYMOUTH BARRACUDA 1970 De Barracuda was nooit een kinderachtige wagen geweest, maar het model dat in het najaar van 1969 als '70'er op de markt kwam, was indrukwekkend. De wagen had dezelfde wielbasis van 275 cm maar was nu 474 cm lang (in 1969 nog 490 cm), 190 cm breed (182) en 129 hoog (136). Het vermogen en de inhoud van de zescilindermotor waren hetzelfde als in het voorgaande model, maar de V8's waren groter en sterker dan ooit tevoren. Na 1972 werden de vermogens fors teruggebracht.
Aantal cilinders: 6 en V8 Cilinderinhoud in cm3: 3682-7212 Vermogen in pk bij toeren/minuut: 145/4200- 425/5000 Topsnelheid in km/uur: 148-220 Carrosserie/Chassis: zelfdragend Uitvoering: coupé en cabriolet Productiejaren: 1970-1974 Productie-aantallen: 125.886