Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 63 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.
De duurste Cadillac uit de naoorlogse jaren werd eind 1956 voorgesteld om als model 1957 in productie te gaan. De Eldorado Brougham kostte 13.074, (een `gewone' Cadillac Sedan DeVille kostte toen $ 4.713,), wat de reden was dat er niet veel verkocht konden worden. De wagen had alles wat de verwende automobilist zich kon bedenken, van een gepolijst roestvrij stalen dak tot luchtvering toe. De dubbele koplampen waren toen nog uniek.
Aantal cilinders: V8 Cilinderinhoud in cm3: 5972 Vermogen in pk bij toeren/minuut: 330/4800 en 310/4800 Topsnelheid in km/uur: 190 Carrosserie/Chassis: afzonderlijk chassis Uitvoering: sedan Productiejaren: 1957 en 1958 Productie-aantallen: 400 en 304
Hoewel de naoorlogse Studebaker lang modern bleef, was men er in 1952 (het jaar van de oude body zonder kogelneus) toch wel op uit gekeken. Een reden dus voor Loewy om een bijna nog mooiere wagen op papier te zetten. De wagen was met een hoogte van 142 nog lager dan zijn voorganger en zag er nog sportiever uit. De lage motorkap liep schuin af wat niet alleen ongewoon en mooi, maar ook praktisch bij het parkeren was.
Aantal cilinders: 6 en 8 Cilinderinhoud in cm3: 2779 en 3811 Vermogen in pk bij toeren/minuut: 86/4000 en 121/4000 Topsnelheid in km/uur: 135-145 Carrosserie/Chassis: afzonderlijk chassis Uitvoering: coach, sedan, coupé en stationcar Productiejaren: 1953-1954 Productie-aantallen: Chem.: 145.069 en Com.: 106.469
De Dodge Matador was een grote sedan, coupé en cabriolet van het Amerikaanse automerk Dodge uit 1960. De auto werd samen met de Dodge Polara geïntroduceerd als het nieuwe topmodel van Dodge en nadat de Coronet en de Royal/Custom Royal was geschrapt. Van die twee topmodellen was de Matador de laagst gepositioneerde. Het model was gebaseerd op de Forward Look-stijl die ontwerper Virgil Exner in 1957 ontwierp. Kenmerkend waren de op de uitlaat van een straalmotor lijkende achterlichten, verkorte staartvinnen met daarin verwerkte achterlichten en een massieve verchroomde voorbumper en grille. Als lager model had de Matador wel minder chroomafwerking en uitrusting dan de Polara. In totaal bouwde Dodge ongeveer 23.600 Matador's voor 1960. De lage verkoopcijfers - mede door het enorme succes van de eveneens in 1960 geïntroduceerde Dodge Dart - betekenden al na één productiejaar het einde van de Matador.