herman the human spirit isn't measured by the size of the fact, but by the size of the heart...
01-11-2005
Eiland voor genieters: DENEMARKEN... anders bekeken !
Vliegverslag van april 1985 ! Met de Piper PA28 - OO-TVO --vertrokken we vanuit Deurne ( EBAW ) - met bestemming " AERO "( EKAE ) - een eilandje ... in Denemarken. De vluchtroute verliep < abeam Teuge > - Almelo- met een koers 050 - over Meppen naar Oldenburg. Wij rapporteerden Point Hotel ( = HUDE ) en Lima 1 en zetten koers naar Weser VOR (112.90 ) : totale vluchttijd 2.00 hrs. Vanaf Weser ( WSR ) werd onze heading 030 en na 20' bereikten we de ELBE rivier. De heading is nu 040 abeam Rendsburg en KIEL. We namen kontakt met Kopenhagen Info ( 127.30 ) en meldden ons voor de landing op AERO om het vluchtplan af te sluiten. < later meer hierover - in mist ... boven Langeland ... bijna short of fuel ...> De strook over water bedraagt slechts 16 NM , zodat men " bij goed zicht " na enkele minuten AERO ( normaal ) in zicht krijgt. Denemarken ontvangt u zoals het werkelijk is : 650 meter gras met wellicht een of twee vliegtuigen op het veld- een erg drassig terrein! De windzak vertelt u welke landingsrichting moet worden genomen. Slechts een elektrische draad hindert de reeen om op de Runway te grazen... Het vluchtplan wordt - eenmaal in het circuit- bij Kopenhagen Info ( 122.90 of 127.30 ) afgesloten. Zo bespaart men problemen .. mocht de " man met de pijp en fiets " ne keer niet komen opdagen. AERO biedt zijn gasten slechts 3 hotels. Maar overal vindt men " Pensionen und Fremdenzimmer ". Wijzelf logeerden in het - voor eilandennormen- erg luxueuze en komfortabeleAEROHUS hotel in Aeroskobing. In het vissersstadje MARSTAL vindt men het hotel AERO.Na een bezoek aan het oude stadje Aeroskobing- met zijn 1300 inwoners - en zijn vele rustieke straatjes en oude vakwerkhuizen van omstreeks 1700, - gaat de tocht verder... < volgend artikel : SAMSO > http://www.aeroehus.dk/index.php?dk http://www.starling.dk/