Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
AUTOMOBILE

11-08-2018
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lamborghini

De Lamborghini Diablo is een supersportwagen van het Italiaanse automerk Lamborghini. De wagen werd voor het eerst aan het publiek getoond in 1990 en volgde de Lamborghini Countach op De Lamborghini Countach bestond al sinds 1974 en in 1985 vond Lamborghini het tijd om aan een opvolger te beginnen. Het duurde nog vijf jaar voor de Diablo voor het eerst aan het publiek getoond werd, op de tweede editie van de Lamborghini Day aan het Hotel de Paris in Monte Carlo. Zoals meestal bij Lamborghini kwam de naam van de wagen uit het stierenvechten. Diablo was een stier uit de 19e eeuw die beroemd werd door een gevecht met toreador Chicorro. Diablo is tevens Spaans voor duivel. Voor het ontwerp van de wagen contacteerde Lamborghini Marcello Gandini, die eerder de Miura en Countach voor Lamborghini had ontworpen. De Diablo werd een typische Lamborghini: laag, breed en agressief. De wagen heeft niet meer de grote luchthappers bovenaan zoals de Countach, die werden meer weggemoffeld achteraan. De Diablo behield wel de typische deuren van de Countach en de grote vleugel bleef nog optioneel beschikbaar. In 1987 werd Lamborghini deel van de Chrysler-groep en het ontwerp werd iets minder agressief gemaakt door het Chrysler Styling Center. De Diablo kreeg in 1990 een 5,7 L V12-motor van 492 pk. De topsnelheid van de Diablo kwam oorspronkelijk op 325kmh te liggen, maar de Diablo GT liet later op de Nardo Ring een topsnelheid noteren van 338 km/u, ruim boven de vooropgestelde 315 km/u. Als materiaal voor het chassis en carrosserie werd composiet en aluminium gebruikt. De Diablo werd goed onthaald bij de pers en dat vertaalde zich ook meteen in de verkoopcijfers. Hij werd nog geproduceerd tot 2001, toen hij werd opgevolgd door de Lamborghini Murciélago. De topsnelheid is in 1999 volgens fabrieksopgave verhoogd naar 335kmh door variable valve timing (1998) en een betere aerodynamica, ook door de verbeterde koplampen. Diablo (1990-1998) Diablo VT (1993-1998): de eerste Diablo met vierwielaandrijving. VT staat voor Viscous Traction en betekende dat van zodra de achterwielen grip verliezen de voorwielen de tractie gaan overnemen. Diablo SE 30 (1994): een special edition, waarvan slechts 150 stuks van gebouwd zijn, om de 30e verjaardag van Lamborghini te vieren. Diablo SV (1995-1998): de Sport Veloce-versie van de Diablo kreeg in 1995 een motor van 510 pk. Het Sport Veloce-toevoegsel verwees naar de toen 25-jarige Miura SV. Diablo VT Roadster (1995-1997): de 1e cabrioletversie van de Diablo. Diablo VT Roadster (1995-1997): de 2e cabrioletversie van de Diablo met variable valve timing en grotere wielen van 17" naar 18". Het vermogen steeg naar 530pk. Diablo VT Roadster (1999): een doorontwikkeling met vaste koplampen en het Audi dashboard. Diablo VT (1999): een verbeterde VT-versie die onder andere de updates van de SV kreeg. De openklappende koplampen werden vervangen door normale koplampen. Diablo SV (1999) Diablo GT (1999): een sportievere versie. De motor werd een 5992 cc-versie van de V12. Diablo VT 6.0 (2000): De laatste grote update van de Diablo in afwachting van de Murciélago. De Belg Luc Donckerwolkezorgde voor de opfrisbeurt. Diablo Millennium Roadster (2000): een gelimiteerde versie van de Diablo, slechts 30 exemplaren werden geproduceerd. Diablo VT 6.0 SE (2001) De Lamborghini Aventador is een sportwagen van het Italiaanse automerk Lamborghini. De Aventador kwam in 2011 op de markt en is de opvolger van de Lamborghini Murciélago die in 2010 uit productie ging. Hij stond op de Autosalon van Genève en ging als LP700-4 in productie.
In de loop van 2011 werden er steeds meer details bekend over de Murciélago-opvolger. Een belangrijk speerpunt bij de ontwikkeling van de Aventador was gewichtsreductie.
Als eerste werden de motor- en versnellingsbakgegevens vrijgegeven. Het betreft een nieuwe 6,5-liter 60° V12-motor die 700 pklevert. De krachtbron weegt slechts 235 kg. Deze brengt zijn krachten over via een gerobotiseerde handbak genaamd ISR (Independent Shifting Rod). Deze is 79 kg lichter dan een dubbelekoppelingversnellingsbak die tegenwoordig veel toegepast wordt. Tevens weegt hij 20 kg minder dan de huidige transmissie en in de 'Corsa'-stand duurt het schakelen 50 ms. Ter vergelijking: een Formule 1-auto doet dit in 40 ms. De krachten worden via een Haldex-koppeling verdeeld over alle vier de wielen. Spoedig daarna werd ook de ophanging getoond. In tegenstelling tot zijn voorgangers zijn de schokdempers van de Aventador horizontaal geplaatst geïnspireerd op de Formule 1-auto's. Ook werden de carbon keramische remschijven getoond. Daarna werd ook de grotendeels uit koolstofvezel opgetrokken monocoque getoond. Deze heeft een eigen gewicht van 147,5 kg en de complete body weegt slechts 229,5 kg. Ook het chassis is voor een groot gedeelte van koolstofvezel vervaardigd. Hiervoor sloeg Lamborghini de handen ineen met vliegtuigbouwer Boeing en de Universiteit van Washington. Het resultaat was een extreme stijfheid van 35.000 Nm/graad. Ter vergelijking: de Murciélago heeft een stijfheid van 20.000 Nm/graad.[1]
Op de Autosalon van Genève van 2012 presenteerde Lamborghini de Aventador J Concept. Deze open versie van de Aventador heeft naast geen dak ook geen voorruit. De J Concept heeft dezelfde 6,5 liter V12-motor met 700 pk als de Aventador. De topsnelheid komt boven de 300 km/h te liggen. De J Concept is lichter dan de Aventador doordat de J Concept geen dak, geen airconditioning en geen navigatiesysteem heeft. De naam J komt van 'Bijlage J' uit het reglement van de FIA waarin de technische specificaties van aan FIA-races deelnemende auto's worden bepaald. De Lamborghini Aventador S werd onthuld op 19 december 2016. Daarna werd de 2017 Lamborghini Aventador S uitgebracht in India in Rs 5.01 crore. De 6,5 liter V12 levert nu 740 pk (544 kW, 730 pk) bij 8400 rpm (40 pk meer dan de standaard Aventador) en 690 Nm bij 5.500 tpm. De prestaties zijn hetzelfde als de standaard Aventador. De S-uitvoering heeft vierwielbesturing, permanente vierwielaandrijving en een licht bijgewerkte vering. De veringstechniek is bekend als "Lamborghini Dinamica veicolo Attiva (LDVA) besturing. De LDVA heeft vier selecteerbare modi - Sport, Strada, Corsa en Ego (dwz individueel). Carbon keramische remmen zijn standaard (voor: 400 mm, achter: 380 mm). De neus werd vernieuwd met een grotere splitter vooraan en twee nieuwe luchtkanalen in de voorbumper. Aan de achterzijde heeft het een nieuwe zwarte diffusor met vinnen, en drie single exit uitlaten. Het heeft 130 procent meer neerwaartse druk aan de voorkant dan de standaard Aventador. De Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce werd aangekondigd op de maart 2015 Autosalon van Genève. Het voertuig beschikt over een verbeterde aandrijflijn met maximaal vermogen verhoogd tot 750 pk (552 kW, 740 pk) van de standaard coupe van 700 pk (515 kW, 690 pk). Gecombineerd met een gewichtsbesparing van 50 kg door het toegenomen gebruik van koolstofvezel binnen en buiten de auto heeft de LP 750-4 SV een vermogen/gewichtsverhouding van 1 pk gewicht tot 2 kg. De auto beschikt ook over verbeterde aerodynamica met een neerwaartse druk van 180% in vergelijking met de standaard Aventador coupe. Opmerkelijke aerodynamische upgrades zijn een herziene voorkant splitter en diffuser en een achterste vleugel. Daarnaast is de rijdynamiek van de auto ook verbeterd, met nieuwe verbeterde elektronische besturing voor betere wendbaarheid bij hoge snelheden, magnetische pushrod ophanging voor betere hantering, en chassis-verbeteringen om de stijfheid te verhogen. Over het algemeen is de sprintsnelheid van de LP 750-4 SV's op de 0-100 km/h tijd gedaald van 2,9 seconden tot 2,8 seconden, met de theoretische topsnelheid van 350 km/h.
Levering van de auto begon in het tweede kwartaal van 2015, en de auto is verkrijgbaar in 34 basiskleuren. Road & Track noteerde een 0-241 km/h tijd van 12,8 seconden en een 0-322 km/h tijd van 33,5 seconden, en een 0-402m valstrik snelheid van 227,4 km/h in maart 2016 0-322 km/h shootout. De Lamborghini Murciélago is een sportauto van het Italiaanse automerk Lamborghini en kwam in 2002 op de markt. De wagen werd ontworpen door de Belg Luc Donckerwolke en is de opvolger van de Diablo. De Murciélago is een tweedeurs en tweezits coupé. In 2004 kwam er een roadstervariant van de Murciélago. In 2006 werd de Murciélago vervangen door de Murciélago LP640 die een krachtigere motor heeft. In 2007 volgde ook de Roadster die werd opgevolgd door de LP640 Roadster. In 2010 presenteerde het merk een nieuwe versie van de Murcielago, de LP670. LP staat voor 'Longitudinale Posteriore', wat verwijst naar de in de lengterichting gepositioneerde motor met 670 pk. Qua uiterlijk kreeg het model een iets andere spoiler, voorbumper en achterkant. Met dit model neemt Lamborghini afscheid van de Lamborghini Murciélago In 1998 werd Lamborghini overgenomen door Audi. Op dat moment was Lamborghini volop bezig met een opvolger voor de bijna tien jaar oude Diablo. Ferdinand Piëch, baas van Volkswagen, vond het ontwerp echter maar niets en zette onder andere de designstudio van Bertone aan het werk om met iets beters te komen. Ondertussen werd aan Luc Donckerwolcke, toen werkzaam voor Audi, de opdracht gegeven de oude Diablo te restylen, wat resulteerde in de Diablo 6.0 VT, een wagen die al veel gelijkenissen vertoonde met de Murciélago. De combinatie Donckerwolke - Bertone verliep echter niet geheel vlot en uiteindelijk werd besloten dat Donckerwolke zelf voor het volledige ontwerp van de nieuwe wagen zou zorgen. Hoewel de Murciélago duidelijk de opvolger is van de Diablo, heeft hij net zoals de oudere Countach opvallend strakke lijnen en combineert hij verschillende elementen uit legendarische Lamborghini-modellen. De vierwielaangedreven Murciélago werd voorzien van een typische Lamborghini 60° V12-motor. Met 6,2-liter wekt hij 580 DIN pk's bij 7500 toeren tot leven en zorgt hij voor een maximaal koppel van 650 newtonmeters. Goed voor een topsnelheid van 330 km/u, en een acceleratie van 0 tot 100 km/u in 3,7 seconden. De acceleratie naar 160 km/u gaat in iets over 8 seconden. De Murciélago is voorzien van een dynamische achtervleugel, die bij hoge snelheid automatisch tot 70 graden verhoogd wordt om een stabiele wegligging te kunnen blijven garanderen. Klanten hebben de keuze uit twee (zes-)versnellingsbakken: een manuele en de extra-cost E-gearoptie. (semi-automaat) Het verbruik schommelt rond de 18-19 liter/100 km. In 2006 kreeg de Murciélago een nieuwe motor. De 6,2-liter V12 werd vervangen voor een 6,5-liter V12-motor met een vermogen van 640 pk. De naam werd veranderd naar Lamborghini Murciélago LP640 Zoals bij Lamborghini wel vaker gebeurt, komt de naam van de wagen uit het stierenvechten. Tijdens een gevecht in de arena van het Spaanse Córdoba spaarde de matadorRafael Molina op 5 oktober 1879 het leven van de stier Murciélago, toen de stier na 24 keer gestoken te zijn nog steeds overeind stond. Murciélago is Spaans voor vleermuis. In 2007 deed de Lamborghini Murciélago in de FIA GT-klasse mee met de Murciélago R-GT. De R-GT is een speciale raceversie die aan verschillende races meedoet. In de Batman films van Christopher Nolan speelt de Murciélago een kleine rol als de auto van Bruce Wayne (Batman). "Murciélago" is spaans voor "Vleermuis"
Vanessa Bryant, de vrouw van Kobe Bryant is de enige persoon ter wereld die een Murciélago (Modeljaar 2002-2006) met een automaat bezit. Ze kreeg de auto cadeau van haar echtgenoot die speciaal voor $400,000 dollar de Murciélago liet ombouwen tot één met een automatische versnellingsbak omdat zijn vrouw geen handgeschakelde transmissie kan bedienen. Het latere model, de LP640 is wel met automaat verkrijgbaar.











Geef hier uw reactie door
Uw naam *
Uw e-mail *
URL
Titel *
Reactie *
  Persoonlijke gegevens onthouden?
(* = verplicht!)
Reacties op bericht (0)



Foto

Zoeken in blog


Inhoud blog
  • 2020
  • 2020
  • 2020
  • 2020
  • mclaren
  • mclaren
  • maserati
  • maserati
  • lykan
  • lykan
  • lexus
  • lexus
  • lamborghini
  • lamborghini
  • ktm
  • ktm
  • koenigsegg
  • koenigsegg
  • jaguar
  • jaguar
  • hennessey
  • hennessey
  • gumpert
  • gumpert
  • NOBLE
  • FORD
  • FORD
  • FERRARI
  • FERRARI
  • FERRARI
  • DONKERVOORT
  • DODGE
  • DODGE
  • DODGE
  • DODGE
  • CATERHAM
  • CAPARO
  • BUGATTI
  • BUGATTI
  • BRISTOL
  • BMW
  • BMW
  • BMW
  • BMW
  • AUDI R8 - TT
  • AUDI R8 - TT
  • AUDI R8 - TT
  • AUDI R8 - TT
  • AUDI R8 - TT
  • AUDI R8 - TT
  • supercars aston martin
  • supercars aston martin
  • supercars aston martin
  • supercars aston martin
  • supercars aston martin
  • supercars aston martin
  • BMW-bavaria
  • BMW-bavaria
  • BMW-bavaria
  • BMW-bavaria
  • BMW-bavaria
  • BMW-bavaria
  • BMW-bavaria
  • BMW-bavaria
  • BMW-bavaria
  • BMW-bavaria
  • BMW-bavaria
  • BMW-bavaria
  • BMW-bavaria
  • BMW-bavaria
  • BMW-bavaria
  • BMW-bavaria
  • BMW-bavaria
  • BMW-bavaria
  • BMW-bavaria
  • 2018-01
  • 2018-01
  • 2018-1
  • 2018-01
  • 2018
  • 2018
  • 2018
  • 2018
  • 2018
  • 2018
  • fijne feesten
  • de feestwagens
  • aan u de keuze
  • aan u de keuze
  • aan u de keuze
  • aan u de keuze
  • aan u de keuze
  • aan u de keuze
  • aan u de keuze
  • nieuwtjes
  • aan u de keuze
  • bugatti
  • bugatti
  • bugatti
  • bugatti
  • bugatti
  • bugatti
  • bugatti
  • bugatti
  • bugatti
  • bugatti
  • film BUGATTI
  • aston martin
  • aston martin
  • aston martin
  • aston martin
  • aston martin
  • aston martin
  • aston martin
  • aston martin
  • aston martin
  • aston martin
  • aston martin
  • film aston martin - James Bond
  • alfa romeo
  • alfa romeo
  • alfa romeo
  • alfa romeo
  • alfa romeo
  • alfa romeo
  • alfa romeo
  • alfa romeo
  • alfa romeo
  • alfa romeo
  • alfa romeo
  • film alfa romeo
  • UNLIMITED IS THE SPEED OF TIME
  • UNLIMITED IS THE SPEED OF TIME
  • UNLIMITED IS THE SPEED OF TIME
  • UNLIMITED IS THE SPEED OF TIME
  • UNLIMITED IS THE SPEED OF TIME
  • UNLIMITED IS THE SPEED OF TIME
  • UNLIMITED IS THE SPEED OF TIME
  • 2015
  • 2015
  • 2014
  • 2014
  • 2013
  • 2013
  • 2012
  • 2012
  • 2011
  • 2011
  • 2011
  • BMW
  • BMW
  • BMW
  • BMW
  • BMW
  • BMW
  • BMW
  • BMW
  • BMW
  • BMW
  • 2010
  • 2010
  • 2010
  • 2009
  • 2009
  • 2009
  • DE VIER RINGEN
  • 2008
  • 2008
  • 2008
  • audi
  • audi
  • audi
  • audi
  • audi
  • audi
  • audi
  • audi
  • WANDERER
  • NSU
  • HORCH
  • DKW
  • AUTO UNION
  • 2007
  • 2007
  • 2007
  • 2006
  • 2006
  • 2006
  • 2006
  • 2005
  • 2005
  • 2005
  • 2004
  • 2004
  • 2004
  • 2003
  • 2003
  • 2002
  • 2002
  • 2001


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!