Interparking Laarne, 5 januari 2006xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
De heer Pierre Fournier
Directeur exploitatie
Uw documentnummer: 05060
Geachte heer Fournier,
Ik neem akte van uw excuus voor het ongemak dat mijn vrouw en ik ondervonden toen we op 19 november jongstleden de ondergrondse parking aan het Zuid in Gent niet binnenkonden met de rolstoel.
Toch wil ik u op enkele onjuistheden wijzen.
1. Hoewel u het heeft over twee liften, is er in werkelijkheid maar één. Het is dezelfde lift die twee haltes heeft: één op het plein en één in de hal van het administratief centrum.
2. In het hypothetische geval dat er twee liften zouden zijn, dan nog zouden we die spooklift van het administratief centrum niet kunnen gebruiken. Het gebouw is buiten de kantooruren immers gesloten. De muziekhappening die wij bezochten, begon pas om 20 uur
3. Niet ver van de uitrit (er is er maar één, enkelvoud!) is er inderdaad een parkeerplaats voorzien voor autos met een blauwe gehandicaptenplaat. De parkeerplaats bevindt zich links van de straat, een gehandicapte passagier moet dus rechts uit de auto stappen. Als die passagier bovendien een rolstoel gebruikt (zoals mijn vrouw), dan is dat een levensgevaarlijke onderneming. Je staat met je wielen immers op de straat.
4. Iedere betaalautomaat heeft inderdaad een intercomknop. Denkt u nu heus dat ik om één uur s nachts mijn vrouw in haar rolstoel op de stoep zou achterlaten, om dan naar zon betaalautomaat te hollen en een controleur op te roepen die ons probleem toch niet kan oplossen?
Uw brief heeft jammer genoeg ons probleem niet uit de wereld kunnen helpen. Ik zal het ook eens voorleggen aan de stad Gent.
Met hoogachting,
Gerrit De Clercq
Warande 88
9270 Laarne
|